בין שלל הקורסים השונים שאנו מעבירים, אנו מציעים גם קורסים להתמחות והתמקצעות בתפקידים בכירים, המיועדים לאנשים שכבר מגיעים מעולם הפיננסים או מחזיקים במקצועות מרכזיים בעולם הארגוני והתאגידי, דוגמת רואי חשבון ועורכי דין. אחד הקורסים המעניינים ביותר שאנו מעבירים כיום, אשר עוסק בפרטי פרטים באחד התפקידים הניהוליים הבכירים המרכזיים והחשובים ביותר בעולם הארגוני, הוא קורס מזכירי חברות. רובכם תתפלאו לגלות כי לא מדובר בדיוק במה שחשבתם או שיערתם. מהו תפקידו של מזכיר חברה/ארגון, מהם הנושאים שחשוב להכיר לעומק בתור מזכירים בהווה או בעתיד ומה אנחנו באקדמיה לפיננסים מציעים במסגרת קורס זה?

תיווך בין כל הגורמים החשובים ביותר – מהו תפקידו המרכזי והחשוב כל כך של מזכיר חברה?

מזכיר חברה הוא למעשה איש הנהלה בכיר, אשר משמש בין השאר כחוליה המקשרת בין הגורמים המרכזיים, החשובים והמשמעותיים ביותר בארגון. למשל, מזכיר החברה אחראי על הקשר וההתנהלות השוטפת שבין יושב ראש הדירקטוריון לבין מנכ"ל החברה וההנהלה הבכירה, כמו גם בין יו"ר הדירקטוריון לבין שאר חברי הדירקטוריון עצמו. הוא גם מקשר בין מליאת הדירקטוריון והחברה בכללותה לבין בעלי המניות והמשקיעים ואף משחק תפקיד מרכזי של תיווך בין חברי מליאת הדירקטוריון לבין עצמם. כל אלו הן האינטראקציות החשובות, הבכירות והמרכזיות ביותר בארגון, ועל המזכיר לוודא כי כל התקשורת ותהליכי הניהול הללו נעשים תמיד על פי הכללים הנהוגים של ממשל תאגידי נאות.

כבר כאן ניתן להבין כי האחריות המוטלת על המזכיר היא עצומה, ותפקידו נחשב בצדק לבכיר ולחלק קריטי בלב ליבו של המערך הארגוני כולו. על מנת שיוכל למלא את תפקידו נאמנה ובצורה אפקטיבית, על המזכיר להיות מעורב באינספור תהליכים שונים בהתנהלות השוטפת של הארגון, החל מישיבות רבות ושונות וכלה בהכשרה של דירקטורים חדשים, הטמעה כלל ארגונית של כללי התנהלות נאותה (וכללי ממשל תאגידי תקין), דיווחים שוטפים לרשויות הרגולטוריות ועוד.

על מזכירי חברות להיות בקיאים בשורה ארוכה של נושאים חשובים דוגמת כללי ממשל תאגידי ודיווחים שוטפים לרשויות, בקיאות של ממש בדוחות הכספיים של החברה, ניהול סיכונים מנקודת המבט של הארגון, ציות ואכיפה בקרב עובדי ומנהלי הארגון וכיוצ"ב. על כל אלו ועוד מושם כמובן דגש משמעותי במסגרת קורס מזכירי חברות שאנו מעבירים כאן באקדמיה לפיננסים.

היכרות מעמיקה עם היבטי התפקיד ורכישת הידע, הכלים והכישורים למלא אותו בהצלחה

אנו מעבירים באקדמיה לפיננסים קורס הכשרת מזכירי חברות בכירים, המיועד כאמור לאנשי מקצוע אשר משמשים בתפקיד זה או עשויים למצוא עצמם בו בעתיד הנראה לעין (קהל היעד העיקרי לקורס הוא מזכירי חברות בהווה, עורכי דין ורואי חשבון, קציני ציות ומנהלי סיכונים, יועצים משפטיים וכיוצ"ב).

הקורס מתמקד בהיכרות מקצועית מעמיקה ומפורטת עם שלל היבטי תפקיד המזכיר, ולמידה לעומק של הסוגיות הרלבנטיות על מנת לבנות את הידע, ההבנה ומאגר הכלים שיאפשרו למזכיר למלא את תפקידו בצורה טובה ומוצלחת. חשוב להבין כי בהיותו החולייה המקשרת בין כלל התפקידים הבכירים והגורמים החשובים ביותר בארגון, מזכיר החברה אחראי יותר מהרבה מאוד בעלי תפקידים אחרים להנעת תהליכים שונים בחברה וניהול הממשק הסבוך בין האורגנים השונים בארגון. ככזה, עליו להיות מיודע, מוסמך ומוכן לתפקיד, ועל כך בדיוק הדגש במסגרת קורס זה.

מזכיר חברה בכיר מהווה תפקיד נחשק ומבוקש, ובצדק – הוא נושא בצידו משכורות מכובדות, הערכה רבה ותנאים מעולים, וגם משמש כמנוף וקרש מקפצה אפקטיבי ביותר להמשך בנייה ופיתוח של קריירה ניהולית משגשגת. קורס מקדים המכין לתפקיד זה יכול להוות את אחת ההשקעות הטובות והחשובות ביותר שתעשו, וצעד שיבטיח כי תתפקדו בצורה נאותה, מקצועית, אפקטיבית ומוצלחת בתור מזכירי חברות.

היכנסו למידע נוסף אודות הקורס >>

המאמר פורסם ב-01.04.23