עבור כל מי שמחפש אחר מקצוע חדש וכניסה לעולם הפיננסים והכספים, ובפרט דואג לעתידו התעסוקתי ארוך הטווח, מומלץ בחום להכיר את אחד המקצועות המבטיחים ביותר כיום בתחום – תכנון פיננסי. מבחינות רבות מדובר במקצוע חדש לחלוטין, אך כזה אשר כבר עובר תהליכי הסדרה ורגולציה במדינות שונות בעולם וצפוי להמשיך ולהתרחב עוד ועוד בשנים הקרובות. מסלול ההכשרה הייעודי שאנו מציעים במקצוע זה כולל הכשרה מעשית ותעודה בינלאומית, המבטיחה השתלבות מקצועית מעמיקה וארוכת טווח בתחום.

מהו תכנון פיננסי ומדוע מדובר בשירות בעל מקום מרכזי וחיוני בחיים המודרני?

תכנון פיננסי, כשמו כן הוא, מהווה תחום במסגרתו אנשי מקצוע בעלי הכשרה והסמכה לתפקיד מלווים לקוחות בכל הנוגע להתנהלות הפיננסית שלהם ושל משפחתם. הליווי נערך לאורך זמן, החל מההיכרות הראשונית ובניית תכנית להשגת מטרות ויעדים מוגדרים וכלה ביישום התוכנית לאורך זמן, בחינה שוטפת של התקדמותה, הכנסת עדכונים והתאמות למיניהן ועוד.

בין התחומים הרבים בהם מסייע המתכנן הפיננסי ללקוחותיו ניתן למנות תכנון מבעוד מועד של ההתנהלות הפיננסית בגילאי הפרישה, הסדרת העברת הרכוש והנכסים לדורות הבאים, תכנון תעסוקתי (רכישת מקצוע ותכנון קריירה ארוך טווח), בניית הגנות עבור התא המשפחתי מפני סיכונים כלכליים עכשוויים ועתידיים, התמודדות עם אתגרים כלכליים נוכחיים ועוד.

כפי שניתן להבין מהרשימה הארוכה והחלקית שלעיל, לא חסרים נושאים פיננסיים מאתגרים אשר רלבנטיים לחיים של כולנו, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשפחות צעירות עם ילדים ורצון באופק כלכלי יציב ומתוכנן. האתגרים הפיננסים הללו אורבים לפתחו של כל משק בית ומציבים אתגרים ממשיים וסכנות פוטנציאליות בלתי מבוטלות, כאלו שמומלץ מאוד לא להזניח ולהתמודד עימן כמה שיותר מוקדם.

כיצד על אדם ממוצע, חסר ידע אקדמי בנושאים הקשורים לפיננסים וכלכלה, לנווט את עצמו ואת משפחתו בשדה המוקשים הכלכלי שהוא החיים המודרניים? גם אנשים בעלי השכלה רחבה ואף אוריינטציה כלכלית מסוימת אינם מצליחים להתמודד בהצלחה עם כל האתגרים הפיננסיים של החיים המודרניים – זה מובן ואף מתבקש. מורכבותו של העולם הכלכלי בו אנו חיים וקצב השינויים והזעזועים המהיר (אשר רק הולך ומתגבר) המאפיין את העידן הנוכחי הופכים התנהלות פיננסית מושכלת ונכונה לאורך זמן למשימה מאתגרת ביותר, המצריכה סיוע וליווי של אנשי מקצוע מהתחום.

אופק תעסוקתי מבטיח

מהסיבות שהוזכרו לעיל, נראה סביר ביותר להניח כי למקצוע כמו תכנון פיננסי צפויה תוחלת חיים ארוכה ומבטיחה. הקשיים והאתגרים הפיננסיים המשותפים לכולנו, אלו אשר יוצרים מאגר לקוחות פוטנציאליים עצום ובלתי נדלה עבור מתכננים פיננסיים, רק צפויים כאמור להפוך מורכבים ומאתגרים עוד יותר בעתיד.

מבחינות רבות, תכנון פיננסי הוא כיום אחד המקצועות בעלי האופק התעסוקתי הנראה מבטיח ויציב ביותר שניתן למצוא, ולא רק בתוך עולם הכלכלה והפיננסים.

למי מתאים מקצוע זה?

תכנון פיננסי מצריך היכרות ולמידה לעומק של נושאים פיננסיים שונים ומגוונים (החל מהשקעות בשוק ההון וכלה במשכנתאות ותכנון פנסיוני). אין זה אומר כי המתעניינים בתחום זה צריכים להגיע מתוך עולם הכלכלה והפיננסים, ולכן אנו מציעים מסלול מלא ומקיף אשר מכשיר לעסוק בתכנון פיננסי גם ללא רקע קודם. בכל מקרה, מומלץ ליצור עימנו קשר לביצוע שיחת התאמה, במסגרתה תבינו טוב יותר בפני מה אתם עומדים ועד כמה זה עשוי להתאים לכם.

עבור המגיעים מתחומים "קשורים" שונים, דוגמת ראיית חשבון, ייעוץ מס או משכנתאות, ייעוץ פיננסי, עולם הביטוח וכיוצ"ב, השתלבות בתחום עשויה להיות אף "טבעית" וקלה יותר.

המאמר פורסם ב-30.09.2023