הרבה מאוד אנשים ממגוון גילאים וקבוצות אוכלוסייה ניגשים כיום לקורסי ההכנה לקראת מבחני ההסמכה של הרשות לניירות ערך, במטרה לעסוק באחד ממקצועות ההשקעות ו/או הפנסיה, בהמשך דרכם (ייעוץ פנסיוני, ניהול תיקי השקעות וכד'). אחד הקורסים העיקריים והמקיפים ביותר הנלמדים במסגרת קורסי הכנה אלו הוא קורס מקצועית א' – קורס מקיף הכולל ידע מקצועי רב אודות ניירות ערך ומוצרים פיננסים שונים, ומהווה חלק עיקרי ומשמעותי בהסמכה הכוללת לקראת קבלת התעודה מטעם הרשות.

בישראל פועלים כיום מספר רב של בתי ספר ומכללות מקצועיות שונות של לימודי שוק ההון המכינות את הסטודנטים לקראת מבחני ההסמכה של הרשות לניירות ערך, ומעבירות את מגוון הקורסים הנדרשים, וביניהם גם קורס מקצועית א'. עם זאת, חשוב להבין כי המבחן במקצועית א' הוא אחד המבחנים המקיפים והמאתגרים ביותר מבין כלל המבחנים שיש לעבור בדרך לקבלת הסמכת הרשות, ולכן כדאי להירשם לקורס מקצועית א' בבית ספר מקצועי, אמין ובעל מוניטין רב בעולם הפיננסים.

 

קורס מקצועית א' באקדמיה לפיננסים – ללמוד בבית השקעות מקצועי ובעל מוניטין

כאמור, קיימות מספר סיבות עיקריות לבחירה בקורס שמציעה האקדמיה לפיננסים כהכנה למבחן במקצועית א', סיבות הקשורות כולן אחת לשנייה –
הסיבה הראשונה, ואולי החשובה ביותר, היא הרמה המקצועית. באקדמיה לפיננסים מבטיחים לכם קורס מקצועית א' ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, המועבר על ידי מרצים מקצועיים, מנוסים ובעלי שם וניסיון רב בתחום. איכות הסגל המעביר את הקורס חשובה במיוחד בקורס מסוג זה, הכולל ידע מעשי ותיאורטי רב, אשר לא לכל האנשים קל לקלוט אותו במלואו בזמן אמת.
הסיבה השנייה (אך לא פחות חשובה) היא כי האקדמיה לפיננסים היא למעשה בית ספר מקצועי למקצועות שוק ההון מטעם בית ההשקעות של מגדל שוקי הון. תמיד טוב יותר ללמוד באקדמיה המקושרת ישירות לבית השקעות, ואינה מנותקת מהפעילות בפועל, כמו חלק גדול מהמכללות העצמאיות. המרצים והמתרגלים השונים עוסקים כולם בתחום (עובדים עבור מגדל שוקי הון), ולכן נמצאים תמיד עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לפעילות הפיננסית השוטפת בשוק ההון.
לבסוף, סיבה נוספת המתקשרת כאמור לשתי הסיבות הראשונות, היא כי לימודי מקצועית א' באקדמיה  לפיננסים השייכת לבית השקעות פעיל ומשגשג מעניקים לכם את ההזדמנות הטובה ביותר למצוא משרת התמחות ולהתחיל את דרככם התעסוקתית בתחום. בין אם אתם מעוניינים להתמחות בייעוץ פנסיוני או לעלות על המסלול אשר יהפוך אתכם למנהלת או מנהל השקעות בשנים הקרובות, סיכוייכם טובים במיוחד כאש/ר אתם לומדים באקדמיה לפיננסים. מגדל שוקי הון מעדיפה כמובן להכשיר את מנהלי ההשקעות והיועצים העתידיים שלה בכוחות עצמה, ולכן סיכוייכם להשיג עבודה בתחום (הן במגדל והן בבתי השקעות אחרים) גבוהים יותר.

לסיכום, קורס מקצועית א' הוא קורס חשוב ביותר, ואינו פשוט כלל. לכן, כדאי לפנות לבית ספר ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, דוגמת האקדמיה לפיננסים.