בין שלל הקורסים בעולם הפיננסיים שאנו מעבירים באופן שוטף, רבים עוסקים בתחומים והסמכות אשר מתאפיינים בביקוש הולך וגובר. הביקוש למקצועות ונושאים ספציפיים בעולם הפיננסיים נקבע על פי שלל פרמטרים שונים, ביניהם כמובן גם מצב המשק המקומי והעולמי וההתפתחויות המשפיעות על שוק העבודה. להלן מספר דוגמאות עיקריות לקורסים בעולם הפיננסיים העוסקים במקצוע או נושא בעלי ביקוש הולך וגובר, שכדאי לכל מי שמתעניין בעולם הפיננסיים באופן כללי להכיר (וכמובן לכל מי שמחפש/ת אחר תחום להתמחות בו ולהיכנס אליו בעולם זה):

קורס יועצי משכנתאות

עליות הריבית המשמעותיות של השנים האחרונות הדגימו בצורה ישירה וכואבת להרבה מאוד אנשים בארץ עד כמה חשוב לוודא כי תנאי המשכנתא שאנו לוקחים הם נוחים, לוקחים בחשבון תרחישים אפשריים דוגמת עליות ריבית משמעותיות ובאופן כללי פועלים "לטובתנו". מאחר ומשכנתא היא ההלוואה הגדולה (ואמצעי מימון רכישת בתים ודירות) הנפוצה ביותר בישראל, הביקוש לשירותיהם של יועצי משכנתאות רק הולך ועולה משנה לשנה. במסגרת קורס יועצי משכנתאות אנו מכשירים את התלמידים לשמש במקצוע ותפקיד זה וללוות בצורה מקצועית את לקוחותיהם, בהכשרה יחסית מהירה אשר פתוחה בפני כולם.

קורס ייעוץ מס

ההתמודדות של ארגונים, חברות ואנשים פרטיים עם רשויות המס בישראל מציב תמיד ביקוש גבוה לשירותיהם של יועצי מס, במיוחד לאור הרפורמות של השנים האחרונות במשק הישראלי במסגרתן נוצרו יותר עוסקים פרטיים (בפרט עוסקים פטורים ומורשים) ממה שאפיין את המשק אי פעם בעבר. במצב העניינים הנוכחי (יועצי מס רשאים לטפל בענייניהם הפיננסיים של עוסקים פטורים, למשל) הביקוש לשירותי ייעוץ מס נמצא בשמיים, וצפוי רק להמשיך ולעלות עם הזמן. אנו מעבירים קורס ממוקד המכין את המשתתפים/ות לקראת בחינות ההסמכה שמעבירה נציבות מס הכנסה בארץ. רק לאחר מעבר של ארבע בחינות וסיום תקופת התמחות ניתן לקבל רישיון יועץ מס ולפעול בתחום באופן רשמי (כעצמאים או כשכירים).

קורסי הכנה לבחינות לקבלת רישיון פיננסים

בדומה לייעוץ מס, גם הביקוש לשירותיהם של אנשי מקצוע מעולם הפיננסים דוגמת יועצי ומנהלי השקעות, משווקים ויועצים פנסיוניים וסוכני ביטוח, רק הולך ועולה משנה לשנה. אנו מפעילים חטיבת לימודים שלמה העוסקת בהכנה לבחינות מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר, אותן נדרש לעבור בהצלחה על מנת לקבל את רישיון הפיננסים המיוחל. כל קורס מתמקד בבחינה אחת ספציפית (הן בחינות מבוא והן בחינות גמר), ומספק את הסיכויים הטובים ביותר לעבור את הבחינה בהצלחה ולסיים את מסלול ההכשרה מהר ככל הניתן.

חשבות שכר

גם חשבות שכר נחשב כיום למקצוע אטרקטיבי מבחינה תעסוקתית, עם ביקוש יציב ועולה בהדרגה לאנשי מקצוע מוסמכים. על מנת לעסוק במקצוע זה נדרש לעבור בחינת הסמכה המועברת על ידי לשכת יועצי המס בישראל. קורס חשבות שכר לא רק מהווה את ההכנה הטובה ביותר לקראת בחינת ההסמכה אלא גם מסייע להבין לעומק וטוב יותר סוגיות ובעיות מרכזיות בתחום, חושף את התלמידים להיבטים משפטיים ומיסויים חשובים ורלבנטיים עבור אנשי מקצוע בתחום זה ואף מאפשר ללמוד ולתרגל עבודה על התוכנות העיקריות בהן משתמשים במקצוע.

המאמר פורסם ב-29.2.2024