מחשבה על לימודים גבוהים גורמת להרבה סטודנטים לחוש מועקה. נדמה שכיום כבר קשה לחדש בתחומים כמו מדעי החברה, מדעי הרוח או אפילו משפטים, לכן נוצר מצב של קיבעון ושגרה. מצד שני, מי שיודע לחשוב מחוץ לקופסא יכול להשתמש בחסרונות הללו בתור הזדמנות לחולל שינוי. ההמלצה העיקרית היא להתעניין בלימודי שוק ההון ולגלות עולם חדש של אפשרויות קידום.

יש כמה סיבות שמוכיחות מדוע לימודים שוק ההון הם הפתרון האקדמי המוביל של המאה ה-21. ראשית, שוק ההון נמצא מסביבנו בכל דבר שנעשה. רק מי שלוקח קורסים בשוק ההון יכול לזהות את המגמות, הטרנדים והתנועות במסחר המקומי והעולמי. שנית, לימודי שוק ההון למתקדמים או למתחילים הופכים את העניין התיאורטי לכלי מעשי. לאחר הלימודים ניתן לסחור באופן עצמאי או בשוק ההון או להגיש מועמדות למשרה מובילה ונחשקת.

איך הופכים את הלימודים לקריירה ?

מי שרוצה ללמוד לקראת קריירה בשוק ההון, לקבלת רישיון יועץ השקעות, מנהל תיקים, סוכן ביטוח או יועץ פנסיוני יכול לעבור מסלול הכנה כדי רישיון מטעם רשות ניירות ערך או משרד האוצר. קבלת הרישיון היא הצעד הראשון בקריירה החדשה של גברים ונשים. עם קבלת הרישיון ולאחר ההסמכה ניתן להשתלב בתפקיד מתגמל, מעניין ובעל אופק קידומי לשנים רבות.

 

לימודי שוק ההון למתקדמים

לימוד שוק ההון למתקדמים מיועד למי שכבר מגיע עם רקע מסוים בענף, לעומת קורסים בשוק ההון למתחילים שאליהם אפשר להירשם ללא רקע מקדים. באופן עקרוני, אין הגבלת גיל להרשמה ללימודי שוק ההון. כדאי להירשם ללימודים כאשר מגלים עניין בשוק ההון ולא רוצים להמשיך לבזבז זמן. הלימודים משלבים בין ידע תיאורטי והתנסות מעשית.

בעולם ההשקעות ניתן למצוא את בוגרי הלימודים בתפקידים כמו מנהל תיקי השקעות, יועצי השקעות ומשווק השקעות, בעוד בעולם הפנסיוני הדגש הוא על משווק או יועץ פנסיוני. כל תפקיד מגלם אתגר ועניין והוא מבטיח משכורת מעל הממוצע במשק.