היכרות בסיסית טובה עם שוק ההון היא ידע אלמנטרי ונחוץ עבור רבים מאיתנו כיום, גם ובעיקר אנשים אשר תחום עיסוקם המרכזי אינו קשור כלל לעולם הפיננסים והבורסה. אנשים רבים מבקשים ללמוד ולהכיר מעט טוב יותר את העולם של שוק ההון, אותו כולנו מכירים באופן כללי ותיאורטי, אך רבים מאיתנו איננו באמת מבינים בצורה טובה מה בדיוק כולל עולם זה ומהן ההשלכות של הנעשה בו על חיינו האישיים. הביקוש להיכרות מעמיקה יותר עם שוק ההון אינו מגיע רק מכיוון של אנשים המתעניינים במסחר בורסאי או בהשקעות אטרקטיביות כאלו ואחרות, אלא גם ממגוון אנשים בעלי חשיבה רציונאלית בסיסית אשר מעוניינים להבין טוב יותר היכן מושקעים כספי הפנסיה שלהם, למשל, או מה כדאי להם לעשות עם הכסף שחסכו במשך שנים או עם הירושה שזה עתה קיבלו.
עבור כל אלו, כמו גם עבור מי שמתעניין בשוק ההון מכל סיבה אחרת, קיימים מגוון קורסים בשוק ההון, כל קורס מתמקד בנושאים מעט שונים ורובם ככולם מציעים היכרות מעמיקה ומועילה יותר עם שוק ההון, גם עבור מי שמגיע ללא כל ידע קודם בתחום.

 

בחירת קורס ההיכרות על פי המטרות העיקריות שלכם בשוק

על מנת לבחור בין קורסי ההיכרות השונים עם שוק ההון, עלינו לשאול את עצמנו – מהן בדיוק המטרות שלנו בבואנו לרכוש היכרות מעמיקה והבנה טובה יותר של המתרחש בשוק. במידה ואנו שוקלים להתחיל לסחור בבורסה או להשקיע את כספנו בניירות ערך אלו או אחרים, הקורס שנרצה לקחת יהיה קורס שונה מאשר למשל במקרה בו אנו מעוניינים להבין כיצד השוק בכללותו משפיע על משק הבית והמשפחה שלנו, וכיצד אנו יכולים לדאוג לפרנסה יציבה וטובה יותר למשפחתינו בהתחשב במאפיינים של השוק והאופן בו הוא משפיע עלינו.

עבור המתעניינים במסחר בורסאי, בין אם כתחום עיסוק עיקרי של ממש ובין אם כתחביב צדדי בינתיים, קורס שוק ההון למתחילים יכול בהחלט להוות קורס ההיכרות האופטימאלי – למידה מעמיקה של השוק, מושגים וכלים פיננסים רבים ושונים, טכניקות מסחר וניתוח נתונים ושעות רבות של תרגול מעשי במערכות ממוחשבות.
קיימים קורסי היכרות למתחילים אשר מתמקדים גם בנושאים מסוימים מעולם המסחר הבורסאי, דוגמת קורס ניתוח טכני או קורס אופציות מעו"ף. בעוד חלק מקורסים אלו מומלצים יותר עבור מי שכבר למד קורסים כלליים ובסיסיים יותר דוגמת קורס שוק ההון למתחילים, עבור המתעניינים בנושא ספציפי זה או אחר ניתן בהחלט לקחת קורסים אלו גם בתור קורסים ראשונים בתחום. במקרים אלו, מדובר מן הסתם באנשים אשר כבר מחזיקים בידע ועניין כלשהו בשוק, ומעוניינים להתחיל לימודיהם מהתמקצעות בנושא מסוים זה או אחר.

עבור אנשים המתעניינים רק בהשפעה של שוק ההון והכלכלה הגלובאלית של ימינו על חייהם האישיים ומשק הבית שלהם ושל משפחתם, קורסי היכרות דוגמת "כלכלת המשפחה" יכולים להציע תמונה כללית טובה אשר לא רק מעניקה כלים יישומיים טובים לניהול כלכלת משק הבית אלא גם את הקישור הנדרש לשוק ההון ולכלכלה ברמה הארצית/בינלאומית ואופן השפעתן גם על היחידות הכלכליות הבודדות (כלומר – משקי בית).

דוגמה רלבנטית נוספת היא מקרה של אדם אשר מתעניין ברכישה של עסק או חברה כלשהי (או חלק קטן ממנה…), קורס מקיף לקריאת דוחות כספיים יכול להיות הקורס המתאים, אשר יעניק לו את הכלים לנתח בצורה משכילה ומעמיקה את העסק אותו הוא שוקל לרכוש, וכך גם להבין טוב יותר מה כולל העסק ולמה חשוב לשים לב ברישומים החשבונאיים ובדוחות הכספיים של עסקים.