יש שתי דרכים מרכזיות ללמוד על שוק ההון: קורסי יסוד וקורסים מתקדמים. ההבדלים בין הקורסים באים לידי ביטוי בסוג התכנים, במספר השעות ובאופי ההכשרה. קורסי יסוד מתאימים למי שעושה את צעדיו הראשונים בשוק ההון ולכן לא בקיא במונחים שקשורים לניירות ערך, מניות ואגרות חוב, לעומת קורסים מתקדמים שבהם משתתפים גברים ונשים עם הכשרה ריאלית או ניסיון מעשי.
רק מי שעובר בהצלחה קורסי יסוד בשוק ההון יכול להצטרף לקורסים מתקדמים ולהפיק מהם מקסימום תועלת. בלימודי שוק ההון מדגישים עקרונות ההשקעות לטווח ארוך ואת עקרונות המסחר לטווח בינוני וקצר. השילוב הזה מקנה למי שמעוניין לפעול בעולם ההשקעות, לסחור ולהשקיע הן בארץ והן בחו"ל. השילוב מוכיח הצלחות לאורך זמן והבנה טובה של עולם ההשקעות. זה היתרון הגדול של קורסי היסוד ושל הקורסים המתקדמים בשוק ההון.

 

כל מה שצריך לדעת על שוק ההון למתחילים

קורסי יסוד בשוק ההון כוללים תרגול פרקטי בחדרי מחשב. כל תלמיד מקבל חשבון וירטואלי למסחר והוא משתמש בו לצורך התרגול. הקורס נערך כולו במתכונת אקדמית והוא מתפרס על מספר שבועות, כאשר מתקיים מפגש אחת לשבוע. הקורס פונה לקהל יעד רחב והוא אידיאלי עבור גברים ונשים שרוצים לשפר את התפקוד שלהם בשוק ההון בפן האישי והעסקי.

מבחינת מבנה המפגשים, קורסי יסוד להיכרות עם שוק ההון נפתחים בנושאי לימוד כגון רשויות הפיקוח על שוק ההון, שיטות מסחר וסוגי הפקודות הקיימות בשוק. לאחר מכן לומדים על מחיר הכסף, חישובי ריביות, סוגי אגרות חוב בישראל ומאפייני שוק האופציות לצד עקרונות ההצלחה של משקיעים מצליחים. קורס השקעות נדל"ן מתמקד בהיבטים מעט אחרים של שוק ההון, בעוד בלימודי ביטוח ולימודי ייעוץ השקעות נערכת גם הכשרה לעמידה במבחני הרשות לניירות ערך. מפגשי הסיום בקורסי יסוד מוקדשים ליצירת חזון אישי כתנאי לשגשוג ולהטמעת הכלים שנלמדו.

 

מה לומדים בקורסים מתקדמים?

בוגרי קורסי יסוד וסוחרים עצמאיים יכולים להירשם לקורסים מתקדמים. קורסים אלו כוללים בממוצע 40 שעות אקדמיות, הם משלבים לימודים פרונטאליים עם תרגול מעשי בזמן אמת מול מערכות המסחר ומטרתם היא בין היתר להקנות כלים לאיתור מידע רלוונטי בעולם ההשקעות. השיעורים הראשונים עוסקים בהשקעות ערך, דוחות ויחסים פיננסיים, אסטרטגיות ערך ואסטרטגיות צמיחה. לאחר מכן לומדים על השקעה לעומתית והשקעה פאסיבית ועל הערכת שווי חברות. במפגשים האחרונים לומדים על אסטרטגיות השקעה פאסיביות ומבצעים פרויקט גמר.

שוק ההון למתחילים ולמתקדמים מבטיח אתגר ייחודי. אפשר להירשם ללימודי שוק ההון ובמקביל לקורס נדל"ן, או לשלב את קורסי היסוד עם מקצועית א' והכנה לקראת גמר פנסיוני. בוגרי מסלולי הלימוד משתלבים במוסדות פיננסיים וכיזמים בעולם העסקי. הלימודים מתקיימים בשעות נוחות וניתן להצטרף אליהם גם במהלך קריירה קיימת.