עולם הנדל"ן מושך אליו בשנים האחרונות כמויות גדולות של אנשים המעוניינים למצוא תעסוקה ופרנסה במסגרת הפעילות בתחום, ובמקרים רבים גם הרבה מעבר לכך. עבור חלקנו מדובר בעיסוק צדדי לעיסוק המקצועי העיקרי בחיים וחלקנו מחליטים כי זהו התחום המרכזי בו אנו מעוניינים להתמחות כעת. חלקנו מעוניינים להשקיע הון עצמי קיים וחלקנו מתחילים מאפס ומעוניינים לבנות עצמנו בתחום וכו'. לכל אחת ואחד מאיתנו מצב ייחודי אחר, כמו גם צרכים, רצונות ושאיפות אחרות. לכן, טוב לדעת כי קיימים כמה וכמה מסלולים וקורסים שונים במסגרת לימודי נדל"ן, המאפשרים לרכוש סטים שונים של ידע, מיומנויות וכלים שימושיים. על מנת לבחור בחכמה קורס או מסלול לימוד בתחום, עלינו לשאול את עצמנו קודם כל – באיזה פורמט אנחנו מעוניינים לפעול בעולם הנדל"ן, ומה מאפשרות לנו הנסיבות הנוכחיות?

משקיעים, יזמים, אנשי מקצוע ועוד – אפשרויות רבות לפעול בתחום

ה"פורמט" בו אנו מעוניינים לפעול במסגרת עולם הנדל"ן מתייחסת בין השאר לסוג ואופן הפעולה המושכים אותנו ביותר. מצד אחד, ניתן לפעול בשוק כאנשי מקצוע לכל דבר ועניין. המקצוע המרכזי והרלבנטי ביותר בעולם הנדל"ן הוא כמובן תיווך, אך קיימים מקצועות רלבנטיים נוספים בענף זה אותם ניתן ללמוד בצורה מסודרת, דוגמת ייעוץ משכנתאות.

פורמט נוסף בו מתעניינים רבים הוא יזמות נדל"ן – יצירת קשרים בין גורמים שונים בתחום (משקיעים, מהנדסים, עורכי דין לענייני נדל"ן וכיוצ"ב) לצורך הוצאה אל הפועל של עסקאות נדל"ן. אינספור אנשים פועלים כיזמי נדל"ן מסוג זה או אחר, הן בארץ והן בעולם הגדול, ומצליחים להתפרנס בצורה מרשימה ולהוציא עסקאות מניבות לפועל, גם כאשר הם אינם מגיעים עם יותר מדי הון עצמי "מהבית". כלומר, יזמות נדל"ן הוא תחום אליו יכולים להיכנס כולם (או לפחות כל מי שמחזיק במספיק מוטיבציה ורוכש לעצמו ידע ומספר כלים שימושיים…), גם ובמיוחד אלו אשר אינם מגיעים עם הון עצמי משמעותי קודם, אך מעוניינים בכל זאת לשחק תפקיד מרכזי בהוצאה אל הפועל של עסקאות נדל"ן.

וכמובן, ש"פורמט" פעולה נוסף בעולם הנדל"ן הוא כמשקיעים. לא חסרות אפשרויות להשקיע בנדל"ן, עבור כל סדר גודל של הון עצמי (גם מי שאינו מחזיק במספיק הון עצמי על מנת לרכוש נכס לבד יכול לקבל מימון, או למשל להשקיע סכומים קטנים יותר בחברות נדל"ן וכד'). גם כאן, מי שאינו מחזיק בניסיון וידע מקיף ועשיר בכל הקשור להשקעות נדל"ן, טוב יעשה אם ישתתף לפני כן בקורס השקעות נדל"ן, ויסגל לעצמו לפחות חלק מהידע והכלים הנדרשים עבור פעילות בטוחה ומניבה בתחום זה.

בחירת קורס נדל"ן בהתאם לפורמט שמושך אתכם

עבור כל אחת מהאפשרויות הנ"ל (כמו גם מספר אפשרויות נוספות הקיימות בתחום כיום) ניתן למצוא מסלול לימודים ייעודי, וקורסי נדל"ן ספציפיים.
למשל, עבור מי שמעוניין לפעול כאיש מקצוע בשוק (בין אם בתור יעד עיקרי לקריירה ובין אם כשלב ביניים בדרך לצבירת ידע, ניסיון והון שיאפשרו לפעול כמשקיעי נדל"ן), ניתן להירשם לקורס תיווך או לקורס יועצי משכנתאות. הראשון מכין אותנו לקראת הבחינה של רשם המתווכים, הנדרשת לצורך קבלת רישיון תיווך ועיסוק מקצועי וחוקי בתחום זה. השני מקנה לנו ידע ותעודה המאפשרים לעסוק בייעוץ משכנתאות בפועל, ולהתמחות במיסוי מקרקעין.

עבור המעוניינים לפעול בשוק כיזמים, גם כאן ניתן למצאו קורס ייעודי (קורס יזמות נדל"ן) המקנה ידע וכלים לזיהוי אפשרויות, ניתוח מצבים ויצירת פעולה מושכלת ומניבה בתחום פעילות זה.
עבור המעוניינים לפעול כמשקיעים, קיימים קורסי השקעות נדל"ן שונים. מלבד לקורס השקעות נדל"ן "רגיל" או בסיסי ניתן למצוא, למשל, קורס המתמקד בהשקעות נדל"ן בשוק האמריקאי.

בכל אחד מן המקרים, כדאי מאוד כי בחירת האופן בו אתם מעוניינים לפעול בשוק תכווין את סוג הקורס או מסלול הלימודים אליו תירשמו.

המאמר פורסם ב-05.05.2022