שוק הנדל"ן טומן בחובו אינספור הזדמנויות עסקיות אטרקטיביות ביותר, והדבר נכון כמובן הן עבור שוק הנדל"ן הישראלי, והן עבור השווקים במדינות אחרות רבות. על מגוון ההזדמנויות הרחב יכול להעיד הכמות העצומה של עסקאות נדל"ן רווחיות היוצאות לפועל בישראל מדי שנה (ופרויקטים רבים של תמ"א 38, פינוי בינוי וכד'), כמו גם יזמות נדל"ן רבות בחו"ל בהן משחקים אנשי נדל"ן ישראלים תפקיד מפתח. בניגוד לקונספציה הרווחת בקרב אנשים רבים, על מנת להיות מעורב בעולם הנדל"ן לא חייבים להיות טייקונים גדולים עם הון עצום המוכן להשקעה מיידית. קיימות דרכים רבות להצליח להיכנס לשוק, לפעול בו וליצור הכנסה נאה ביותר גם כאשר מגיעים ללא יותר מדי הון עצמי או ניסיון רב שנים בתחום. כיצד לעשות זאת? זה חלק ממערכת הכלים שרוכשים במסגרת קורס יזמות נדל"ן.

 

להכיר את עולם הנדל"ן טוב יותר וללמוד לזהות בו הזדמנויות – קורס יזמות נדל"ן

בעוד את עולם הנדל"ן רבים מכירים באופן כללי, רק העוסקים בו באמת מחזיקים בכלים מעשיים להבין טוב יותר את הכוחות הפועלים בשווקים אלו ומניעים אותם, מה שמאפשר לשלב בין יזמות להזדמנויות פז, יצירת הכנסה פאסיבית לאורך זמן וזיהוי עסקאות בעלות פוטנציאל רווח גבוה וסיכון יחסית נמוך.
במסגרת קורס יזמות נדל"ן מוענק בשלב ראשון הרקע הכללי הנדרש על מנת להתחיל בכלל לפעול בעולם הנדל"ן, ולהבין "מי נגד מי". למשל, בעולם זה קיימות השקעות מסוגים שונים הנבדלים ביניהם באופן משמעותי, וחשוב להכיר כל סוג שכזה ואת מאפייניו הייחודיים. קיים הבדל מהותי בין רכישת דירה להשקעה ארוכת טווח לבין עסקת "אקזיט" (קנייה, שיפוץ ומכירה ברווח של נכס בפרק זמן קצר יחסית), וביניהם לבין פרויקט יזמות בו היזם פועל בעיקר כמתווך בין צדדים שונים בעסקה. קיימים כמובן סוגים נוספים של הזדמנויות ועסקאות נדל"ן, אך על מנת לקחת חלק בכל אלו, קיים צורך להכיר מקרוב את האפשרויות העיקריות ואת האופן בו מומלץ לפעול בהן על מנת להעלות למקסימום את פוטנציאל הרווח.

 

היבטים משפטיים, עסקיים ובירוקרטיים שחשוב להכיר

תחום נוסף הנלמד לעומק במסגרת קורס יזמות נדל"ן הוא צד נוסף של עולם זה אשר חשוב לכל משקיע ויזם להכיר באופן מעמיק כמה שיותר – מדובר בתחום של היבטים עסקיים, משפטיים, מיסויים ובירוקראטיים שונים הרלבנטיים ביותר עבור כל העוסקים בנדל"ן בארץ ובחו"ל. למרות שנושאים אלו עשויים להישמע פחות אטרקטיביים או אפילו משעממים במובן מסוים, בפועל מדובר בנדבך מרכזי וחסר תחליף בעיסוק בנדל"ן. ללא הבנה כללית והיכרות ספציפית של חוקים מרכזיים רלבנטיים, היבטים מיסויים שונים, אפשרויות מימוניות שונות הזמינות בשוק וכו', פעילותו של יזם או משקיע הנדל"ן תהיה הרבה פחות מושכלת ואפקטיבית. במילים אחרות – מי שמעוניין לפעול באופן יעיל ורווחי בעולם הנדל"ן חייב לפחות להכיר בכלליות את חוקי מיסוי הנדל"ן במדינה בה הוא פועל, את ערוצי המימון העומדים בפניו, את האופן בו יש להתנהל מבחינה משפטית על מנת שהעסקה תהיה לגיטימית וכשרה וכו'.

בעוד קורס יזמות נדל"ן כולל מגוון נושאים, החל מהיכרות כללית עם התחום, דרך כלים פרקטיים לפעול בשוק ולזהות עסקאות אטרקטיביות ועד להיבטים עסקיים ומיסויים ספציפיים, קורס זה למעשה פונה לקהל רחב יחסית – הן לאנשים המעוניינים להיכנס לתחום ואינם מחזיקים בכל ידע או ניסיון קודם, הן למשקיעים ויזמים אשר כבר פועלים בתחום ומעוניינים להרחיב את הבנתם ואת ארגז הכלים העומד לרשותם והן לאנשי מקצוע שונים מעולם הנדל"ן דוגמת מתווכים, שמאים, עורכי דין וכו'.