ניתן למצוא בשוק ההון סוגים שונים של סוחרים – סוחרים שכירים מקצועיים הסוחרים בשביל הלקוחות של בית ההשקעות/בנק עבורו הם עובדים, סוחרים מקצועיים עצמאיים הסוחרים בהון האישי שלהם ועושים זאת בצורה מקצועית לאורך שנים וגם סוחרים חובבים למיניהם. גם בתוך קטגוריה זו ניתן למצוא סוגים שונים של סוחרים – כאלו העוסקים במסחר כתחביב אישי לאורך שנים רבות או כאלו המנסים את מזלם בתחום ועשויים לעזוב אותו מהר מאוד במקרה ויחוו מפח נפש כתוצאה ממסחר לא מוצלח.

במקרה של סוחרים מקצועיים, ברור מדוע השכלה פיננסית ולימודים נרחבים בתחום הם הכרחיים. מה שפחות ברור לאנשים רבים הוא כי גם אם עוסקים במסחר בשוק כתחביב בלבד, עדיין קיים מקום לרכישת השכלה בסיסית בתחום, וזו חיונית ביותר.

 

להעלות את הסיכויים לניהול נכון ומוצלח של הממון האישי

גם מי שעוסק במסחר בשוק ההון כתחביב בלבד עדיין מסכן חלק מהונו האישי במסגרת פעילות זו. בין אם שמתם בצד סכום מסוים על מנת להתנסות במסחר בשוק ובין אם מדובר בניהול הנכסים הפיננסיים שלכם ושל משפחתכם – בכל מקרה אתם חושפים כאן את ההון האישי שלכם ושל משפחתכם (או לפחות חלק ממנו), לסיכונים שונים ולהזדמנויות שונות. מטרתכם העיקרית היא מן הסתם להרוויח, ולכל הפחות לשמר את ההון האישי שלכם.

מכיוון שמדובר בממון האישי שלכם, מן הראוי להקדיש לפחות מינימום מסוים של מאמצים על מנת להגדיל את הסיכויים לניהול נכון ומוצלח שלו. אם כבר חושפים את ההון שלנו לסיכונים מסוימים, לפחות כדאי לעשות זאת בצורה המושכלת ביותר, למשל כזו המביאה למינימום את רמת הסיכון הבלתי הכרחי.

זאת ניתן להשיג בדרך פשוטה מאוד – לימודים בסיסיים בתחום. יש המון מה ללמוד, אך השכלה בסיסית מסוימת היא הכרחית גם עבור מי שרוצה להשאיר את המסחר בחייו כתחביב בלבד.

 

קורסים שונים בלימודי שוק ההון – מה מומלץ לסוחר החובב?

כאשר מתחילים לברר מה כולל ענף הלימודים המכונה כיום בכלליות – "לימודי שוק ההון", מגלים כי הוא מכיל מספר רב של קורסים ומסלולי לימודים שונים. במידה ומטרתכם היא רכישת השכלה בסיסית על מנת להתנהל בצורה טובה יותר כסוחרים חובבים, כדאי לחפש קורסים העוסקים במסחר בורסאי למתחילים.

"לימודי שוק ההון למתחילים" הוא קורס אשר עונה בדיוק על צורך זה – מדבר בקורס מקיף ומעמיק יחסית במסחר בורסאי, המעניק לסוחר בסיס רחב והכרחי של ידע, כמו גם ארגז כלים לא קטן, על מנת לסחור בצורה מושכלת ומחושבת יותר, להצליח ולהימנע מסיכונים רבים ולזהות הזדמנויות פוטנציאליות שונות. למעשה, רבים מהנרשמים לקורס מסוג זה הם גם כאלו המתכננים על קריירה מקצועית בתחום, אך הוא בנוי בצורה המתאימה הן לחובבנים והן למקצוענים, הן למי שמקדיש את כל זמנו לפיתוח קריירה בתחום והן למי שסוחר כתחביב צדדי בלבד לעיסוקו המרכזי בחיים – אין דרישות קדם לקבלה לקורס (כלומר – ניתן לבוא ללא כל ידע מקצועי מקדים בתחום), העיסוק בנושאים השונים נבנה מ"אפס" החל מהכרת המושגים הבסיסיים ביותר ועד ללמידה של טכניקות מתוחכמות יחסית ורכישת כלים מתקדמים והקורס מועבר במתכונת גמישה ונוחה המאפשרת גם לעובדים במשרה מלאה להשתתף בו.

בעוד קורס זה הוא דוגמה טובה להשכלה בסיסית מומלצת עבור הסוחרים בבורסה כתחביב בלבד, קיימים מספר קורסים נוספים אשר יכולים להוות בסיס טוב לסוג מסחר זה. זאת בהתאם לתחומי העניין הספציפיים יותר של כל סוחר וסוחרת, הנושאים שברצונם להבין יותר לעומק ולהתמקד בהם בהמשך הדרך ורמת הזמינות והפניות שלהם ללמוד. כדוגמת קורס אופציות, אג"חים וקורס השקעות ערך.