אחד הקורסים המוכרים, המקיפים והפופולאריים ביותר שלנו כאן ב"אקדמיה לפיננסים" הוא קורס שוק ההון למתחילים, המוכר גם בשם "Starter Broker". רבות ורבים נרשמים לקורס זה מדי שנה, ממגוון סיבות שונות. היקפו של הקורס הופך אותו רלבנטי עבור קהל מגוון ורחב של משתתפים, ביניהם כאלו המגיעים עבור מטרה מסוימת ומוגדרת היטב וכאלו המגיעים עם רצון ללמוד באופן כללי את התחום ולהכירו טוב יותר. עבור מי רלבנטי ומתאים קורס שוק ההון למתחילים, ומדוע?

קורס שוק ההון למתחילים – קהלי יעד עיקריים

"שוק ההון למתחילים" הוא כאמור קורס הרלבנטי עבור קהלי יעד שונים ומגוונים, כאשר אם אתם קוראים מילים אלו קיים סיכוי סביר כי גם אתם משתייכים לפחות לאחד מקהלים אלו.

בתור התחלה, כמובן שקורס זה הוא הקורס המתבקש, הייעודי והמושלם עבור סוחרים מתחילים או מי שמעוניין להיכנס לעולם המסחר הבורסאי ולהתמקצע בו. הכוונה היא הן למי שמתכוון לעבוד במסחר כשכיר במסגרת בית השקעות או חברת פיננסים זו או אחרת, והן למי שמעוניין לסחור בשוק באופן עצמאי. מלבד להיכרות מקיפה ועשירה עם שוק ההון ועולם המסחר הבורסאי על שלל תחומיו השונים, כולל קורס זה גם שעות תרגול מעשי רבות במהלכן מתרגלים מסחר בפועל במערכות מסחר מדומות. אלו הן מערכות הכוללות את נתוני האמת המגיעים משוק ההון ומהבורסות השונות, אך המסחר בהן נערך בכסף מדומה בלבד. כלומר, זו הסימולציה הטובה והאמיתית ביותר למסחר בורסאי, מכיוון שפעולות המסחר מתבצעות אל מול נתוני האמת של השוק, אך לא מסכנים אפילו שקל "אמיתי" אחד. אפשרות להתנסות במסחר בורסאי אמיתי, ללא סיכון של הון ממשי.

מסחר בורסאי, ולכן גם קורס שוק ההון למתחילים, רלבנטי כמובן לא רק למי ששואף להיות סוחר בפועל (בין אם עצמאי ובין אם כשכיר), אלא כמעט לכל מי שמחזיק בתפקיד ניהולי או משרה בכירה זו או אחרת הקשורה לתחום הפיננסים והכספים. זאת מכיוון שההון של חברות וארגונים מושקע בדרך כלל בצורה כזו או אחרת בשוק ההון (כמעט הכל מושקע כיום בשוק, זו האפשרות הסבירה, הבטוחה והרווחית ביותר לנהל סכומים גדולים של כסף.), ומנהלים ונושאי משרה בכירה למיניהם (כמו גם כל מי שמועסק בחטיבות הפיננסים והכספים של ארגונים גדולים) צריכים להכיר את השוק ולהיות בקיאים בנושאים מסוימים בו, הנסקרים ונלמדים כאמור במסגרת קורס שוק ההון למתחילים. במילים אחרות, מדובר בהשכלה בסיסית, מעמיקה ויסודית לה נדרש כל מי שמעוניין להתקדם בעולם הכספים והפיננסים במסגרת כל ארגון בו הוא מועסק, וכאמור עבור כל מנהל בכיר או מי ששואף להתקדם למשרת ניהול בכירה בעתיד הנראה לעין.

קהל יעד נוסף ממנו ניתן למצוא לא מעט אנשים המביעים עניין בקורס זה הוא של אנשים המעוניינים בהשכלה פיננסית בסיסית מסוימת על מנת להתנהל בצורה נבונה מבחינה כספית בחייהם הפרטיים. יותר ויותר אנשים מבינים כיום כי עדיף שהכסף שאנחנו מרוויחים וחוסכים לאורך החיים (כמו גם הון שאולי עובר אלינו בירושה מהמשפחה) לא יישכב בפיקדון בנקאי רגיל או בחשבון העובר ושב. בפועל, כסף שיושב בבנק מאבד מערכו מדי שנה, בגלל האינפלציה השנתית הבסיסית אשר תמיד קיימת במשק. כסף צריך להשקיע כך ש"יעבוד בשבילנו", והמקום לעשות זאת הוא בשוק ההון. על מנת להבין מה בדיוק אנחנו עושים שם ולהיווכח בשלל האפשרויות העומדות בפנינו (כמו גם לדעת להיזהר ולהימנע מאפשרויות מסוכנות ובלתי רצויות), קורס מסוג זה יכול להעניק השכלה בסיסית רחבה ונחוצה אשר תסייע לנו לנהל בחכמה את הכסף שלנו ושל משפחתינו עכשיו ובעתיד הקרוב והרחוק.

 המאמר פורסם ב-22.10.2022