מסחר עצמאי בבורסה מאפשר לכל משקיע לשמור על דינאמיות ולייצר תגובות מהירות לתהליכים המתרחשים בזמן אמת. מסחר עצמאי מבוצע כיום במגוון רחב של כלים ותוך שימוש באינטרנט ובמחשב. נתוני המסחר זמינים מכל פלטפורמה דיגיטלית, לרבות טלפון חכם, טאבלט ומחשבים נישאים. המשמעות היא שניתן לסחור באופן עצמאי בבורסה ללא תלות בגורם חיצוני ותוך התאמה ספציפית לצרכים ולמטרות.

עוד יתרון של מסחר עצמאי בבורסה הוא מידת הביטחון. כל מי שהשתתף בקורסים בשוק ההון יודע שאין תחליף ליציבות: הסוד למסחר מוצלח בבורסה הוא שמירה על אורך רוח והימנעות מהחלטות אמוציונאליות. המסחר העצמאי מדגיש את המאפיינים הללו והופך אותם לזמינים ונגישים. מעבר לכך, מסחר עצמאי חוסך בהוצאות תיווך: אין עלויות של ניהול חשבון, עמלות אי ביצוע פעולה או עמלות שורה. מסגרת האשראי היא לרוב ללא עלות והמסחר העצמאי מאפשר הקצאת משאבים להשקעות עצמן במקום למתווכים.

 

כיצד מבצעים מסחר עצמאי בבורסה?

ההחלטה לבצע מסחר עצמאי ולנצל את היתרונות השונים של הפלטפורמה לא אמורה לבוא על חשבון הכשרה וצבירת ידע. במילים אחרות, לימודי שוק ההון הם התנאי החיוני והראשוני עבור מסחר מוצלח: ללא לימוד שוק ההון קשה לייצר רווחים והתוצאה עלולה להיות עוגמת נפש ואף הפסדים גדולים. הלימודים מאפשרים לכל סוחר עצמאי להבין טוב יותר את אופיו של שוק ההון, לזהות הזדמנויות ולקחת חלק בפעולות מניבות.

קורסי שוק ההון חושפים את הסוחר העצמאי לשורה ארוכה של נושאים חשובים. הם מותאמים לתחומי העניין של סוחרים מתחילים, מנוסים ובכירים והם מועברים על ידי אנשי מקצוע מובילים בתחומם. בקורסים לומדים הסוחרים על שוק ההון בישראל ועל שוק המט"ח והחוזים העתידיים. לאחר מכן הם נחשפים למושגים כמו מניות, אופציות, מדדים ותעודות סל. לימודי שוק ההון מספקים מידע תיאורטי ופרקטי, שעשוי בהמשך לעזור לבצע מסחר אפקטיבי בבורסות בארץ ובעולם.

בחירת פלטפורמות למסחר עצמאי

יתרון נוסף של מסחר עצמאי בבורסה בא לידי ביטוי ביכולת לבחור את הפלטפורמה המתאימה לאופי ההשקעה. השאיפה היא לבצע מסחר עצמאי תוך היכרות עם סוגי מגמות או רמות תמיכה והתנגדות. הסוחר אינו מוגבל לפלטפורמה ספציפית והוא רשאי לבצע מסחר שונה על פי ארגז הכלים העומד לרשותו. הפלטפורמה הנבחרת על ידי הסוחר משפיעה באופן ישיר על הביצועים ועל מהירות התגובה לאירועים.
פלטפורמות מסחר מופעלות על ידי בנקים ובתי השקעות. סוחר מתחיל שמתלבט בין האפשרויות יכול להירשם ללימודי שוק ההון, לקבל מידע אובייקטיבי ולהגיע להחלטה מושכלת בבחירת מערכת המסחר המתאימה לצרכיו.