כפי שתוכלו להיווכח ברשימת הקורסים הארוכה שלנו, אנחנו מעבירים כאן באקדמיה קורס ייחודי ומרתק אשר אינו מוכר במיוחד לרבים מהאנשים – קורס הכשרת קציני ציות בארגונים. מדובר, כאמור, בתפקיד אשר אינו מוכר למרבית הציבור, אך ניתן למצוא אותו כיום באינספור חברות וארגונים שונים. זהו תפקיד מרכזי וחשוב בעל פוטנציאל משמעותי להשפעה ניכרת על הארגון בפועל. מהם בדיוק קציני ציות בארגונים? מהם תפקידיהם העיקריים וכיצד ניתן להיכנס לתחום זה בצורה היעילה ביותר?

מהו קצין ציות ומה תפקידו בארגון?

קצין ציות הוא תפקיד מרכזי בארגונים רבים, אשר בא לתת מענה על צורך שנוצר בעיקר בעקבות רגולציה רבה ומתפתחת בתחומים שונים במשק, בפרט בתחום הפיננסים. כל ארגון, חברה ובית עסק נתונים לרגולציה מקיפה ומעמיקה ומחויבים בחוק לעמוד באינספור דרישות שונות (או לחילופין – להימנע מפעולות ומצבים מסוימים רבים). מאחר ולמנהלים בארגון (כמו גם שאר העובדים הבכירים) יש הרבה מאוד על הראש והם בדרך כלל אינם יכולים להיות בקיאים בכל רזי הרגולציה לה נתון הארגון, נדרש בעל מקצוע אשר יתמחה בדיוק בזה – יכיר לעומק ויידע בדיוק מהן הוראות החוק הרלבנטיות עבור ארגון זה, מהי המדיניות הנדרשת בארגון על מנת שיעמוד בכל ההוראות והדרישות הרגולטוריות השונות וכיצד ליישם אותה ביעילות.

קציני ציות מחזיקים בהבנה נרחבת ובידע מעמיק בכל הנוגע להוראות החוק והתקנות הרגולטוריות הרלבנטיות עבור הארגון בו הם מועסקים, וגם יודעים כיצד לתרגם את כל זה לכדי מדיניות ציות תאגידית. באמצעות כתיבת נהלים, ביצוע הדרכות לצורך הטמעתם ועבודה צמודה יחד עם מנהלים ובעלי תפקידים רלבנטיים נוספים בארגון, יכול (וצריך) קצין הציות להביא לכך שהארגון יעמוד בכל הדרישות השונות ממנו, ולא ייחשף לסכנות אפשריות כגון תביעות משפטיות או ענישה בגין אי עמידה בחוקים ותנאים נדרשים מסוימים.

בעולם של היום, בו הרגולציה כמעט בכל תחום היא סבוכה ומורכבת (ורק הופכת ליותר ויותר לאורך השנים), אין זה טריוויאלי כלל עבור ארגון זה או אחר להצליח ולעמוד בכל הדרישות המפורטות השונות, במאה אחוזי הצלחה. על מנת שמצב מסוג זה לא יסכן את אותו ארגון, קציני ציות מועסקים בארגונים רבים כיום.

כיצד נכנסים לתחום?

הביקוש לקציני ציות מקצועיים ואיכותיים הוא גבוה מאוד כיום, וצפוי להמשיך ולעלות בעתיד הנראה לעין. מדובר גם בתחום מלא עניין ואתגר, במסגרתו נדרש להכיר וללמוד תחומים שונים ומרתקים. כיצד נכנסים לתחום זה ובונים קריירה כקציני ציות?

ובכן, למרות שאין דרישה בחוק לקבלת רישיון מסוים מטעם המדינה על מנת לעסוק במקצוע זה, אף ארגון לא יעסיק אתכם "סתם ככה", ללא ידע, הבנה וניסיון מסוים בתחום.

זה בדיוק מה שאנחנו מציעים כאן במסגרת קורס להכשרת קציני ציות בארגונים פיננסים ובינלאומיים – בתור התחלה מכירים את התחום ולומדים לעומק היבטים אסטרטגיים, פיננסיים, משפטיים וניהוליים של תחום זה, ושמים דגש על רכישת כלים יישומיים. מלבד לניתוח תיאורטי ופרקטי של החקיקה הקיימת במשק בכל הנוגע לעולם הציות (כך מכונה תחום פעילות זה בארגונים), נערכות במסגרת הקורס גם סימולציות מפורטות אשר מפגישות את התלמידים והתלמידות עם מצבים אפשריים רבים בהם עשוי למצוא עצמו קצין ציות. זה מעניק מידה רבה של ידע, ניסיון וביטחון עצמי, אותם לוקח איתם בוגר הקורס אל עבודתו הראשונה בתחום. אנו מסייעים כמובן גם למצוא תעסוקה בתחום (מוזמנים לבדוק את חטיבת ההשמה שלנו), וכך מציעים את החבילה המושלמת והאטרקטיבית ביותר לכניסה לעולם הציות ורכישת מקצוע זה במהירות וביעילות רבה.

מוזמנים לבדוק את הקורס וליצור עימנו קשר לצורך קבלת פרטים נוספים בנושא.

המאמר פורסם ב-30.06.23