כל מי שבירר/ה בשנים האחרונות בנוגע להוצאת רישיונות מקצועיים פיננסיים שונים כמו רישיון יועץ/מנהל תיקים, רישיון יועץ/משווק פנסיוני וכד', וודאי מכיר את המושג "מקצועית א'". עבור מי שאינו מכיר, מדובר באחת הבחינות המרכזיות אותן נדרש לעבור על מנת לקבל רישיונות בתחום הפיננסים. בחינה זו מועבר על ידי הרשות לניירות ערך, ועוסקת באופן מקיף ומעמיק בעולם ניירות הערך, המכיל כיום סוגים רבים ושונים של ניירות בעלי מאפיינים שונים וכמות עצומה של מידע נוסף אותו יש להכיר.

בעוד מדובר בבחינה הנחשבת למאתגרת ואף מאיימת במיוחד מבין הבחינות השונות המועברות על ידי הרשות לני"ע או משרד האוצר, פותחו שיטות להתמודדות עם בחינה זו, שיטות המבטיחות מעבר בהצלחה של הבחינה עבור רובם המכריע של התלמידים. קורס מקצועית א' מטעם האקדמיה לפיננסים מהווה דוגמה טובה לשיטת הכנה מושכלת ומוצלחת, אשר כבר הכינה בהצלחה אינספור תלמידים ותלמידות אשר החלו את הקורס עם פחד וספקנות בנוגע לסיכוייהם לעבור את הבחינה, אך בסופו של דבר צלחו אותה בהצלחה מרובה.

 

דרך בדוקה ומוצלחת להכנה למבחן הרשות לניירות ערך במקצועית א'

על מנת להיווכח מדוע קורס מקצועית א' של האקדמיה לפיננסים מהווה את אחת הדרכים הבדוקות והבטוחות ביותר לעבור בהצלחה את הבחינה, מספיק להסתכל על נתוני השנים האחרונות בשוק – מבין התלמידות והתלמידים אשר ניגשו לבחינה לאחר קורס ההכנה למקצועית א' המועבר באקדמיה לפיננסים, אחוזי ההצלחה בבחינה גבוהים באופן משמעותי מאחוזי ההצלחה הכלליים, של כלל הנבחנים.

הסיבה למצב זה פשוטה וברורה – קורס מקצועית א' שמעבירה האקדמיה לפיננסים הוא קורס אשר פותח כבר לפני שנים במטרה להכין ספציפית עבור בחינה זו, ומאז הוא רק הולך ו"משתכלל" יותר ויותר – שאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב במבחן של הרשות זוכות להתייחסות ותרגול אינטנסיבי במסגרת הקורס. המורים הם אנשי מקצוע מהתחום אשר לא רק עוסקים בו שנים רבות, אלא גם העבירו כבר אינספור קורסים מסוג זה בדיוק, ומדי קורס משפרים ומחדדים עוד ועוד את האופן בו הם מעבירים את החומר, ואת החומר הספציפי בו הם בוחרים להתמקד, בצורה אשר תבטיח התמקדות בדיוק בנקודות הספציפיות השונות אשר מופיעות שוב ושוב במבחן.

בנוסף, קורס זה מועבר במתכונת מתקדמת המבטיחה לכל תלמיד ותלמידה גישה מלאה ונוחה לחומרי הקורס (הן הרצאות והן חומר כתוב), כך שניתן לגשת לחומרי הלימוד מכל מקום ובכל שעה, דרך המחשב האישי, הטלפון הסלולארי או כל דרך אחרת.

כאשר מוסיפים לכל זה מרתוני הכנה ארוכים ויסודיים, סימולציות שונות של המבחן ויחס אישי מלא לכל אחת ואחד מהתלמידים בקורס, מקבלים את מסגרת ההכנה היעילה והטובה ביותר שניתן לבקש עבור מבחן גדול מסוג זה. כאמור, הנתונים בשטח משקפים זאת באופן ברור, ומצביעים על אחוזי הצלחה גבוהים באופן מובהק לתלמידי האקדמיה, לעומת אחוזי ההצלחה הכלליים עבור בחינה זו.

 

קורסי הכנה דומים גם עבור הבחינות המהוות תנאי קדם למקצועית א'

מבחן הרשות לני"ע במקצועית א' הוא המבחן האחרון אליו יש לגשת על מנת לקבל את הרישיונות הפיננסיים הרלבנטיים. על מנת לגשת למבחן יש להוציא פטורים ממבחני היסוד המקדימים. כלומר, יש להיבחן במקצועות אלו לפני כן, בין אם כבר עשיתם זאת במסגרת תואר אקדמאי כלשהו ובין אם ניגשתם ישירות למבחנים אלו המועברים גם כן על ידי הרשות לניירות ערך (או על ידי משרד האוצר, במקרה של הבחינה ביסודות הביטוח).

בחינות יסוד אלו כוללות את מקצועות הכלכלה, החשבונאות, סטטיסטיקה ומימון, ואתיקה ודיני ניירות ערך/יסודות הביטוח. הן מהוות כאמור תנאי מקדים לבחינה במקצועית א', והן מהוות גם שלב יסודי נוסף בהכנה לקראת קבלת הרישיון והעיסוק המקצועי באותו תחום. במובן מסוים ניתן לראות בבחינות אלו הכנה טובה גם לבחינה במקצועית א' עצמה. גם כאן מוצעים קורסי הכנה ממוקדים וייעודיים, עבור כל אחת מהבחינות. חלק מהידע הנכלל בבחינות אלו הוא בעצמו בסיסי והכרחי על מנת להגיע לקורס במקצועית א' עם בסיס מספיק על מנת ללמוד את החומר הנוגע לניירות ערך בצורה קלה ומובנת. קורסי ההכנה עבור בחינות היסוד בנויים גם כן על סמך ניסיון רב שנים בהכנה לבחינות ספציפיות אלו, וגם כאן אחוזי ההצלחה בבחינות מעידים באופן ברור על יעילותם של הקורסים.

כלל הקורסים המוצעים באקדמיה לפיננסים עבור המעוניינים ברישיון מסוים זה או אחר מהווים למעשה מעטפת אחת גדולה, המספקת לתלמיד/ה את כל הידע, התרגול והכלים השונים הנדרשים לא רק על מנת לצלוח את הבחינות בשלום, אלא גם ובעיקר על מנת לעסוק בתחום בעתיד כאנשי מקצוע יעילים ואיכותיים.