אחד הקורסים הפופולאריים והעשירים ביותר במידע בתחום של שוק ההון ומסחר בורסאי, הוא קורס שוק ההון למתחילים המועבר על ידי האקדמיה לפיננסים. אינספור מחזורים של קורס זה הועברו בשנים האחרונות, ואלפים רבים של תלמידים יצאו מקורס זה נשכרים, ופעמים רבות גם המשיכו לקורסים מתקדמים יותר ו/או החלו לעסוק בתחום באופן מקצועי, הן כשכירים והן כסוחרים עצמאיים. מיהו קהל היעד של לימודי שוק ההון למתחילים של האקדמיה ומהי תכנית הקורס עצמו – התכנים הנלמדים בו ושיטות הלימוד השונות?

 

קורס עבור כל אדם המעוניין להבין ולהשתפר בהתנהלותו בשוק

קהל היעד של לימודי שוק ההון למתחילים מטעם האקדמיה לפיננסים הוא רחב יחסית, ובאופן כללי ניתן לתארו כ – כל אדם המעוניין להבין טוב יותר את השוק ולשפר את האופן בו הוא מתנהל בשוק, כל אחד ואחת המעוניינים למצות את יכולותיהם וכישוריהם במישור העסקי והאישי גם יחד וסוחרים מתחילים או וותיקים בשוק ההון.

נתחיל דווקא עם הסוחרים – כמובן שמי שאינו מחזיק בניסיון רב במסחר בורסאי והשקעות בשוק ההון יכול להרוויח המון מקורס מסוג זה, ומומלץ מאוד שיעשה זאת אם ברצונו להתנהל באופן מושכל בשוק ולהביא למקסימום את סיכויים להצליח, להרוויח ולשגשג בשוק. גם עבור אנשים אשר אינם בהכרח מעוניינים לעסוק באופן ישיר במסחר בורסאי, קורס זה טומן בחובו היכרות מעמיקה והבנה רחבה וטובה של אופן התנהלות שוק ההון – אחת המערכות הגדולות, הסבוכות והמורכבות ביותר בעולם כיום. הבנה זו והידע הנרכש בקורס מסייעים במגוון מישורים למחזיקים בהם, הן במישור העסקי (בעלי עסקים, יזמים, משקיעים, שכירים המעוניינים גם להשקיע את כספם בחכמה וכו') והן במישור האישי, והופכים קורס זה למומלץ ביותר עבור קהלים נרחבים ומגוונים.

 

מהיכרות כללית ומעמיקה יותר של השווקים ועד לתרגול טכניקות ניתוח נתונים ומסחר

תכנית הקורס של לימודי שוק ההון למתחילים היא מהתכניות הרחבות, העשירות והמגוונות ביותר בעולם לימודי הפיננסים. קורס זה מתחיל מהיכרות כללית, אך נרחבת ומעמיקה יחסית, של חלקים שונים בשוק, החל מהיכרות של מגוון מושגים, ביטויים וכלים פיננסיים בסיסיים שונים בשוק, דרך התמקדות ברבים מאותם נושאים וחלקים ספציפיים בשוק ועד לתרגול מעשי רב שעתי של טכניקות שונות הנלמדות בקורס, הן לעיבוד וניתוח הנתונים המתקבלים מהשוק והן של מסחר בפועל. התרגול נערך בכיתות מחשב באמצעות חשבונות מסחר ווירטואליים, כך שכבר במהלך הקורס צוברים התלמידים ניסיון בן מספר רב של שעות במסחר בפועל, בנתוני השוק האמיתיים, תחת הנחייה, ליווי והדרכה צמודה של מורים וותיקים ומנוסים בתחום.

הנושאים הספציפיים הנלמדים לעומק במהלך הקורס כוללים, בין השאר, תחומים מרכזיים כמו אגרות חוב וניירות ערך, קרנות נאמנות ותעודות סל, תורות של מימון ובחירת מניות, אופציות ונגזרים, דוחות כספיים והשקעות ערך ועוד אינספור תתי נושאים שונים ומפורטים, רובם ככולם הכרחיים עבור פעילות שקולה ומושכלת בשוק.

שיטת הניתוח הטכני גם נלמדת בקורס, החל מהיכרות ומבוא כללי ועד לתרגול מעשי כאמור של שיטה זו, באמצעות חשבונות מסחר מדומים. בנוסף, קיימת בקורס התייחסות גם לתחומים כלליים ומופשטים יותר, אשר רלבנטיים לא פחות לפעילות בשוק. דוגמה טובה לכך היא פסיכולוגיה של השקעות – נושא מהותי אשר נלמד בקורס בשילוב למידה יסודית גם של נושא הפנסיה (הרלבנטי כמובן עבור כולנו…).

בסילבוס הקורס תוכלו למצוא פירוט יסודי של כלל נושאי הלימוד, אך חשוב להבין כי תכנית הקורס שמה דגש הן על לימוד תיאורטי מעמיק ונרחב של מגוון רחב של נושאים רלבנטיים ומהותיים, והן על תרגול מעשי ומודרך, החשוב לא פחות.