אולי יותר מכל דבר אחר, העולם בו אנו חיים כיום, במאה העשרים ואחת, הוא עולם דיגיטלי. האינטרנט כבר מזמן הפך להיות המהפכה הרחבה והדומיננטית ביותר של העידן הנוכחי, וזה משפיע כמעט על כל תחומי העיסוק והפעילות בעולם. כך גם בכל הנוגע לעולם הפיננסים, למקצועות מרכזיים בעולם זה דוגמת ייעוץ השקעות או שיווק פנסיוני ואף ללימודים לקראת קבלת רישיונות הפיננסים. כיצד בא לכדי ביטוי העידן הדיגיטלי בכל נושא רישיונות הפיננסים, הן מצד הלימודים המקדימים והן מצד פוטנציאל העיסוק היומיומי ואפשרויות ההתפתחות לעתיד?

קורסי הכנה לרישיונות הפיננסים בעידן של למידה מרחוק

אפשרויות של למידה מרחוק באופן חלקי או מלא קיימות ומוצעות בשוק הלימודים כבר זמן מה, וכמובן שתקופת הקורונה האיצה תהליך זה והעבירה מוסדות רבים ללמד אונליין, או לפחות להציע את האופציה לכך. זה כמובן נכון ורלבנטי גם עבור לימודי ההכנה למבחנים של הרשות לני"ע ומשרד האוצר, המבחנים הנדרשים על מנת לקבל רישיון פיננסים ולעסוק בתחומים אלו באופן מקצועי וחוקי.

מרבית אנשי המקצוע המחזיקים ברישיון פיננסים זה או אחר למדו לפחות לקראת חלק מהבחינות באמצעות קורס הכנה מקצועי, מהסוג שאנו מציעים כאן, פשוט מכיוון שדרך זו הוכחה זה מכבר כדרך הטובה והבטוחה ביותר לעבור בהצלחה ובביטחון את המבחן כבר בניסיון הראשון, ולסיים את שלב הלימודים והבחינות כמה שיותר מהר.

גם אצלנו ניתן למצוא כמובן קורסי הכנה למבחני הרשות לני"ע המועברים במתכונת מקוונת – הן קורסים דיגיטליים המועברים במלואם באתר שלנו והן קורסים המועברים בכיתות "רגילות", אך השיעורים מצולמים וזמינים עבור התלמידות והתלמידים ברשת. האפשרות לצפות בשיעורים שוב ושוב, לחזור לקטעים שאולי לא הבנו, לסכם בזמן ובקצב שלנו ולהשלים שיעורים בזמן הפנוי שיש לנו – כל אלו הן אפשרויות שבעבר ניתן היה רק לחלום עליהן, אפשרויות שיכולות להקל על כל אחת ואחד המשתתפים בקורסים הללו ומעוניינים להוציא רישיון זה או אחר בתחום הפיננסים.

עיסוק מקצועי ויומיומי בתחומי הפיננסים בעידן הדיגיטלי

ומה בנוגע לעיסוק המקצועי עצמו בתחומים כמו ייעוץ השקעות, ייעוץ ושיווק פנסיוני, ניהול תיקי השקעות וכיוצ"ב?

ובכן, כמו אינספור תחומי עיסוק ומקצועות אחרים, גם בתחום זה קיים מעבר הדרגתי ומגוון למדיום הדיגיטלי, היכן שרק אפשר. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להתחבר כיום לחשבון הבנק או לחשבון ההשקעות שלנו מהפלאפון או המחשב, לבצע פעולות ולקבל מידע מפורט. כמובן שהכלים הדיגיטליים העומדים לרשותם של אנשי מקצוע בתחום הפיננסים גם הם רבים, מגוונים ובעלי פוטנציאל מעניין. למשל, אנשי מקצוע מסוימים אשר כבר צברו וותק וניסיון בתפקידם מתחילים במקרים רבים להעניק שירות באופן חלקי או מלא גם אונליין, וכך נהנים מהגמישות הרבה המאפיינת צורת עבודה זו. הם מייעצים ללקוחותיהם גם כשהם עצמם שוהים בחו"ל, לדוגמה, או נשארים בבית כשהילדים חולים. המשרות המוצעות כיום גמישות הרבה יותר, ומעסיקים רבים מאמצים גישה פתוחה וידידותית יותר ויותר כלפי מגוון האפשרויות האטרקטיביות של שימוש במדיום הדיגיטלי במסגרת תעסוקה במקצועות הפיננסים.

ייתכן כי בעתיד הקרוב יחסית (בעשור הקרוב או בכמה השנים הקרובות) תהליך זה ילך ויתרחב, וקשה לצפות כיצד בדיוק ייראו תחומי עיסוק אלו בעוד עשר או עשרים שנים מהיום. אך אם לשפוט לפי המגמה הכללית בעולם ובאינספור תחומים אחרים, כמו גם ספציפית בעולם הייעוץ הפיננסי והשירותים הפיננסיים, נראה כי אנשי המקצוע כאן נמצאים בתחום בעל "פוטנציאל דיגיטלי" משמעותי יחסית, כזה שעשוי בהחלט לאפשר להם יתר גמישות, נוחות ואפשרויות מגוונות בכל הנוגע לתעסוקתם השוטפת.

המאמר פורסם ב-26.11.2022