האקדמיה לפיננסים מהווה כיום את מוסד לימודי הפיננסים המוביל בישראל, ותחומי הלימוד השונים בהם אנו מתמחים כוללים בין השאר לימודים לקבלת רישיונות פיננסים, לימודי נדל"ן, לימודי שוק ההון ושלל הכשרות וקורסים מקצועיים נוספים בעולם הכספים והפיננסים. אנחנו מציעים את מסלולי הלימודים המגוונים, היסודיים והטובים ביותר הנדרשים על מנת לבנות קריירה ולהיכנס לעולם הפיננסים בהצלחה ובמהירות רבה יחסית, כפי שיכולים להעיד אינספור בוגרים ובוגרות מרוצים. בנוסף ללימודים עצמם, אנו משקיעים משאבים נדרשים רבים גם במציאת עבודה לאחר הלימודים ומספקים שירותי השמה בשוק העבודה.

עולם הפיננסים כתחום לימוד אליו נרשמים מסיבות פרקטיות בעיקרן

בין היתרונות המשמעותיים השונים שאנו מציעים בעולם לימודי מקצועות הפיננסים והכספים, חשוב לשים דגש על נושא ההשמה. זאת מכיוון שתחום לימודי הפיננסים מהווה יעד עבור רבות ורבים בעיקר מתוך שיקולים פרקטיים ותעסוקתיים. מי שנרשם/מת לקורס או מסלול  לימודים שלם זה או אחר במסגרת לימודי פיננסים, שוק ההון, נדל"ן וכד', עושה זאת בדרך כלל מתוך מטרה פרקטית ברורה: השתלבות בשוק העבודה במקצוע מסוים חדש, רכישת כלים לצורך פעולה כעצמאי או יזם בשוק וכיוצ"ב.

זה ברור במיוחד כאשר מדובר, למשל, בלימודי רישיונות הפיננסים (לימודי הכנה למבחני הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר, לצורך קבלת אחד מרישיונות הפיננסים) – ברור כי ללימודים אלו נרשמים מתוך כוונה ברורה להשיג את אותו רישיון מסוים, על מנת שניתן יהיה לעסוק במקצוע זה באופן רשמי, חוקי ולגיטימי. גם בחטיבות הלימודים האחרות שאנו מציעים, דוגמת חטיבת לימודי נדל"ן או חטיבת שוק ההון, מדובר בקורסים פרקטיים בעיקרם. בחלק מהמקרים הם מכשירים לעסוק במקצוע ספציפי ביותר (דוגמת ייעוץ מס, חשבות שכר או ייעוץ משכנתאות) ובחלקם הלימודים מתמקדים ברכישת ידע, הבנה וכלים שונים הנדרשים על מנת לעסוק בפועל בתחום כללי זה, כמו במקרה של קורס יזמות נדל"ן.

בכל מקרה, סוג הלימודים וההשכלה שאנו מעניקים ובהם אנו מתמחים הם פרקטיים מטיבם. לכן גם החשיבות הרבה להשמה בפועל, בשוק העבודה עצמו.

חטיבת השמה והקצאת משאבים משמעותיים עבור סיוע לבוגרינו להשתלבות בשוק

מהסיבות שצוינו לעיל אנו מייחסים חשיבות עצומה להשמה בשוק העבודה, ומקצים לכך את המשאבים הנדרשים – באקדמיה לפיננסים פועלת מחלקת השמה שלמה אשר תפקידה הוא לסייע לבוגרות ובוגרי הלימודים להשתלב בשוק העבודה בצורה טובה ומהירה ככל הניתן.

מחלקת ההשמה שלנו מציעה כמה וכמה שירותים שונים, כולם מוכוונים לסיוע לאותם בוגרים/ות להשתלב בשוק העבודה בהצלחה ובמהירות. שירותים אלו כוללים, בין השאר:

  • ראיון אישי של בוגר/ת הלימודים עם מומחי ההשמה מטעמנו
  • הכנה פרטנית לראיון העבודה בגופים כמו חברות פיננסים ובנקים
  • סיוע בבניית קורות חיים מקצועיים ומרשימים
  • בניית פרופיל אישי לכל אחד ואחת מהבוגרים והבוגרות, והתאמת משרות בהתאם לפרופיל זה

מלבד לשירותי השמה ספציפיים אלו, בוגרות ובוגרי הלימודים אצלנו נהנים כמובן גם מהניסיון העשיר והנוכחות הרבה של האקדמיה לפיננסים כגוף מקצועי (כמו גם של צוות ההוראה הנרחב והמנוסה שלנו) בעולם הכספים והפיננסים. בפרט, מחלקת ההשמה שלנו מתחזקת רשת ענפה של שיתופי פעולה עם לא מעט מחברות הפיננסים המובילות בישראל, על כל המשתמע מכך. זה מעניק לבוגרים ולבוגרות שלנו את הסיכויים הטובים ביותר למצוא עבודה נחשקת במהירות רבה יחסית, וליהנות מיתרונות בלתי מבוטלים בהשוואה למועמדות ומועמדים אחרים המתחרים על משרות אלו, אך מגיעים ללא מחלקת השמה שלמה המגבה ודוחפת אותם. בשוק העבודה התחרותי כל כך של ימינו, מדובר ביתרון משמעותי שקשה להפריז בחשיבותו.

המאמר פורסם ב-25.08.23