קריירה בעולם הכספים היא כיוון אליו פונים אינספור אנשים בשנים האחרונות, כאשר הכוונה היא לתחום ספציפי בתוך עולם הכלכלה והפיננסים, הכולל את המקצועות העוסקים בניהול הכספים בארגונים וחברות, כמו גם ניהול כספיהם של עצמאיים, בעלי עסקים ועוד. הכוונה היא למקצועות דוגמת ייעוץ מס (אנשי מקצוע המעניקים שירות לחברות ועצמאיים כאחד), מנהלי חשבונות, חשבי שכר ועוד. שלושת המקצועות הללו הם מהמקצועות המרכזיים והמשמעותיים ביותר בתחום הכספים, והחזקה ברישיונות הנדרשים לצורך עיסוק רשמי וחוקי במקצועות אלו פותחת בפני אותו בעל מקצוע עולם רחב ביותר של הזדמנויות תעסוקתיות. עבור כל המעוניינים בקריירה מניבה ובטוחה יחסית בעולם הכספים, שילוב הרישיונות הללו מהווה נקודת פתיחה מצוינת להשגת מטרה זו. מהי חשיבותם של כל אחד מהרישיונות הללו ומהי הדרך ההגיונית והמומלצת לנסות ולהשיג את השילוב המשולש של רישיונות התעסוקה הרלבנטיים לצורך עיסוק בתחום?

 

ניהול מערך המסים של חברות ועצמאיים – ייעוץ מס

יועץ מס הוא למעשה בעל המקצוע האמון על ניהול מערך המיסים, הן של חברות ובתי עסק (אז לרוב יועסקו מספר יועצי מס במערך הפיננסי של החברה) והן של עצמאיים (אז מגיש יועץ המס שירות עבור אותו עצמאי, בדומה לשירות שמעניק רואה חשבון).

מערך המיסים בכל מדינה באשר היא הוא דבר מורכב ומסובך, אשר על מנת להתמצא ולהתנהל בו בצורה יעילה וחכמה, יש צורך כאמור בבעל מקצוע המתמחה ספציפית בתחום זה. יועץ מס טוב יכול לסייע ללקוחותיו לחסוך לא מעט כסף מדי שנה בתשלומי מיסים, בין אם על ידי תכנון של מערך מיסוי מסובך, כפי שקורה עם בתי עסק ובעיקר עם חברות וארגונים, ובין אם על ידי עריכת הדו"ח השנתי עבור עצמאיים קטנים, וחישוב האופן המדויק בו ישתלם להם ביותר לחסוך את כספם ולנהל את הוצאותיהם על מנת להביא למינימום את הסכום שישלמו לרשות המיסים.

במילים אחרות, יועץ מס הוא בעל מקצוע בו תלויים עצמאיים ושכירים, חברות וארגונים, וכזה אשר עבודתו יכולה לחסוך לא מעט כסף לכל אחד מלקוחותיו.

 

ניהול מערך השכר בחברה – חשבות שכר

השכר שמשלמים בתי עסק וחברות לעובדיהם הוא בדרך כלל אחד מהוצאותיהם המרכזיות והגדולות ביותר. מערך זה כולל לא רק את המשכורת נטו המועברת לעובד בעשירי לחודש, אלא גם שורה ארוכה של עניינים כספיים סבוכים, דוגמת ההפרשות הפנסיוניות עבור עובדיו להן מחויב המעסיק, ניכוי מיסים שונים באופן המשתנה מעובד לעובד על פי נתוניהם הספציפיים ועוד אינספור אספקטים חשובים שונים המשפיעים בצורה ניכרת הן על העובדים והן על העסק כולו.

מערך מקצועי ואיכותי של חשבות שכר יכול מצד אחד להציל את החברה במקרים רבים, ומצד שני להבטיח כי לעובדות ולעובדים תיכנס המשכורת המגיעה להם, ללא יוצא מן הכלל ובדיוק בזמן.

 

עמוד התווך הפיננסי של הארגון – הנהלת חשבונות

מערך הנהלת החשבונות הוא כמובן לב ליבו של המערך הפיננסי של כל ארגון, וללא מערך הנהלת חשבונות מקצועי ומסודר, אף ארגון אינו יכול לתפקד בצורה תקינה ולשגשג לאורך זמן. מנהלי החשבונות הם אנשי המקצוע המופקדים בפועל על הניהול הפיננסי השוטף של הארגון ועוסקים בהזנת הנתונים הרלבנטיים לתוכנות הנהלת החשבונות עימן עובדים בארגון, ניהול הדוחות הכספיים של הארגון, דיווח לרשויות המסים ועוד. לכן, נדרשים אנשי מקצוע אלו להכיר את התוכנות המובילות בתחום, כמו גם את ממשקי הדיווח השונים לרשויות, ואת מגוון החוקים והתקנות השונות בתחום.

כל ארגון באשר הוא, ועל אחת כמה וכמה חברה מסחרית הפועלת למטרות רווח, תלויים בצורה ישירה במערך הנהלת חשבונות מקצועי ומשומן. לכן מנהלי חשבונות בכירים מהווים במובנים רבים את עמוד התווך של המערך הפיננסי של הארגון, ונחשבים למצרך חשוב ויקר ערך בעולם הניהולי – עסקי.

 

להחזיק את שלושת הרישיונות במקביל בדרך לקריירה מבטיחה בתחום

כאן באקדמיה לפיננסים אנו מציעים לאלו המעוניינים להבטיח לעצמם קריירה מבוססת וארוכת טווח בעולם הכספים מסלול משולב במסגרתו ניתן להשיג את שלושת הרישיונות המדוברים – ייעוץ מס, חשבות שכר והנהלת חשבונות, וכך להפוך לאנשי מקצוע המצוידים במגוון כלים רבי ערך עבור כל ארגון באשר הוא.

במסגרת מסלול הלימודים המקיף המיועד להזנקת קריירה בתחום הכספים, מכינים את התלמידים במקביל הן לקבלת תעודת מנהל חשבונות בכיר והן לקראת הבחינה של לשכת יועצי המס בישראל, הנדרשת לצורך קבלת תעודת יועץ מס. במקביל או מיד לאחר סיום הקורס והבחינה ניתן לצלוח במהירות יחסית את קורס חשבי שכר של האקדמיה, המכין את התלמידים גם כן באופן פרטני וממוקד לבחינה החיצונית הנדרשת על מנת לעסוק בתחום, כאשר גם הפעם מדובר בבחינה המועברת מטעם לשכת יועצי המס בישראל.

קורסי ההכנה הללו הופכים את השגת שלושת התעודות הנ"ל במקביל למשימה אפשרית ביותר, בה עמדו בהצלחה לא מעט תלמידות ותלמידים בשנים האחרונות. מבחינות רבות, מדובר באחת הדרכים הוודאיות והמתבקשות ביותר להבטיח לעצמכם סיכויים גבוהים ככל הניתן לקריירה פרודוקטיבית וארוכת טווח בענף הכספים.