רבים מאתנו נוטים לחשוב על לימודי שוק ההון כתחום לימודים המיועד בעיקר לאנשי מקצוע מעולם הפיננסים וההשקעות, אנשים בעלי ידע וניסיון בעולם הכספים, סוחרים בורסאיים וכו'. בפועל, מספר קורסים שונים המועברים אצלנו במסגרת לימודי שוק ההון מיועדים במפורש לקהל הרחב, וממש לא רק למי שעוסק בתחום למחייתו (או מעוניין לעסוק בו). גם עבור כל משק בית סטנדרטי וכל זוג או אדם, צעירים או מבוגרים, אשר צריכים (כמו כולנו) להתנהל כלכלית בעולם בצורה מוצלחת, כמה מהקורסים שאנו מציעים יכולים לסייע ביותר ולהעניק כלים חשובים.

להלן כמה מהקורסים המועברים במסגרת לימודי שוק ההון אשר מיועדים לציבור הרחב ורלבנטיים עבור כל אחת ואחד מאיתנו, גם אם אין לנו כל רקע קודם בתחום.

קורס שוק ההון למתחילים

אחד הקורסים המרכזיים בחטיבת לימודי שוק ההון, אשר מיועד ופתוח לציבור הרחב וממש לא רק לאנשי פיננסים או מי שמגיע עם רקע מהתחום. קורס זה נחשב למרכזי כל כך במסגרת לימודי שוק ההון, מפני שמדובר באחד הקורסים המקיפים והיסודיים ביותר, כזה אשר מעניק גם למי שמגיע ללא כל ידע, הבנה או רקע בתחום, את הבסיס הנדרש על מנת להתמצא, ללמוד כיצד להתנהל ואף לסחור בשוק ולהמשיך הלאה לקורסים מתקדמים יותר.

הקורס מתחיל ממושגי יסוד והיכרות מקיפה ורחבה עם שוק ההון ועולם הפיננסים, כולל למידה "מן היסוד" של מושגים בסיסיים כמו "בורסה", "ניירות ערך" או מושגים רבים נוספים שכדאי לכולנו להכיר כמו "תעודות סל" או מטבעות דיגיטליים. הקורס עוסק גם באקטואליה פיננסית ובמצב הנוכחי של השווקים, ומסייע לתלמידים להבין טוב יותר מה קורה כרגע במשק וכיצד ניתן לתת פרשנות מושכלת וסבירה לתהליכים נוכחיים ולמגמות בשוק. הקורס עוסק כמובן בהרחבה בנושא של מסחר בבורסה, כולל אסטרטגיות מסחר שונות ואף תרגול מעשי של מסחר במערכות מסחר מדומות. התלמידים סוחרים בכסף מדומה, אך בנתוני אמת ובזמן אמת, וכך זוכים להתנסות נרחבת במסחר בורסאי בלי לסכן שקל אחד מכספם. לאחר מכן, מי שמעוניין לעסוק במסחר בורסאי באופן מקצועי או חובבני כבר מחזיק בידע נרחב ובניסיון מעשי מסוים בתחום…

כמו כן, כולל קורס זה גם עיסוק נרחב בנושאים שלמים הרלבנטיים לחיים של כל אחת ואחד מאיתנו, דוגמת פנסיה וחסכונות ארוכי טווח, השקעות רגילות ואלטרנטיביות, מטבעות חדשים (כולל קריפטו) והמאפיינים של מסחר במטבעות אלו ועוד. בהחלט קורס מעולה לכניסה לעולם הכספים והפיננסים.

פסיכולוגיה בהשקעות

קורס מרתק שיעניין את כל מי שיגיע להקשיב לשיעור, בלי קשר לתחום עיסוקו המקצועי או לפעילותו/היעדר פעילותו בשוק ההון. ידוע כי השוק כולו והמסחר הבינלאומי בניירות ערך מושפעים בצורה משמעותית ביותר מהפסיכולוגיה האנושית, האופן בו משקיעים חושבים ומבצעים תחזיות, האופנים בהם מתנהגת הפסיכולוגיה של המוני אנשים ומשקיעים באופן מצרפי וכו'. בקורס זה לומדים על הכשלים הנפוצים והטעויות שתמיד חוזרות על עצמן – אלו המושפעות מגורמים פסיכולוגיים ידועים להם כולנו נתונים.

יזמות נדל"ן

קורס זה מועבר אמנם במסגרת החטיבה ללימודי נדל"ן, אך בהחלט יכול לעניין גם את מי שאינו פועל כרגע כיזם נדל"ן, אך מתעניין בתחום באופן כללי. קורס זה מספק תצפית רחבה ומקצועית על עולם הנדל"ן ועל הדרכים והשיטות העיקריות לנתח את המידע המגיע מהשוק, וכך למצוא אפשרויות והזדמנויות הן ליוזמות חדשות והן להשקעה. נדל"ן נחשב כיום לאחד התחומים ה"חמים" והבטוחים ביותר להשקעה, הן בארץ והן בעולם, מכיוון שמחירי הנדל"ן נעים כבר עשרות שנים בצורה עקבית בכיוון אחד בלבד – כלפי מעלה. למידת אסטרטגיות של זיהוי נכסים הנמכרים במחירים הנמוכים ממחירי השוק, למשל, כפי שנלמד בקורס, יכולה לסייע לכולנו להפוך ליזמי ומשקיעי נדל"ן מתחילים.

המאמר פורסם ב-30.11.2022