מקום בו מלמדים על שוק ההון נדרש לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. היות והצלחה בשוק ההון נשענת על יסודות אקדמיים, המקום בו נרשמים לקורסים חייב להיות קודם כל בעל ניסיון מוכח. את הניסיון מודדים לפי הרקע המקצועי של המרצים וקורות החיים שלהם. אפשר לקבל מידע מן הסוג הזה באמצעות יצירת קשר עם נציגי המוסד, קבלת המלצות מסטודנטים שסיימו את הלימודים ואיסוף אינפורמציה מאתרי האינטרנט.

מלבד מרצים מנוסים, מקום שנחשב מתאים ללימודי שוק ההון אמור לרכז תחת קורת גג אחת שורה ארוכה של מקצועות ומסלולי הסמכה. שוק ההון הוא ענף גדול שאליו משתייכים גם תחומי הביטוח, הייעוץ הפנסיוני, הנדל"ן וכמובן המסחר. במקום בו מקיימים לימודי גמר פנסיוני לדוגמא יציעו גם לימודי ביטוח, אך לא בכל מקום בו אפשר להירשם למסלול לימודי ביטוח לומדים על מסחר בנגזרים, אופציות, ניתוח טכני ועוד. במילים אחרות, רצוי לתת עדיפות למקום בו לומדים על כל שוק ההון ולא רק על נישות ספציפיות.

 

כיתת לימוד ומספר תלמידים

הטיפ בהקשר הזה הוא לבדוק את כיתות הלימוד. רצוי להגיע לשיעור ניסיון ללא התחייבות ולבדוק האם הכיתה מרווחת, מאובזרת ומצוידת. שיעורים שקשורים לשוק ההון או לימודי ביטוח מחייבים שילוב בין הוראה פרונטאלית והתנסות מעשית.
גם מספר התלמידים בכל כיתה יכול לתת אינדיקציה טובה לרמת המקצועיות של מקום בו מלמדים על שוק ההון. אמנם קשה למצוא מוסדות לימוד שבהם תלמידים בודדים בכל כיתה, אך בהחלט ניתן לאתר מוסדות לימוד שמקפידים לא לעבור מספר מסוים של תלמידים בכיתה, על מנת לשמור על איכות הלימודים ולתת יחס אישי לכל סטודנט.

 

כמה עולים הלימודים?

המטרה של לימודי שוק ההון, היא להכשיר את הסטודנטים לפעול או להשתלב בשוק ההון. עם זאת, יש להביא בחשבון את ההשקעה הכספית הראשונית בלימודים עצמם. כדאי לבחור במקום בו פריסת התשלומים על הלימודים היא מספיק נוחה ומתחשבת. אפשר לבדוק כמה עולים הלימודים לפני שנרשמים ולהתעניין במלגות סיוע. באותה הזדמנות רצוי גם לברר לגבי המרחק בין הלימודים לבין העבודה או הבית, לשאול על אפשרויות תחבורה ולקבל מערכת שעות לדוגמא.

הטיפים לעיל יכולים לסייע לכל מי שרוצה לעשות את צעדיו הראשונים בשוק ההון. העצות מיועדות לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים, הן מתאימות גם לבעלי ניסיון והן יכולות לעשות את ההבדל בין קורס אפקטיבי לבין בזבוז זמן ואנרגיות.