"שוק ההון" הוא השם הכולל של המערכת הכלכלית המורכבת בה אנו חיים, ובמסגרתה מתנהלת הכלכלה העולמית. בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא, כולנו מעורבים בשוק ההון בצורה זו או אחרת, בין אם בצורה של השקעות ישירות בשוק ובין אם רק במסגרות בהן מושקעים כספי הפנסיה שלנו, קרנות ההשתלמות שצברנו במקום העבודה שלנו, קופות הגמל שברשותנו וכד'. כל אלו מושקעים לרוב בשוק ההון.
לכן, חשיבותם של יועצי השקעות הולכת וגוברת בארץ ובעולם בעשרות השנים האחרונות, שכן מדובר באנשי המקצוע הלומדים לעומק את התחום המורכב הזה, ובכוחם לסייע לכל אחד ואחת מאיתנו בנוגע לאופן בו אנו מנהלים את הכספים וההשקעות שלנו. על מנת להבטיח כי יועצי השקעות אכן מצוידים בידע המעמיק ובכלים השונים הנחוצים על מנת לנתח ולהבין לעומק את המתרחש בשוק, עליהם לעבור בחינות רישיון מיוחדות מטעם המדינה. על מנת להתכונן ולעבור בהצלחה בחינות אלו, קיים מסלול ייעודי ומקצועי של לימודי ייעוץ השקעות.

 

לימודים מקיפים עם דגש על הפרטים הקטנים והחשובים

מעבר להכנה הטכנית לקראת מבחן מקצועית א', אותו יש לעבור אם ברצוננו לקבל תעודת יועץ השקעות מוסמך, על לימודים אלו להקנות לנו את הכלים והידע הנחוצים על מנת להבין את שוק ההון ועולם הביטוחים והפיננסים על בוריו. מצד אחד מדובר בתחום מקיף ורחב יריעה, ומצד שני לימודים טובים ישימו דגש על הפרטים הקטנים ביותר, אשר עלולים להיות קריטיים.
ההקפדה הזו על הפרטים הקטנים והחשובים היא מה שמבדיל מסלול לימודים זה מאחר, והופך אותו לכדאי ואיכותי במיוחד. על מנת שנוכל להשתלב בעולם ההשקעות ושוק ההון בצורה מוצלחת לטווח הארוך, עלינו להבין את התחום הן ברמת המאקרו והתהליכים הגדולים והכלליים שקורים בו, והן ברמת המיקרו, עד לסעיפים הקטנים והמפורטים ביותר, אשר עשויים כאמור להיות קריטיים במצבים מסוימים.

הקורסים והדרישות עבור קבלת רישיון ייעוץ השקעות

על מנת לקבל תעודה רשמית המאפשרת לנו לעסוק בתחום ייעוץ ההשקעות בצורה מקצועית יש לעבור מספר בחינות מטעם הרשות לניירות ערך, כמו גם תקופת התמחות בת כחצי שנה.
הקורסים השונים המועברים במסגרת לימודי שוק ההון וייעוץ השקעות (הנבנים כמובן בהתאם לבחינות ולדרישות של הרשות לניירות ערך) עוסקים בנושאים שונים, וביניהם – חשבונאות, כלכלה, סטטיסטיקה ומימון, אתיקה ודיני ניירות ערך וכמובן – קורס מקצועית א'. עבור סטודנטים אשר כבר למדו את אחד או יותר מהתחומים הללו במסגרת לימודים אקדמאיים (למשל – מי שכבר עבר קורסי מבוא לכלכלה וסטטיסטיקה במסגרת לימודי תואר ראשון בכלכלה) קיימת אפשרות לקבלת פטור מבחינות מסוימות.

לסיכום, מומלץ לבחור במסלול איכותי ומקצועי של לימודי שוק ההון וייעוץ השקעות, מסלול אשר גם יכין אתכם ספציפית למעבר הבחינות השונות של הרשות לניירות ערך, אך גם יעניק לכם ידע ותמונת עולם רחבה ומקצועית של שוק ההון בכלל, ובתהליכים הרלבנטיים המתרחשים בו בפרט.