אחד מסוגי הרישיונות הפופולאריים והמבוקשים ביותר כיום בארץ הוא רישיון סוכן ביטוח, כאשר תחום הביטוח הפנסיוני מושך אליו יותר ויותר אנשי מקצוע מדי שנה, במיוחד במהלך העשור האחרון מאז הוסדר החיסכון לפנסיה במסגרת החוק. כיום, כמעט כל אזרח ואזרחית בישראל חוסכים לפנסיה, מה שמעלה משמעותית את הביקוש ליועצים וסוכנים פנסיונים.
כאן באקדמיה לפיננסים אנו מציעים כמה קורסים ומסלולי לימודים ייעודיים המותאמים לתחום הביטוח:

 

קורס יסודות הביטוח לכלל העוסקים בתחום

אחד השלבים הראשונים והמשמעותיים ביותר שעובר כל סוכן ביטוח בתחילת הכשרתו הוא בחינות של המפקח על הביטוח במשרד האוצר. מעבר בחינות אלו הוא תנאי בסיסי והכרחי על מנת לעסוק בכל מקצועות הביטוח באופן רשמי – הן על מנת לרכוש רישיון סוכן ביטוח והן על מנת לעסוק בתחום הייעוץ או השיווק הביטוח הפנסיוני.
הבחינה הראשונה והבסיסית היא יסודות הביטוח והיא מהווה כתנאי חובה עבור כל המעוניינים לעסוק בעולם הביטוח בארץ, אנו מעבירים כאן קורס ביסודות הביטוח המותאם במיוחד עבור הבחינה ביסודות הביטוח – אנו נסמכים על ניסיון של שנים רבות ואינספור תלמידי עבר מרוצים אשר עברו את הבחינה ועוסקים כיום במקצועות הביטוח השונים. הרכבנו את סילבוס הקורס ואת שיעורי התרגול וההכנה הכלולים בו במיוחד על מנת לאפשר לסטודנטים לרכוש את הידע, הכלים והניסיון אשר יאפשרו להם לגשת בסיום הקורס למבחן של משרד האוצר כאשר הם מוכנים, רגועים ויודעים בדיוק מה מצפה להם.
כמובן שלקורס זה ביסודות הביטוח יש ערך מוסף משמעותי מעל ומעבר למעבר הבחינה של המפקח על הביטוח – מעבר לצורך הטכני במעבר הבחינה, קורס זה עונה גם על הצרכים החשובים יותר של אלו המעוניינים לעסוק בעולם הביטוח – הוא מעניק ידע מעמיק בתחום וכלים שונים אשר הופכים את המשך הלימודים בדרך לרכישת הרישיון לפרודוקטיביים וקלים יותר. מי שמעוניין להחזיק ברישיון סוכן ביטוח, לייעץ לאנשים בנוגע לתחום חשוב כל כך כמו החיסכון שלהם לגיל הפרישה וכו' – כדאי שיחזיק ביסודות איתנים בתחום, יכיר את עולם הביטוח לעומק ויידע בדיוק מה מגיע ללקוחות שלו ומה הוא יכול לעשות על מנת לסייע להם להפיק את המקסימום ממקורות ההכנסה שלהם בכל הנוגע לחיסכון הפנסיוני.

 

קורסי המשך לקראת קבלת רישיון סוכן ביטוח

לאחר שעוברים התלמידים את המבחן החיצוני של המפקח על הביטוח במשרד האוצר, עדיין עליהם לצעוד דרך מסוימת עד שיוכלו להחזיק ברישיון – יש חומר רב ללמוד ומבחנים נוספים לעבור על מנת לזכות ברישיון הנכסף. הרכב חומר הלימודים ומבחני הרישיון הספציפיים נבדלים על פי סוג הרישיון בו מעוניינים – רישיון סוכן ביטוח, רישיון יועץ או משווק פנסיוני וכו'. אנו מציעים כמובן גם קורסי המשך אשר נסמכים על היסודות המתקבלים בקורס יסודות הביטוח, וממשיכים לפתח את הידע, ההבנה והיכולת של התלמיד/ה להתמודד עם המורכבות של עולם הביטוח.
הקורסים השונים בתחום הביטוח מועברים על ידי מורים ומרצים מנוסים וכוללים כמובן גם תרגול מעשי, פתירת שאלות ותרגילים וכו'. כלל המעוניינים להיכנס לעולם הביטוח יכולים להיכנס למסלול לימודים זה, ללא דרישות קדם – אינכם צריכים להחזיק בתואר אקדמי כלשהו או לבוא עם ידע או השכלה פורמאליים בעולם הפיננסים או שוק ההון. אנחנו מלמדים אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת, מההתחלה ועד קבלת רישיון סוכן ביטוח, משווק או יועץ פנסיוני. המפגשים נערכים לרוב אחת לשבוע, וניתן למצוא אצלנו גם מסגרות לימוד גמישות המועברות בימים ושעות המותאמים לאנשים עובדים, ומאפשרים לרכוש את המקצוע גם במקביל לעיסוק בתחום אחר.