שוק הנדל"ן הוא ללא ספק אחד מענפי הפעילות הכלכליים האטרקטיביים ביותר, תחום אשר מושך אליו אינספור אנשים המעוניינים למצוא בו את תעסוקתם ופרנסתם, בארץ ובעולם כולו. אלו עשויים להיות משקיעים ובעלי הון, יזמים למיניהם, אנשי מקצוע המחזיקים במקצועות רלבנטיים מסוימים ולא מעט אנשים המחפשים אחר מקצוע ותחום עיסוק יציב ובטוח יחסית, בעידן בו יציבות הופכת להיות דבר נדיר יותר ויותר. באמצעות מספר קורסים מקצועיים העוסקים בנושאים ספציפיים אלו ואחרים בעולם הנדל"ן ניתן להיכנס לתחום זה גם אם אין לכם נגיעה קודמת בו, ואף להתקדם ולפעול בו בשלל צורות ודרכים שונות.

קורסי יזמות נדל"ן

סוג ראשון של קורסים מקצועיים בעולם הנדל"ן שכדאי להכיר הוא כאלו העוסקים ביזמות נדל"ן, ומלמדים כיצד לפעול בתחום זה כיזמים, ולא בהכרח כמשקיעים או כבעלי מקצוע ספציפי. בניגוד למה שרבים עשויים לחשוב, יזמות היא בהחלט תחום שניתן ללמוד וללמד, ולסגל לעצמנו כאפיק פעולה מרכזי בעולם הנדל"ן. קורס יזמות נדל"ן מלמד כיצד לזהות עסקאות בעלות פוטנציאל רווחי גבוה וסוקר בשיטתיות סוגי השקעות נדל"ן שונים, ונושאים הרלבנטיים במיוחד לפעילותו של היזם (דוגמת היבטים משפטיים אשר חשובים במיוחד עבור יוזמות נדל"ן בארץ ובעולם).

קורס רלבנטי ומעניין נוסף הנכלל בקטגוריה של קורסי יזמות נדל"ן הוא כזה העוסק בנדל"ן מעבר לים, בפרט בארצות הברית – אולי שוק הנדל"ן ה"חם" והאטרקטיבי ביותר בעולם. קורס זה מספק את ההיכרות הנדרשת כל כך עם שוק הנדל"ן האמריקאי וסוגי הנכסים והעסקאות הנפוצים בו, כמו גם היכרות עם היבטים משפטיים הרלבנטיים לשוק זה ואסטרטגיות לבניית יוזמות נדל"ן בעלות פוטנציאל הצלחה גבוה. ללא ספק קורס אטרקטיבי ומסקרן ביותר עבור כל מי שחולם לעסוק בנדל"ן, ומעוניין להתנסות בשוק האמריקאי.

קורסים במקצועות נדל"ן

קבוצה נוספת של קורסים מקצועיים בעולם הנדל"ן אותה כדאי להכיר היא זו העוסקת במקצועות נדל"ן שונים. הדוגמה הבולטת והמרכזית לכך היא כמובן מקצוע התיווך, וקורס ההכנה הייעודי לקראת בחינת רשם המתווכים. מעבר של בחינה זו נדרש לצורך קבלת רישיון תיווך – הרישיון הרשמי מטעם המדינה המאפשר לעסוק בתיווך באופן רשמי וחוקי. כמובן שלקורס ערך מוסף רב ביותר מלבד להכנה לבחינה – הוא כולל את כל החומר הרלבנטי הנדרש על מנת לעסוק בתיווך ולרכוש מקצוע זה, ולכן מכין את המשתתפים בפועל לעסוק בתחום, ולא רק לקבל את הרישיון לעשות זאת…

קורס מסקרן נוסף אשר נועד לקדם את המשתתפים בו אל עבר תעסוקה במקצוע מסוים בעולם הנדל"ן הוא קורס יועצי משכנתאות עם התמחות במיסוי מקרקעין. ייעוץ משכנתאות הוא אחד המקצועות החמים והבולטים ביותר כיום בעולם הנדל"ן, הכלכלה והפיננסים באופן כללי. זאת על אחת כמה וכמה במדינה כמו ישראל, בה משכנתא היא הכלי הפיננסי הנפוץ ביותר לצורך רכישת נכס נדל"ן. מאחר ומדובר בהלוואה הגדולה והנפוצה ביותר בשוק, אך גם באחת המורכבות והמסובכות שבהן, נדרשים יועצים מקצועיים על מנת ללוות ולסייע לאנשים פרטיים רבים בנטילת המשכנתא הנכונה והמתאימה עבורם. ההתמחות במיסוי מקרקעין הכלולה בקורס מאפשרת ליועץ/ת המשכנתאות לעתיד גם להבין בתחום נוסף הרלבנטי ביותר עבור כל מי שנוטל משכנתא – אנשים פרטיים וארגונים או בתי עסק גם יחד.

קורס משולב

כדאי להכיר גם את הקורס המשולב המוצע במסגרת חטיבת יזמות ונדל"ן, קורס המשלב בין הכנה לבחינת רשם המתווכים (המועברת כאמור במסגרת קורס תיווך) לבין לימודי יזמות נדל"ן.

עבור מי שמעוניין בארגז כלים גדול ומקיף – ידע רלבנטי רב ותעודת הסמכה מקצועית אשר יאפשרו לו להיכנס לעולם הנדל"ן ולהתקדם בו, קורס זה עשוי להוות את הבחירה המתבקשת.

 המאמר פורסם ב-30.08.2022