אחד מתחומי הלימוד המרכזיים שאנו מציעים כאן מכונה באופן כללי "לימודי שוק ההון", וכולל מספר קורסים בנושאים שונים אשר קשורים כולם, מן הסתם, לפעילות מסחר בשוק ההון. בעוד חלק מהקורסים הללו עוסקים ישירות במסחר בורסאי ובדרכים מומלצות לעסוק בו, אחרים עוסקים בנושאים עקיפים או כלליים יותר הקשורים לשוק. בכל מקרה, רבים אשר אינם קרובים לתחומים אלו נוטים לחשוב כי לימודי שוק ההון רלבנטיים אך ורק עבור מי שמעוניין לסחור בשוק באופן עצמאי או כבעל מקצוע, מי שמתעניין במסחר בורסאי כאפיק התמחות או כמקור הכנסה צדדי או ראשי. בפועל, לימודי שוק ההון עוסקים בהרבה יותר מאשר התמחות במסחר בורסאי גרידא, ועשויים להיות רלבנטיים עבור כולנו, גם בחיי היומיום שלנו.

מה ניתן למצוא במסגרת לימודי שוק ההון ועבור מי/מה הם רלבנטיים?

אז מה ניתן למצוא בחטיבת לימודי שוק ההון שאנו מציעים כאן באקדמיה לפיננסים? ובכן, בתור התחלה חשוב לציין כי הרושם שמקבלים רבים בנוגע לכך שתחום זה עוסק במסחר בורסאי אינו מוטעה כמובן – במסגרת קורסים כמו "לימודי שוק ההון למתחילים" או "אופציות ונגזרים בארץ ובעולם" לומדים באופן מקיף ומעמיק את התחום של מסחר בורסאי, ואף מתרגלים בפועל אסטרטגיות מסחר שונות במערכות מסחר ממוחשבות. עבור המתעניינות והמתעניינים בעיסוק מסוג זה (בין אם כסוחרים עצמאיים והן כברוקרים לעתיד במסגרת בתי השקעות, למשל), קורסים אלו במסגרת לימודי שוק ההון עשויים בהחלט להוות מסלול מתאים ומומלץ.

אך מעבר למסחר בורסאי, ניתן למצוא במסגרת חטיבת לימודי שוק ההון גם קורסים רבים אחרים אשר רלבנטיים עבור כולנו, וממש לא רק עבור מי שמתעניין במסחר בורסאי. למשל, עבור המתעניינים ברכישה מהירה יחסית של מקצוע בטוח עם היצע עבודה נרחב בעולם הבנקאות, כדאי להכיר את קורס בנקאות ופיננסים, המעניק יתרון משמעותי בניסיון לקבלת תעסוקה בעולם הבנקאות וכולל קבלת תעודת בנקאי המתמחה בייעוץ משכנתאות. זהו אחד המסלולים הבטוחים, הפשוטים והמהירים ביותר להתברגות מובטחת בעולם הבנקאות.

קורס מעניין נוסף שכדאי להכיר במסגרת חטיבת לימודי שוק ההון הוא קורס אנליזה והערכת שווי חברות, המעניק כלים שימושיים ונחוצים ביותר עבור כל מי שמשקיע את כספו, גם כאשר לא מדובר בהשקעות בורסאיות ובמסחר בניירות ערך. כל מי ששוקל להשקיע בחברה מסוימת, או אפילו רק מנסה לנווט בצורה נכונה את חסכונותיו כך שיניבו תשואה אך לא יסוכנו יתר על המידה, יכול להפיק המון תועלת מקורס מסוג זה במסגרתו לומדים כיצד לקרוא דוחות כספיים של חברות ציבוריות וכיצד לנתח את מצבן וכך לדעת עד כמה אטרקטיבית ההשקעה בהן.

קורס מעניין נוסף שכדאי לציין בהקשר זה הוא קורס פסיכולוגיה בהשקעות, אשר עוסק בתפיסות ובמאפיינים הפסיכולוגיים של משקיעים ושל כלל האנשים הפועלים בשוק ההון ובעולם ההשקעות. פסיכולוגיה משחקת תפקיד עצום בכלכלה של ימינו, בפרט בעולם ההשקעות ושוק ההון, והבנה טובה יותר של תחום זה יכולה לסייע לנו אמנם כמשקיעים, אך גם כאנשים "רגילים" הפועלים ומתנהלים בעולם ובכלכלה באופן יומיומי. גם ללא קשר למסחר בורסאי כולנו נדרשים מדי פעם לקבל החלטות הנוגעות לענייני פיננסים והשקעות, והבנה טובה יותר של השוק והכלכלה יכולים לסייע לנו לקבל החלטות מושכלות ומוצלחות יותר.

על מנת להבין טוב יותר מה כוללים לימודי שוק ההון ואילו קורסים עשויים להיות רלבנטיים עבורכם/ן, עם או בלי קשר ישיר למסחר בורסאי, מומלץ להיכנס לדף של חטיבת לימודי שוק ההון, ולדפים המפרטים על כל קורס בנפרד או לפנות לאחד מיועצי הלימודים באקדמיה לפיננסים ולהיחשף לעולם ומלואו. חלק מהקורסים הללו עשויים לעניין אתכם ולסייע לכם משמעותית במסגרת התנהלותכם הכלכלית השוטפת.

המאמר פורסם ב-30.07.2022