אחת הבחינות הראשונות, הבסיסיות והחשובות ביותר אליהן נדרשים לגשת המעוניינים לעסוק בעולם הביטוח (שיווק וייעוץ פנסיוני או עיסוק כסוכן ביטוח) היא הבחינה ביסודות הביטוח. בדומה לבחינות יסוד אחרות הנדרשות כשלב ראשון בדרך לקבלת רישיון לעסוק באחד מהמקצועות הפיננסיים, גם במקרה זה מדובר בבחינה מקיפה אשר בוחנת את ההיכרות וההבנה הבסיסית של התלמידים בתחום בו הם מעוניינים לעסוק. בעוד מרבית הניגשים למבחן זה מגיעים ללא רקע מקצועי בעולם הביטוח או הפיננסים בכלל, ומכיוון שמדובר בבחינה מקיפה הכוללת לא מעט חומר ועלולה להרתיע מעט את התלמידים הנמצאים בתחילת דרכם, הכנה טובה ומעמיקה למבחן זה היא מומלצת ביותר. מה כולל מבחן יסודות הביטוח וכיצד מומלץ להתכונן ולענות עליו בהצלחה?

חוקים מעולם הביטוח, מושגי יסוד ועוד – על מה ניבחן במבחן ביסודות הביטוח?

על מנת לקבל תמונה מעט טובה יותר בנוגע למבחן יסודות הביטוח, ננסה לסקור בקצרה את החומר הנכלל במבחן זה, חומר אותו יש לדעת בצורה טובה על מנת להחזיק בסיכויים טובים לצלוח את המבחן בהצלחה.
כפי שמעיד שמו, מבחן זה כולל חומר המכסה בצורה כללית וראשונית את עולם הביטוח – תחום רחב הכולל בתוכו גם את עולם הפנסיה ומשולב באופן אינטגראלי בשוק ההון. לכן, מושגי יסוד ועקרונות בסיסיים רבים מהתחום נכללים בחומר למבחן, כאשר על הנבחנים להכיר מקרוב סוגי פוליסות ביטוח שונות, מושגים מהתחום כמו – ביטוח יתר/חסר, מוטב, גבול אחריות, סך פיצוי ועוד מושגים רבים ומגוונים, כמו גם סוגים שונים של פוליסות ומאפייניהן, עקרונות יסודיים בעולם הביטוח וכו'.

בנוסף, חוקים שונים ותקנות של המדינה הנוגעים כולם לתחום הביטוח, נכללים באופן נרחב בבחינה ביסודות הביטוח. חוקים רבים הם רלבנטיים ביותר לעבודתו של סוכן הביטוח (כמו גם של אנשי המקצוע מעולם הביטוח הפנסיוני), כך שמבחן היסודות בוחן גם את היכרותם של הנבחנים עם החוקים והתקנות הרלבנטיות השונות, החל מחוק הביטוח הלאומי ועד לחוקי חוזים, תקנות מס הכנסה, חוקי פיצויים ועוד.
בנוסף, כוללת הבחינה גם את החומר הנוגע למעמדם החוקי של סוכני ביטוח, יועצים ומשווקים פנסיוניים, זכויותיהם וחובותיהם על פי החוק.

ידע נרחב ומגוון וקורס הכנה ייעודי למבחן יסודות הביטוח

הפירוט לעיל בנוגע לחומר הנכלל במבחן יסודות הביטוח הוא כללי, אך ניתן לקבל ממנו תמונה טובה בנוגע לרמת הבקיאות וההיכרות עם עולם הביטוח הנדרשת על מנת לצלוח מבחן זה בשלום. מגוון החוקים והתקנות, מושגי היסוד והעקרונות השונים מעולם הביטוח – כל אלו מצריכים מהתלמידים הכנה מעמיקה ויסודית ולמידה שיטתית ומסודרת של החומר הרב. בדיוק למטרה זו מוצע קורס הכנה ייעודי למבחן זה – קורס אשר מתמקד בהכנת התלמידים והתלמידות ספציפית למבחן יסודות הביטוח, וכולל בדיוק את החומר הנדרש למבחן, כאשר הוא מועבר על ידי מורים מנוסים מהתחום ובאמצעות חומר עזר נלווה המוענק לתלמידים במסגרת הקורס.
לקורס ההכנה למבחן יסודות הביטוח יתרון משמעותי נוסף – הוא מועבר על ידי בית ספר מהתחום ומורים מנוסים אשר כבר הכינו בעבר אינספור תלמידים בהצלחה יתרה לבחינה ספציפית זו. ניסיון זה מעניק להם את ההיכרות הטובה כל כך עם המבחן ועם השאלות הנשאלות בו לרוב, שאלות אשר בחלקן הארי חוזרות על עצמן במתכונת זו או אחרת, מה שכמובן הופך את ההכנה לבחינה לקלה ופשוטה יותר.

לסיכום, מבחן יסודות הביטוח הוא מבחן חשוב, מקיף ומעט מאתגר, אשר חשוב מאוד להתכונן אליו באופן יסודי ואפקטיבי. מומלץ לקחת את ההכנה למבחן זה ברצינות יתרה…