אחד הקורסים המעניינים והרלבנטיים ביותר שאנו מציעים כאן במסגרת חטיבת לימודי שוק ההון שלנו הוא קורס אנליסט בשוק ההון – קורס אשר תופס תאוצה והופך מבוקש יותר ויותר. כיום, אולי יותר מתמיד, כישורים מקצועיים כמו ביצוע אנליזה מקצועית לנתונים של חברה מסוימת או ביצוע הערכות שווי מעמיקות ויסודיות הם נדרשים וחשובים במיוחד, והביקוש לאנשי מקצוע המחזיקים בכישורים אלו גבוה מתמיד. מדוע דווקא כיום נדרשת יותר מאשר בעבר התמחות ספציפית באנליזה של השוק, ביצוע הערכות שווי מקצועיות וכד' ומה אנחנו מציעים במסגרת זו?

כישור נדרש בשוק סבוך, מורכב ותחרותי ביותר

כישורים וכלים פיננסיים מהסוג שאנו מעניקים במסגרת קורס אנליסט בשוק ההון (לתוכן הקורס נגיע מיד) הם כיום נדרשים והכרחיים יותר מתמיד, בראש ובראשונה בגלל רמת המורכבות ההולכת ועולה של השוק, כמו גם מידת התחרותיות המאפיינת אותו. תהליכים כמו ביצוע הערכת שווי מעמיקה של חברה מסוימת או ביצוע אנליזה לפעילותה השוטפת קובעים הרבה פעמים האם ועד כמה החלטות ופעולות מסוימות בשוק ההון ובעולם ההשקעות, למשל, הן פעולות מושכלות וכדאיות. פעולות שיכולות הרבה פעמים לבנות או להרוס תיקי השקעות שלמים ואף חברות ובתי השקעות שלמים.

על מנת לבצע אנליזה מקצועית והערכת שווי אשר באמת תהיה כמה שיותר קרובה למציאות, נדרשים כלים מקצועיים ייחודיים אותם כדאי ללמוד באופן ממוקד. חשוב להבין כי מדובר בהרבה יותר מאשר פשוט "לטחון מספרים" (crunching numbers, כמו שאומרים באנגלית) – ניתוח הפן החשבונאי של הדוחות הכספיים של חברה מסוימת אינו מספיק על מנת להבין באמת מה שווי החברה ועד כמה אטרקטיבית המניה שלה, למשל. נדרש להבין גם את המגמות הכלליות בשווקים ובענפים בהם היא פועלת, להשתמש במידע חיצוני אשר רלבנטי עבורה וכד', על מנת לקבל תמונה מציאותית ומדויקת כמה שיותר אודות אותה חברה.

הפעילות הפיננסית בשוק ההון היא כיום כל כך תזזיתית ומורכבת, ומתאפיינת בקצב שינויים מהיר אשר מקשה מאוד להתעמק ולפתח כישורים שכאלו במקביל לעבודה השוטפת. לכן קיים ביקוש גבוה, אשר הולך ועולה לאורך זמן, לאנליסטים מקצועיים אשר זהו תחום התמחותם העיקרי. האופק התעסוקתי בתחום זה, אם כן, מבטיח ואטרקטיבי ביותר. סיבה מצוינת נוספת לשקול ברצינות התמחות בתחום זה.

מה כולל קורס אנליסט בשוק ההון?

מפאת הצורך המהותי בלימודים ממוקדים של כישורים כמו ביצוע אנליזה והערכות שווי מקצועיות, אנו מציעים במסגרת חטיבת לימודי הפרימיום שלנו קורס ייעודי וממוקד עבור מקצוע זה – קורס אנליסט בשוק ההון, אשר בא לתת מענה בדיוק על הצרכים שהוסברו כאן למעלה.

קורס זה מותאם עבור אנשי מקצוע המגיעים ממגוון תחומים קשורים או רלבנטיים, דוגמת עולם הביטוח, כלכלנים, רואי חשבון, יועצי השקעות, מהנדסים, אנשי מדעי המחשב, יועצים פנסיוניים ועוד.

הקורס מתמקד בהקניית כלים שימושיים לביצוע אנליזות והערכות שווי ובגזירה של מסקנות פרקטיות ממידע פיננסי המתקבל ממקורות מידע אליהם יש לנו גישה, מקורות כמו דוחות כספיים, מאזנים וכיוצ"ב.

הקורס מותאם גם במידה רבה לכל תלמיד ותלמידה באופן פרטני ומאפשר להם להבין במהלך הלימודים מהם הכישורים החזקים יותר שלהם, ולהתמקד באלו. כל אחד מהמשתתפים מלווה לאורך הקורס חברה ציבורית מסוימת, ומיישם את הכלים הנלמדים ממש בזמן אמת בביצוע אנליזה לאותה חברה, תוך קבלת ליווי ופידבק מיידי מהמרצים והמורים. כך, מתקבל גם ניסיון מעשי של ממש במהלך הקורס, אשר הופך את המעבר לתעסוקה מקצועית עם סיום הקורס להרבה יותר פשוטה והרבה פחות מאיימת.

המאמר פורסם ב-31.05.23