מסחר בניירות ערך וניהול השקעות בבורסות שונות בעולם הן כיום אופציות אשר זמינות ופתוחות לכולם. ואכן, ישראלים רבים בוחרים שלא להתמקד בהכרח בשוק ההון הישראלי ובבורסה המקומית, אלא מפנים את נסיונות ההשקעה שלהם לבורסות בחו"ל.
אחת הבורסות הפופולאריות ביותר בחו"ל, הן עבור משקיעים ישראלים והן עבור משקיעים ממקומות אחרים בעולם, היא הבורסה האמריקאית הממוקמת בוול סטריט, ניו יורק.

הנה מספר נקודות חשובות וטיפים מרכזיים שכדאי להכיר במידה ואתם פועלים בבורסה של וול סטריט, או חושבים להתחיל –

למדו אודות עולם המסחר לפני שאתם מתחילים להשקיע – נקודה זו רלבנטית לכל מי שמעוניין לסחור בשוק ההון, ולא רק בחו"ל, אך חשובה שבעתיים כאשר אתם מתכוונים לפעול בבורסה במדינה אחרת. שוק ההון והבורסה הם עולמות מורכבים המלאים באינספור גורמים רלבנטיים, מדדים ושיטות שונות שכדאי להכיר וכו'. לכן, מומלץ להתחיל את פעילותכם בקורס לימודי שוק ההון. גם אם אתם מתכוונים לפעול בוול סטריט, מרבית החומר המועבר בקורסי בסיס בתחום יהיה רלבנטי גם עבור בורסות בחו"ל.

עקבו אחר חדשות ארצות הברית והעולם – מומלץ לכל משקיע ומנהל תיקים טוב להיות מעודכן על בסיס יומיומי בהתרחשויות העיקריות בחדשות העולם, והדבר נכון גם כאשר מדובר בהשקעות בוול סטריט. דאגו לעקוב מדי יום אחר הכותרות הראשיות בארצות הברית ובעולם, על מנת שתוכלו לזהות בזמן אמת אירועים פוליטיים וכלכליים בעלי השפעה על המסחר בבורסה האמריקאית.

פיזור השקעות – במידה והחלטתם שאתם מוכנים לסחור בבורסות בחו"ל, נצלו את ההזדמנות על מנת לפזר את השקעותיכם על פני מדדים ונכסים שונים, אשר מחירם נקבע ומושפע מהמתרחש במדינות שונות ובתחומים שונים. כך, תיהנו מחשיפת תיק ההשקעות שלכם להזדמנויות בשווקים בינלאומיים שונים מצד אחד, ותצמצמו את רמת הסיכון הכללית של התיק על ידי פיזור הכסף המושקע על פני נכסים שונים במקומות שונים.

התאימו את שעות הפעילות שלכם – הבורסה האמריקאית פועלת בשעות אחר הצהריים/ערב שלנו (מארבע אחר הצהריים ועד 23:00). כאשר אתם שוקלים להתחיל לפעול בוול סטריט קחו בחשבון כי תצטרכו להתאים את שעות הפעילות שלכם כך שתהיו פנויים לפחות בחלק משעות אחר הצהריים והערב להיות מול המחשב.

ליהנות מהמבחר האדיר אך לא ללכת לאיבוד – הבורסה בוול סטריט מציעה לסוחרים בה מגוון עצום של נכסים, מניות ואגרות חוב. נסו לנצל את המבחר הזה על מנת להיחשף לכלים פיננסיים רבים כמה שיותר, אך היזהרו שלא ללכת לאיבוד. נסו ללמוד מדי חודש על כמה מכשירים/מניות/אגרות חוב נוספות, ואל תרוצו קדימה למניות נוספות לפני שאתם מכירים יחסית לעומק את אלו שאתם כבר סוחרים בהן.

חפשו אחר עמלות מסחר נמוכות יותר – המבחר הרחב של אפיקי השקעה והתחרות הגבוהה מאפשרים עמלות מסחר נמוכות יותר בוול סטריט מאשר בתל אביב. חפשו אחר הפעילות המאופיינת בעמלות מסחר נמוכות יחסית ונסו להתקדם בה. היתרון הזה יכול לסייע לכם לבסס תיק השקעות צומח ואיתן.

האקדמיה לפיננסים מבית BDO – מתמחה בקורסים בשוק ההון, יזמות נדל"ן והשקעות.