החלטה בנוגע למקצוע אותו נרצה ללמוד כיום ובו נשאף לעבוד בעתיד הקרוב לעולם אינה החלטה קלה או פשוטה, ובמצב הכאוטי השורר כיום במשק ובעולם כולו החלטה זו הופכת קשה ומאתגרת אף עוד יותר. עבור כל המתעניינים בעולם הכלכלה, הכספים והפיננסים, נרצה להמליץ כאן ספציפית על לימודים בחטיבת השכר, הכוללים מספר מקצועות מרכזיים אשר מצטיירים כיציבים, בטוחים ואטרקטיביים במיוחד בעולם של היום. חשוב לציין כי קורסים אלו גם מוצעים כיום במתכונת של קורס דיגיטלי מלא, המאפשר להשלים את הלימודים בנוחות וביעילות רבה גם בתקופה המתאפיינת בסגרים מחמירים, ריחוק חברתי וכיוצ"ב:

מהמקצועות היציבים ביותר בכל ארגון גדול – חשבות שכר

תחום חשבות השכר נחשב לאחד התחומים היציבים ביותר בעולם הכספים, שכן כל ארגון בינוני או גדול (בין אם מדובר בבית עסק, תאגיד ענק, ארגון ללא מטרות רווח, משרד ממשלתי וכו') זקוק כיום לחשבי שכר שינהלו את מערך השכר בצורה מדויקת ומקצועית. כל עוד קיימים ארגונים, חברות ובתי עסק בארץ ובעולם, הביקוש לחשבי שכר גבוה ויציב. במסגרת קורס חשבי שכר נערכת הכנה מקיפה ויסודית לבחינת לשכת יועצי המס הנדרשת על מנת לעסוק בתחום באופן מקצועי, ונערך תרגול מעשי על תוכנות שכר מרכזיות בהן נעשה שימוש במשק. הקורס כולל תרגול על שלוש תוכנות עיקריות שכאלו, כמו גם את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר בבחינה, כך שמדובר במסלול הישיר והמהיר ביותר לעיסוק רשמי במקצוע זה

להתברג במהירות בתפקיד מפתח במערך הכספים של הארגון – קורס מנהל חשבונות בכיר

עבור המעוניינים להשתלב בצורה מהירה ויעילה ככל הניתן במערך הכספים של הארגון ולבנות לעצו קריירה מבטיחה בעולם הכספים, קורס מנהל חשבונות בכיר מציע בדיוק את זה – מדובר בקורס מתומצת המציע הכנה ייעודית, יסודית ויעילה לבחינת ההסמכה המועברת מטעם לשכת יועצי המס בישראל, ומשלב בין הקנייה של ידע תיאורטי נרחב ורלבנטי לבין הקניית כלים פרקטיים לעסוק בתחום. היכרות מעמיקה ומעשית עם עולם הנהלת החשבונות, רכישת בקיאות בתחומים כמו דוחות כספיים ודיווח לרשויות ועוד. קורס זה מתנהל בכל רחבי הארץ, ומוצע כיום כאמור גם במתכונת מקוונת לחלוטין. מדובר באחד המסלולים הישירים והמהירים ביותר להתברגות בטוחה ויציבה המערך הכספים, ובנקודת פתיחה טובה להמשך לימוד והתמקצעות בעולם הכספים, במטרה להמשיך ולהתקדם בענף זה בעתיד

עידן בו נדרש בעל מקצוע על מנת להתנהל מול רשויות המס – לימודי ייעוץ מס

גם המקצוע של ייעוץ מס נחשב כיום לאחד המקצועות המרכזיים והאטרקטיביים ביותר להתמחות בהם, ספציפית בעולם הכספים ובאופן כללי בעולם הכלכלה והפיננסים. הביקוש הגבוה, היציב וההולך ומטפס לשירותיהם של יועצי מס נובע בין השאר ממאפייני העידן הנוכחי, בו נדרשים שירותיו של בעל מקצוע מומחה על מנת להתנהל בצורה שוטפת, יעילה וחוקית מול רשויות המס. כמעט אף עצמאי, מנהל או בעל עסק בארץ אינו יודע בעצמו כיצד להתנהל בצורה מלאה ויעילה מול רשויות המס, בין השאר מכיוון שמערך המס הוא מערך מורכב, סבוך ומפותל ביותר. מאחר ומערך המיסים במדינה, בדומה לשוק ולכלכלה בעולם כולו, רק הולכים והופכים סבוכים ומורכבים יותר ויותר עם השנים, ניתן לצפות ברמה גבוהה יחסית של וודאות כי הביקוש לשירותי ייעוץ מס מקצועי לא ירדו בשנים הקרובות, אלא רק יעלו.

לימודי ייעוץ מס בנויים בצורה המאפשרת לתלמידים להתכונן ולגשת בזמן הקצר ביותר לבחינות ההסמכה לייעוץ מס המועברות מטעם נציבות מס הכנסה. מדובר בארבע בחינות מאתגרות, ובתכנית לימודים מפורטת הבנויה במיוחד על מנת להכין בצורה הטובה ביותר את התלמידים למעבר בהצלחה של בחינות אלו.

המאמר נכתב ב-30.11.2020