המודעות הכללית השוררת כיום בקרב חלקים גדולים מהציבור הרחב בישראל ובמרבית מדינות המערב היא גבוהה יותר מאי פעם בעבר. זוג הורים ממוצע, המנהל משק בית ומגדל משפחה, מבין כיום כי התנהלות פיננסית נבונה, שקולה ומאוזנת, כזו אשר תבטיח לילדיהם ולמשפחה יציבות ועתיד טוב, אינה עניין של מה בכך. מורכבות החיים כיום, מגוון השירותים והמוצרים הנחשבים בעינינו לבסיסיים והכרחיים, שוק העבודה המורכב והבלתי צפוי כל כך – כל אלו הופכים את התנהלותה הפיננסית של המשפחה הממוצעת לאתגר של ממש. אחד הפתרונות לאתגר זה, אשר הולך ותופס תאוצה רבה יותר ויותר בשנים האחרונות במדינות רבות, הוא ייעוץ ותכנון פיננסי מודרך – שירות הניתן על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתכנון פיננסי למשק הבית והמשפחה.

 

לייעץ בעצמנו ולסייע למשפחות להתנהל כלכלית – קורס ייעוץ פיננסי

מפאת המודעות הגבוהה והגוברת מדי שנה לחשיבותם של התכנון הפיננסי וההתנהלות הכלכלית הנבונה, קיים ביקוש רב בשוק לשירותים אלו. יועצים פיננסים המתמחים בתחום מגלים כי יותר ויותר אנשים מצטרפים למאגר הלקוחות הפוטנציאליים, שכן לרבים יש כיום חבר, מכר או בן משפחה אשר בעקבות ייעוץ פיננסי מקצועי החל להתנהל בצורה טובה הרבה יותר, ולחסוך הרבה כסף.
עבור אנשים עם נגיעה כלשהי בעולם הכספים והפיננסים, כמו גם עבור יועצים, מאמנים אישיים וכד' – כל מי שמעוניין לעסוק בתחום זה וליהנות מהביקוש הרב הקיים כיום בשוק, קיימת תעודה רשמית מטעם הארגון הבינלאומי לתכנון פיננסי (FPSB) המאפשרת לעסוק בתחום זה באופן רשמי ומקצועי, בארץ ובעולם. כאן באקדמיה אנו מציעים קורס הכנה מתומצת ומקצועי לקראת מבחני ההסמכה הבינלאומיים של ה CFP, המבחנים המהווים קריטריון לקבלת התעודה הרשמית לעסוק בתחום.

 

מה כולל קורס ייעוץ פיננסי?

מה כולל קורס ההכנה הייעודי למבחנים הבינלאומיים, אשר בסיומם מקבלים הבוגרים תעודת מוסמך CFP המאפשרת לעסוק בייעוץ פיננסי באופן מקצועי?
קורס זה מתפרש על פני 14 חודשים, בהם מתקיימים מפגשים חד שבועיים, כך שמתכונת הלימוד מאפשרת להמשיך לעבוד כרגיל ולנהל חיי משפחה, ולא מדובר במסלול לימודים המצריך מהתלמידים לעצור הכל בחיים ולהתמסר באופן מלא לבית הספר. הקורס מחולק ליחידות לימוד שונות, כל אחת מהן מתבססת על "קייס סטאדי" (מקרה מעשי) שונה, המאפשר לתלמידים התנסות מעשית והבנה מעמיקה יותר של הנושא. בשלבי הסיום של הקורס מכינים התלמידים שלוש תכניות פיננסיות שונות במסגרת סמינר מסכם, אשר מעניק ניסיון מעשי נרחב עוד לפני שבכלל ניגשים לבחינות המסכמות. עוד כולל הקורס פורום מקצועי ותוכנית הדרכה אישית (מנטורינג), הכל מועבר כמובן על ידי מורים מנוסים ומקצועיים העוסקים בייעוץ ותכנון פיננסי מזה שנים רבות. במהלך קורס תכנון פיננסי נלמדת גם תוכנה ייעודית לייעוץ פיננסי אשר פותחה על ידי המתודולוגיה ושיטות העבודה של ייעוץ CFP, תוכנה אשר מסייעת להתנהל באופן פשוט, קל, נוח ומקצועי יותר במסגרת העיסוק בתחום.

 

מקצוע הנמצא במגמת צמיחה מואצת ומציע אופק תעסוקתי אטרקטיבי

ייעוץ ותכנון פיננסי, בעיקר עבור אנשים פרטיים, משפחות, משקי בית וכו', נחשב כיום לאחד המקצועות הצומחים והיציבים ביותר בעולם הפיננסים, הן בארצות הברית והן במדינות מערביות נוספות, וביניהן ישראל כמובן. כאמור, המודעות הגבוהה לחשיבותה של התנהלות פיננסית שקולה יוצרת ביקוש רב לשירותי ייעוץ אלו, ואנשים רבים מעוניינים ביועצים מקצועיים, כאלו שעברו הכשרה נרחבת והסמכה מקצועית ומחזיקים בתעודת מוסמך CFP רשמית.

לכן, מציע מקצוע זה אופק תעסוקתי יציב ומבטיח ביחס למרבית המקצועות והמסלולים האפשריים האחרים. גם בתוך עולם הלימודים של מקצועות הפיננסים, נחשב קורס זה לאחד המסלולים האטרקטיביים והמבטיחים ביותר כיום. מכיוון שמדובר בגוף בינלאומי המסמיך יועצים בכל העולם, תעודה זו מציעה אפשרויות תעסוקה כמעט בלתי מוגבלות, במדינות מערביות רבות. כפי שיועצים כלכליים ובוגרי קורס ייעוץ פיננסי יוכלו להסביר לכם בקלות – מדובר באפיק לימודים המציע מודל השתכרות ארוך טווח יציב ואטרקטיבי ביותר, במיוחד בעידן בו רמת אי הוודאות מרקיעה שחקים. השוק המורכב והתזזיתי כל כך ואורח החיים המודרני המכתיב אינספור הוצאות וצורך בתכניות פיננסיות שונות מציע דווקא לאנשי המקצוע מתחום הייעוץ והתכנון הפיננסי מגוון הזדמנויות תעסוקה רחב וכמעט אינסופי, בין אם כיועצים עצמאיים ובין אם כשכירים.