העיסוק בשוק ההון, במערכת הבורסאית ובעולם הכלכלה והפיננסים בכלל מתחלק למספר רב של מקצועות וסוגי עיסוק ופעילות שונים, חלקם במסגרת מסודרת וממוסדת יותר וחלקם פחות. ספציפית, משקיעים עצמאיים רבים הפועלים בשוק עושים זאת במגוון דרכים שונות, חלקם כמובן מצליחים יותר ובזמנים מסוימים וחלקם פחות, אך רובם ככולם מחפשים ללא הרף אחר הדרכים הנבונות והמושכלות להתנהל בשוק על מנת למקסם את סיכויי הרווח. בעוד אחת הדרכים היעילות והמתבקשות ביותר להתקדם בעולם זה היא באמצעות לימודים ייעודיים, מעניין לסקור – אילו בדיוק מבין מסלולי הלימוד וקורסי שוק ההון השונים המוצעים הם המומלצים והמתאימים ביותר עבור משקיעים עצמאיים, ספציפית כאלו ללא ניסיון עבר עשיר במיוחד כמשקיעים עצמאיים בשוק?

המסלול המלא למשקיע העצמאי – ממה הוא מורכב ומה ההיגיון מאחוריו?

עבור משקיעים עצמאיים אנו מציעים באקדמיה לפיננסים מסלול מלא ומקיף, הכולל מספר קורסים שונים והתאמות שונות ביניהם במטרה לייצר מסלול אחד ברור וקוהרנטי, אשר יעלה את כל מי שמעוניין/ת בכך על הדרך הנכונה לקראת עיסוק עצמאי נבון ומשתלם בשוק ההון.

מבחינה תאורטית, המסלול למשקיע העצמאי שאנו מציעים כאן כולל שלושה שלבים שונים – שלב היסודות בו לומדים להכיר את השוק והמערכת בכללותה (לא משימה פשוטה – מדובר באחת המערכות המורכבות ביותר בעולם כיום), שלב ההתמחות בו רוכשים כלים מתקדמים ומקצועיים יותר אשר ישמשו אותנו במסגרת פעילותנו העתידית בשוק ושלב הפרקטיקה והתרגול, הכולל שעות רבות של תרגול אינטנסיבי על מערכות מסחר ממוחשבות ומדומות – מערכות המכילות את נתוני האמת הזורמים מהשוק, אך ההשקעה בהן היא בכסף ווירטואלי ולא אמיתי, לשם תרגול כאמור.

שלושת השלבים הללו מהווים את הבסיס למסלול למשקיע העצמאי, והם משקפים את האופן בו אנו תופסים את התחום – מדובר בתחום עיסוק בו הידע הכללי והתאורטי חשוב לא פחות מהידע הפרקטי והטכני, והתרגול המעשי בו חשוב לא פחות (ואולי אף יותר). המטרה היא להביא את בוגרי הקורס אל השוק כאשר הם כבר רכשו ידע רלבנטי רב ותרגלו אותו לעומק, כך שהמעבר לפעילות "אמיתית" בשוק לא יהיה קשה או מאתגר יתר על המידה.

ומה בנוגע לקורסים ספציפיים? המסלול למשקיע העצמאי מכיל גם שלושה מהקורסים המקצועיים שאנו מעבירים כאן: הראשון הוא קורס השקעות ראשוני – שוק ההון למתחילים המעניק רקע נרחב ומעמיק ועוסק בשיטות אנליזה ומסחר שונות אותן כבר ניתן ללמוד ולהתחיל לתרגל. הקורס השני הוא קורס מתקדם בשוק ההון: קורס השקעות ערך, במסגרתו לומדים כיצד לבנות תיק השקעות ונכסים פיננסי יציב ומושכל, כמו גם שיטות לתמחור והערכת שווי (הכרחי לפעילות השקעות עצמאיות מוצלחת לאורך זמן…) ובניית תיק השקעות של "מתקדמים". הקורס השלישי הוא קורס באופציות וחוזים עתידיים, אשר פותח בפני המשקיע העצמאי דלת לעולם נוסף, רחב ואטרקטיבי ביותר בתוך שוק ההון. יש לציין כי קורס זה מיועד ספציפית עבור אלו המעוניינים לסחור באופציות ונגזרים, אך עבור כל משקיע עצמאי עכשווי או עתידי חשוב להכיר את התחום ולהחזיק בכלים הנדרשים על מנת לפעול בו. גם אם תחליטו לא ללכת לכיוון זה לאחר מכן – טוב שתכירו את התחום באופן מקצועי ותדעו כיצד לנתח אותו ולהתמודד עימו.

עבור מי מיועד המסלול למשקיע העצמאי? ובכן,בתור התחלה עבור כל מי שמעוניין להפוך למשקיע עצמאי בשוק, כמובן. אך לא רק – גם עבור מי שרק בוחן את התחום ואינו בטוח האם הוא מעוניין להיכנס אליו במלוא הכוח, כמו גם עבור מי שעוסק בתחומים קשורים או מקבילים אחרים בעולם הכלכלה והפיננסים, מסלול זה יכול בהחלט להתגלות כאטרקטיבי ומתאים. הוא ישים בידיכם ידע וכלים שלא תשיגו בדרך אחרת ויפתח בפניכם עולם פוטנציאלי חדש בכל הנוגע לפעילות שלכם בתחום ההשקעות והכספים.

המאמר נכתב ב-05.05.2021