על מנת לעסוק בעולם הביטוח באופן מקצועי, בפרט כסוכני/ות ביטוח, יש להחזיק ברישיון סוכן ביטוח מטעם המדינה. אחרת, העיסוק בתחום אינו חוקי ועלול להביא להטלת עונשים כבדים. לכן, כולל תהליך ההכשרה בתחום הביטוח את השלבים הנדרשים לצורך קבלת הרישיון, כמו גם התמחות קודמת בתעסוקה בתחום (המהווה תנאי לקבלת הרישיון). עבור רבים מהמחזיקים ברישיון סוכן ביטוח כיום, גם לימודי ביטוח מסוג זה או אחר היוו חלק אינטגראלי, משמעותי ובלתי נפרד מתהליך ההכשרה. מהם היתרונות של לימודי ביטוח כחלק מהתהליך וכיצד הם מסייעים לבנות קריירה בתחום?

לימודי ביטוח – במה בדיוק מדובר ומהם היתרונות העיקריים?

למען הסר ספק בנוגע למה בדיוק מתכוונים בביטוי "לימודי ביטוח", הכוונה היא ללימודי הכנה לקראת מבחני הרשות לני"ע – סדרה של שישה מבחנים הנדרשים לצורך קבלת הרישיון. לימודי ביטוח כוללים כיום קורסים ייעודיים עבור כל אחת ואחת מהבחינות – בחינות היסוד: יסודות הביטוח, יסודות הכלכלה, יסודות החשבונאות, סטטיסטיקה ומימון, יסודות הביטוח , ובחינות הגמר: מקצועית א', וגמר פנסיוני.

לימודי ביטוח (קורסי ההכנה הממוקדים עבור כל אחת מהבחינות כאמור) הם קורסים אותם לוקחים רבים מהניגשים לבחינות הרשות לניירות ערך, ומסיבה טובה – הסטטיסטיקה מצביעה על יחס ישיר וברור בין סיכויי ההצלחה וגובה הציונים, לבין השתתפות בלימודי ביטוח מקדימים. אלו הניגשים לבחינות לאחר שעברו קורס הכנה ייעודי מחזיקים בסיכויים טובים הרבה יותר לעבור בניסיון הראשון, ולקבל ציון טוב. זהו כמובן יתרון ראשון ומשמעותי ביותר, אולי היתרון הברור והגדול מכולם, בגינו מומלץ לקחת קורסים לפחות בחלק מהנושאים לפני שניגשים לבחינה. במקום לנסות ללמוד הכל בעצמכם, להוציא בכל זאת כסף על חומרי לימוד או שיעורים פרטיים, להסתכן בכך שתיכשלו ותצטרכו לעבור את כל התהליך עוד פעם וכו', עדיף כבר להירשם פעם אחת לקורסי ההכנה בבחינות הנדרשות, ולעבור אותן ביתר הצלחה בניסיון הראשון.

אך מלבד לסיכויי המעבר וההצלחה הגבוהים יותר בבחינות, ללימודי ביטוח יתרונות נוספים. בפרט, השתתפות בלימודים אלו מסייעת בדרכים שונות לפתח קריירה עתידית בעולם הביטוח. למשל – בלימודי ביטוח משתפים מאות אנשים אשר צפויים לצאת לשוק הביטוח במהלך השנה  הקרובה, כך שתלמידים בקורסים אלו מפתחים היכרויות וקשרים עם עמיתים ושותפים פוטנציאליים עתידיים. לא מעט שיתופי פעולה מוצלחים כבר נעשו בתחום בין אנשים שהכירו בקורסים ולימודים בהם השתתפו יחד.

כמו כן, לימודי ביטוח בבתי ספר מרכזיים ונחשבים בתחום (דוגמת האקדמיה לפיננסים) מאפשרת להכיר ולפתח קשרים גם עם המורים המנוסים המגיעים מהתחום, כמו גם ליהנות מהקשרים והקישורים שיש לבית הספר עצמו להציע. זה רלבנטי לא רק עבור הפעילות העתידית בעולם הביטוח עצמו (לאחר קבלת הרישיון והקמת משרד), אלא גם עבור תהליך ההכשרה. במידה ומעוניינים לערער על ציון באחת הבחינות, למשל, בית הספר מרכז את כל הידע הרלבנטי על מנת ליהנות מהסיכויים הטובים ביותר להצליח בערעור, ולקבל את מה שאתם רוצים.

אלו הן רק כמה דוגמאות בסיסיות לאופנים השונים בהם לימודי ביטוח יכולים לסייע ולהעניק יתרונות משמעותיים במסגרת תהליך ההכשרה בעולם זה. בפועל, מספיק לדבר עם סוכני ביטוח שונים שעברו לימודי ביטוח כהכנה לתהליך קבלת הרישיון – רובם ככולם ימליצו בחום על לימודים אלו, על שלל היתרונות שהם טומנים בחובם.

המאמר פורסם ב-27.1.2022