החיפוש אחר תחום לימודים להתמחות ולהתמקצע בו במטרה להשיק קריירה משגשגת וארוכת טווח משותף לרבות ורבים הנמצאים בשלב בחייהם בו הם מחפשים אחר תחום עיסוק מניב, מעניין ואטרקטיבי. זה נכון לא רק לגבי צעירים אחרי צבא אלא גם למבוגרות ומבוגרים יותר, מכל הגילאים, המחפשים אחר הסבה מקצועית וקריירה שנייה. בעוד עולם הכספים והפיננסים מושך אליו רבים, ובצדק, קיימים מקצועות מסוימים בתוך עולם רחב זה אשר עשויים להיות מבוקשים, אטרקטיביים ומלאי פוטנציאל אפילו יותר מהאחרים. כאלו הם כמה מהמקצועות בתחום הכספים, והכשרה נכונה למקצועות אלו עשויה בהחלט להבטיח לכם קריירה מצליחה, ארוכת טווח ומלאת פוטנציאל לצמיחה והתקדמות.

חשבות שכר

אחד המקצועות היציבים והחשובים ביותר בכל ארגון באשר הוא (בית עסק קטן או גדול, עמותה ללא כוונות רווח, משרדים ממשלתיים וכד'…) הוא חשבות שכר – מחלקות הכספים של ארגונים באשר הן כוללות בראש ובראשונה חשבי שכר, האחרים על חישוב השכר המפורט לו זכאים עובדים וגורמים שונים בארגון. חשבי שכר בקיאים בחוקי המיסוי השונים, בתחום הביטוח הפנסיוני אשר הפך רלבנטי במיוחד בישראל בשנים האחרונות, בהיבטים משפטיים רלבנטיים מסוימים (דוגמת דיני עבודה) ובשלל נושאים מרכזיים נוספים אשר הופכים אותם לאנשי מקצוע בעלי ערך עצום לארגון, ולכן כאלו אשר משרתם בדרך כלל מובטחת. על מנת לעסוק בחשבות שכר באופן מקצועי יש לעבור בחינה מאתגרת מטעם לשכת יועצי המס בישראל. קורס חשבי שכר – קורס הכנה לבחינה זו, כפי שאנו מציעים באקדמיה לפיננסים, מכין את התלמידים בצורה הטובה והבטוחה ביותר, מה שמשתקף בציוני המעבר של בחינות אלו בשנים האחרונות.

מנהל/ת חשבונות

מקצוע נוסף ומבוקש לא פחות בעולם הכספים הוא מנהל/ת חשבונות.גם כאן מדובר בתפקיד מפתח במערך הכספים של הארגון, עליו יכולה לקום וליפול ההתנהלות הכספית של הארגון כולו. מנהלי חשבונות אחראים לאינספור דברים שונים במסגרת הניהול הכספי השוטף של הארגון, וככאלו מדובר באנשי מקצוע חשובים ומרכזיים עבור כל ארגון. גם מבחינת תעסוקה מדובר באחד המקצועות הבטוחים והוודאיים ביותר – כמעט תמיד ניתן למצוא חברות וארגונים המחפשים אחר מנהלי חשבונות מוסמכים ומנוסים, בפרט מנהלי חשבונות בכירים. גם כאן נדרש מעבר של בחינה מטעם לשכת יועצי המס, ובלי ההסמכה הניתנת לאחר מעבר הבחינה לא ניתן לעסוק באופן חוקי בהנהלת חשבונות. באופן דומה, קורס מנהל חשבונות בכיר – קורס ההכנה שאנו מעבירים מבטיח סיכויי מעבר אופטימאליים לבחינה זו, כמו גם לימודים מקיפים ומעמיקים של המקצוע בו עתידים התלמידים לעסוק. כלומר, קורס זה מהווה מצד אחד הכנה ייעודית לבחינה, ומצד שני הכנה ייעודית, מעמיקה ומקיפה לעיסוק במקצוע עצמו.

חשבות שכר + מנהל/ת חשבונות בכירים – המסלול המשולב

מאחר ושני המקצועות הנ"ל – חשבות שכר מצד אחד והנהלת חשבונות מצד שני, נחשבים כאמור לשניים מהמקצועות המרכזיים והחשובים ביותר של עולם הכספים כיום, מדובר כמובן גם בשני מקצועות אשר קשורים אחד לשני, ופעמים רבות בעלי מקצוע מאחד מהמקצועות הללו רוכשים את ההשכלה וההסמכה הנדרשות גם על מנת לעסוק במקצוע השני. השילוב בין שני המקצועות הללו, הן מבחינת הידע החופף הרב שהם כוללים והן מבחינת האופן בו הם מתפקדים יחדיו במערך הכספים של הארגון, הוא שילוב מתבקש ומומלץ ביותר עבור כל מי שמעוניין בסיכויים הטובים ביותר לקריירה רווחית וארוכת טווח בעולם הכספים והפיננסים.

בהתאמה, אנו מציעים מסלול לימודים משולב הכולל את שתי ההסמכות הללו גם יחד. ממסלול זה תצאו לאחר שעברתם הן את הבחינה לחשבות שכר והן את זו המיועדת למנהלי חשבונות בכירים, ותוכלו להתחיל להתמחות ולבנות קריירה מבטיחה בעולם הכספים. במיוחד במצב השורר כיום בשוק העבודה, מדובר בדבר הבטוח והמתבקש ביותר שאתם יכולים לעשות.

 

המאמר נכתב ב-26.01.2021