רשימת הקורסים השונים המועברים אצלנו כאן באקדמיה לפיננסים מחולקת לכמה חטיבות שונות דוגמת חטיבת לימודי שוק ההון וחטיבת יזמות עסקית ונדל"ן. אחת החטיבות העיקריות שאנו מפעילים היא חטיבת רישיונות – החטיבה הכוללת את הקורסים הרבים השונים הקשורים לרישיונות הפיננסים למיניהם. מהם המאפיינים של הלימודים בחטיבה זו ושל הקורסים השונים, ומהם היתרונות העיקריים של קורסים אלו אשר הופכים אותם לחלק בלתי נפרד מהאקדמיה ומהלימודים הפיננסיים המקצועיים?

מאפיינים עיקריים של קורסי חטיבת רישיונות

קורסי ההכנה לבחינות הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר אשר מרכיבים את חטיבת הרישיונות של האקדמיה לפיננסים כוללים כאמור קורס שלם וייעודי עבור כל אחת ואחת מהבחינות – הן בחינות היסוד דוגמת יסודות החשבונאות, הכלכלה או הביטוח והן בחינות הגמר דוגמת מקצועית א' או גמר פנסיוני. הקדשת קורס ייעודי עבור כל אחת מהבחינות הללו היא מה שמבטיח הכנה אופטימאלית וחסרת פשרות לקראת המבחן, ולכן גם אחוזי הצלחה אסטרונומיים ביחס לניגשים לבחינות ללא קורס הכנה מקדים.

הקורסים בחטיבה זו מועברים על ידי מורים ומרצים מנוסים אשר עוסקים בתחום שנים רבות וכבר הכינו אינספור תלמידות ותלמידים לבחינה ספציפית זו בעבר, ולכן מכירים את החומר הרלבנטי על בוריו וגם מכירים את רובן המכריע של השאלות הנשאלות בבחינה זו. שאלות אלו ווריאציות שונות שלהן מתורגלות כמובן במהלך הקורס, כך שהתלמידים מגיעים לבחינה לאחר שכבר נתקלו בשאלות דומות ביותר לאלו המוצגות בפניהן במבחן, ויכולים להתמודד עמן ביתר קלות.

חלק מהקורסים בחטיבת רישיונות מוצעים גם במתכונת מצולמת, המאפשרת לצפות שוב בשיעורים שונים, לחזור שוב על חומר קשה במיוחד ולהתכונן כך למבחן בצורה אינטנסיבית גם לאחר שמועדי שיעורי הקורס עצמם חלפו כבר. בנוסף, בקורסים רבים נהנים התלמידים מאתר מיוחד לתרגול בחינות עבר, מה שמהווה גם כן כלי נפלא להכנה יעילה ומעמיקה לבחינה.

הקורסים השונים מועברים פעמיים או יותר בשנה, לקראת מועדי הבחינות הרלבנטיות מטעם הרשות לני"ע. כך, ניתן להשתתף בקורס ולהתכונן בצורה היסודית ביותר בתזמון מושלם, ממש לקראת מועד הבחינה עצמו.

הטבות שונות, סיכויי מעבר אופטימאליים ועוד – יתרונות קורסי חטיבת רישיונות

ללימודים בחטיבת רישיונות של האקדמיה לפיננסים כמה יתרונות מהותיים ביותר, הן על פני קורסים ומסגרות לימוד מקבילות אחרות והן על פני האפשרות של למידה עצמית לקראת המבחן.

יתרון שכדאי להכיר הוא הטבות שונות הניתנות לנרשמים לכמה קורסים שונים. כאמור, כל אחד מרישיונות הפיננסים מצריך מעבר של כמה וכמה בחינות שונות (לרוב מדובר בשש בחינות – ארבע בחינות יסוד ושתי בחינות גמר), ולמרבית הבחינות הללו מומלץ להתכונן באמצעות קורס הכנה ייעודי משל עצמו. על מנת שלא לשלם על כל הקורסים הללו מחיר מלא, מומלץ לבחון את ההטבות השונות שמעניקה האקדמיה לפיננסים לנרשמים לכמה קורסים שונים.

היתרונות השונים של קורסי חטיבת הרישיונות נמדדים בראש ובראשונה בתוצאות בשטח – באחוזי הנבחנות והנבחנים אשר עוברים את הבחינות בניסיון הראשון ובהצלחה מרובה. אחוזים אלו טובים ביותר בקרב הניגשים לאחר קורסי הכנה באקדמיה, ובאופן כללי טובים הרבה יותר בקרב משתתפי קורסי הכנה מול נבחנים שניסו להתכונן בעצמם בלבד. לכן, לכל מי שמעוניין/ת לעבור את סדרת המבחנים בפרק הזמן הקצר ביותר על מנת לסיים כמה שיותר מהר גם עם שלב ההתמחות בדרך לקבלת הרישיון המבוקש, מומלץ בחום להירשם לקורס הכנה. זו הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לקבל רישיון פיננסים בפרק הזמן הקצר ביותר.

המאמר פורסם ב-25.3.2022