רבים המתעניינים בעיסוק מקצועי בתחומים כמו עולם הביטוח, ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות, ייעוץ ושיווק פנסיוני (תחום מבוקש במיוחד כיום) ועוד, מגלים כי על מנת לעסוק במקצועות אלו נדרש רישיון רשמי מטעם המדינה. לצורך קבלת רישיון מסוג זה נדרש לעמוד בכמה מחויבויות ותנאים שונים, כאשר אחד המרכזיים והמאתגרים שבהם הוא כמובן מעבר של בחינות הרשות לניירות ערך. בעוד שלב זה, של הבחינות, מאתגר, מדאיג ואף מרתיע לא מעט אנשים, נרצה להבין כיצד בכל זאת ניתן להתמודד בהצלחה עם דרישה זו, ולא לוותר על השאיפה לעסוק באחד מהתחומים הנ"ל. כיצד נתמודד עם מבחני הרשות לני"ע צעד אחר צעד בצורה יעילה, מוצלחת ויחסית נקייה מדאגות, פחדים ולחץ מיותר?

מתחילים עם הבחינות הפשוטות יותר

בתור התחלה חשוב להבין כי גם במסגרת הבחירה שיש לנו בנוגע לסדר בו ניבחן במקצועות השונים וגם מבחינת הדרישות של הגורמים האחראים עצמם (רשות ניירות הערך ומשרד האוצר), נרצה להתחיל עם הבחינות הפשוטות והבסיסיות יותר, ולשמור את הבחינות המאתגרות יותר לסוף. כך, נגיע לבחינה מאתגרת וידועה לשמצה כמו מקצועית א' כשמאחורינו כבר כמה וכמה בחינות פשוטות יותר, ורמה גבוהה הרבה יותר של ביטחון עצמי ובקיאות בכל הנושאים הרלבנטיים.

את סדרת הבחינות ניתן להתחיל עם הבחינות הפשוטות והמעניינות יותר, דוגמת יסודות הביטוח עבור המעוניינים ברישיון סוכן ביטוח או רישיון יועץ/משווק פנסיוני או יסודות הכלכלה/חשבונאות/סטטיסטיקה וכיוצ"ב. בחינות אלו כאמור בסיסיות ופשוטות יותר מאשר בחינות הגמר, וניתן להתחיל להתעניין ולקרוא על נושאים אלו עוד לפני שבכלל נרשמים לבחינות הראשונות, וכך להתחיל לצבור ידע והבנה של אותו תחום.

ללמוד בקצב שלכם, גם עם קורסי הכנה

נקודה שנייה שחשוב לדעת ולזכור בנוגע לבחינות הרשות לניירות ערך היא כי ניתן לגשת לבחינות בקצב שלכם ובזמן שלכם. אינכם חייבים לגשת לכל הבחינות ברצף, שבוע אחר שבוע. אם אתם מתקשים או מרגישים כי החומר לבחינה מסוימת מאתגר אתכם במיוחד, אתם יכולים בהחלט לקחת את הזמן ולהקדיש את כל תשומת הלב והמשאבים שלכם לבחינה מסוימת ולהשאיר את כל השאר למועד מאוחר יותר, כך שהן אינן צריכות להטריד אתכם כרגע כלל וכלל.

בנוסף, גם מי שנרשם לקורסי הכנה לבחינות (אליהם נגיע מיד) אינו מחויב לקצב מהיר במיוחד, ויכול לקחת כל קורס במועד אחר ולהתמודד עם כל בחינה לחוד. כך, אינכם צריכים להילחץ מלימודים והכנה למספר בחינות במקביל, ותוכלו להקדיש את כל תשומת הלב למקצוע אחד בכל רגע נתון ולגשת לקורסי ההכנה לבחינות הבאות, ולבחינות עצמן, רק לאחר שתסיימו עם זו בה אתם מתמקדים עכשיו.

קורסי הכנה כדרך הטובה והיעילה ביותר לעבור את הבחינות בהצלחה

הכלי המרכזי והיעיל ביותר בהתמודדות עם בחינות הרשות לניירות ערך הוא כמובן קורסי הכנה ממוקדים וייעודיים – כל קורס מתמקד בבחינה אחת בלבד.

כאן באקדמיה לפיננסים אנחנו מעבירים קורסי הכנה אלו, עבור כל הבחינות של הרשות לני"ע, מזה שנים רבות. עברו אצלנו אלפים רבים של תלמידות ותלמידים, והמסקנות שלהם ושלנו גם יחד הן חד משמעיות – קורס הכנה ממוקד, המועבר כמובן על ידי אנשי מקצוע מנוסים ובקיאים בתחום אשר כבר הכינו בהצלחה אינספור תלמידים לבחינה זו בדיוק, הוא הדרך הטובה והאפקטיבית ביותר להתמודד עם הבחינות בהצלחה.

אחוזי המעבר של בחינות אלו לא משקרים ומציירים תמונה ברורה וחד משמעית: אחוזי המעבר בקרב הניגשות והניגשים לבחינות לאחר קורס הכנה ייעודי הם גבוהים יותר משמעותית מאשר אחוזי ההצלחה בקרב אלו שלא עברו שום קורס מקדים. גם בלי ללמוד עדיין את קורס ההכנה ל"מבוא לסטטיסטיקה", ברור מה המסקנה החד משמעית של נתונים אלו.

המאמר פורסם ב-04.11.2021