במהלך החודשים הראשונים של מגפת הקורונה עוד התייחסנו אליה כאל מצב זמני ובלתי ברור אשר צפוי להסתיים בכל רגע, ותלינו תקוותינו בהופעת החיסון אשר יסיים את מצב הביש אליו נקלע העולם כולו, ובפרט הכלכלה והמשק. מאז ועד היום עברו חודשים רבים, וכולנו כבר התרגלנו לכך שהקורונה אינה נעלמת לשום מקום בבת אחת, כמו שקיווינו בהתחלה, אלא נשארת בצורה כזו או אחרת לעתיד הנראה לעין. מבחינות רבות, אנו חיים כיום בעידן הקורונה, ולאיש אין מושג מתי הוא יחלוף. מצב זה מצריך היערכות במגוון חזיתות ותחומים שונים, כולל בעולם הלימודים. לימודי שוק ההון, כפי שמועברים על ידינו כיום באקדמיה לפיננסים, מותאמים מבחינות רבות ורלבנטיות לעידן הקורונה, ורלבנטיים לעידן זה הן מבחינת התוכן והן מבחינת הפורמט בו הם מועברים.

קורסים שונים במסגרת לימודי שוק ההון בפורמט מקוון

האופן החשוב הראשון בו מותאמים לימודי שוק ההון (כמו גם לימודים בתחומים נוספים) של האקדמיה לפיננסים לעידן הקורונה הוא הפורמט הטכני בו הם מועברים. כיום לא ניתן לשבת בכיתה סגורה ללא מסכות או במספרים גדולים יחסית של משתתפים, ומדי כמה שבועות משתנות ההנחיות כך שאפילו מספר מצומצם של משתתפים עם מסיכות זה לא מצב שבהכרח מתאפשר תמיד.

ההתאמה לכך היא מתבקשת מאליה, וניתן למצוא אותה במסלולי לימודים רבים כיום – מעבר ללימודים אונליין, לימודים במתכונת מקוונת. גם במסגרת לימודי שוק ההון תוכלו למצוא כיום מגוון קורסים המועברים במתכונת מקוונת, ביניהם גם אחד הקורסים המרכזיים בתחום זה – לימודי שוק ההון למתחילים. הקורס מועבר כולו גם בפורמט אונליין, כך שניתן להשתתף בכל השיעורים בצפייה אינטראקטיבית דרך האינטרנט, לקבל את כל חומרי הלימוד השונים באמצעות הדואר האלקטרוני ואף לשוחח באופן אישי עם המורים בטלפון או בזום.

למרות שהפורמט המקוון נכפה עלינו במובן מסוים, הוא עדיין מתאפיין בכמה יתרונות מהותיים ביותר אשר מאפשרים למצוא את הצד החיובי של כל עניין הלימודים בתקופת הקורונה – למשל, בקורס מקוון ניתן לצפות בכל שיעור מספר פעמים, לעצור את ההקלטה בכל רגע נתון על מנת לסכם ולכתוב, לחזור אחורה ולהקשיב שוב לקטעים שלא הבנו וכו'. כמו כן, ניתן לצפות ולשמוע את השיעורים החיים או את ההקלטות שלהם בכל שעה ומכל מקום, גם באמצע הלילה אם זה נוח יותר לנו וגם באוטובוס או ברכבת בדרך הביתה מהעבודה.

לכן, מוצאים אנשים רבים כי דווקא האפשרות החדשה ללמוד קורסים רבים בפורמט אונליין מנגישה עבורם בצורה טובה יותר את החומר המועבר בקורס, ובכלל מאפשרת להם להירשם לקורסים אליהם לא יכולים היו להירשם במתכונת הרגילה, למשל מפני שלא יכולים היו להגיע לכיתה בשעות וימים קבועים.

תחום לימודים אשר מותאם ורלבנטי במיוחד לתקופה הנוכחית

גם מבחינת התוכן של קורסים מסוימים במסגרת לימודי שוק ההון ניתן למצוא התאמה ורלבנטיות יתרה לעידן הנוכחי, המתאפיין בין היתר בחוסר יציבות משווע בשווקים השונים ובמצב של אי וודאות כמעט חסרת תקדים.

המגיפה המתמשכת גורמת כאמור לזעזועים משמעותיים במשק המקומי ובעולם כולו, הן בשווקים הבינלאומיים והן בשווקים שבתוך כל מדינה ומדינה. לכן גם שוק ההון מושפע מכך בצורה משמעותית, ונתון לזעזועים בלתי צפויים ומשמעותיים ביותר.

במצב עניינים זה, קורסים שונים במסגרת לימודי שוק ההון נותנים את ההבנה והראייה הרחבה, את הידע ואת הכלים הנדרשים על מנת להבין טוב יותר מה בדיוק קורה בשוק, מה יכול וצפוי לקרות וכיצד להתכונן ולהתמודד עם כל זה. עבור כל מי שמשקיע בשוק או חושב להיכנס ולהשקיע או לסחור בו, כמו גם מי שמשקיע בתחומים אחרים המושפעים משוק ההון (וכיום הכל מושפע מהכל.), קורסים שונים בתחום זה יכולים להוות בדיוק את ההשכלה הנדרשת על מנת להתמודד טוב יותר עם העידן המאתגר בו אנו נמצאים

המאמר פורסם ב-08.1.2022