עולם הכלכלה והפיננסים מהווה מוקד משיכה עבור אינספור אנשים המעוניינים לפתח קריירה בתחום בו היצע התעסוקה נרחב ויציב יחסית. עולם זה כולל כמה וכמה תתי תחומים בהם ניתן למצוא תעסוקה יציבה ברמת וודאות גבוהה יחסית, גם לנוכח תקופות תזזיתיות ומאתגרות דוגמת זו בה אנו נמצאים כבר מעל לשנה וחצי. עבור המתעניינים בהסמכות, רישיונות ומקצועות אטרקטיביים ספציפיים בתוך עולם הכלכלה והפיננסים, מומלץ במיוחד לבחון את עולם הכספים, המקצועות העיקריים שהוא כולל וההסמכות הנדרשות על מנת לבנות בו קריירה מניבה וארוכת טווח.

חטיבת השכר – מקצועות עיקריים שכדאי להכיר

במידה ואתם מתעניינים בקריירה בעולם הפיננסים ובפרט בעולם הכספים, כדאי להכיר כמה מהמקצועות העיקריים המרכיבים עולם זה, מקצועות אשר הביקוש להם קיים כמעט בכל ארגון ובית עסק בעולם.

דוגמה מתבקשת ראשונה היא חשבות שכר – לימודי חשבות שכר מכינים את המשתתפים בהם לקראת הבחינה הנדרשת מטעם לשכת יועצי המס בישראל, בחינה המאפשרת לעסוק במקצוע זה ולהתקדם אל עבר הסמכה של חשב שכר בכיר בעתיד. חשבות שכר היא כיום עולם ומלואו – תחום עיסוק רחב ועשיר, כאשר שירותיהם של אנשי המקצוע המתמחים בו נדרשים פחות או יותר בכל ארגון ובית עסק כיום. קורס חשבי שכר מעניק את הידע, ההבנה, הניסיון והכלים הנדרשים על מנת להתחיל ולהבין את עולם השכר באופן מקצועי ומעמיק, ולהצליח להתפתח בו כאנשי מקצוע בעתיד. ידע רלבנטי בתחומים כמו מיסוי, ביטוח פנסיוני, דיני עבודה, היבטים משפטיים שונים של נושא השכר בארגון ועוד – כל אלו מועברים במסגרת קורס ההכנה ומשמשים כנקודת מוצא טובה הן למעבר הבחינה והן להתפתחות מקצועית בפועל בהמשך הדרך.

דוגמה נוספת שכדאי להכיר בעולם הכספים היא של ענף הנהלת החשבונות – גם כן תחום הרלבנטי עבור כל ארגון ובית עסק כיום, גם הקטנים והפשוטים ביותר. על מנת להגיע להיות מנהלי חשבונות בכירים יש לעבור בחינת הסמכה מטעם לשכת יועצי המס בישראל. קורס ההכנה לבחינה זו כולל הן ידע תיאורטי והן כלים יישומיים המסייעים לבנות הבנה וניסיון בתחום, כאלו שיאפשרו להגיע להוביל את מערך הנהלת החשבונות בארגון בתוך זמן קצר יחסית מתחילת העיסוק במקצוע.

גם ייעוץ מס הוא מקצוע אטרקטיבי ומבוקש הנכלל בלימודי חטיבת השכר – יועצי מס מעניקים שירותים לחברות ובתי עסק קטנים וגדולים, עצמאיים רבים עובדים עם יועץ מס במטרה למקסם את מערך תשלומי המיסים שלהם ובמקרה של עוסקים פטורים (עסקים קטנים יחסית אשר אינם עוברים מחזור של כמאה אלף שקלים בשנה) ניתן לשכור את שירותיו של יועץ מס לצורך הגשת הדוח השנתי וטיפול בכל עניין ההוצאות, הרווח והמסים שיש לשלם למס הכנסה וביטוח לאומי, במקום לשכור את שירותיו של רואה חשבון אשר יעלו פי כמה. כלומר, גם ליועצי מס שוק לקוחות גדול, יציב וצומח, המבטיח תעסוקה מלאה ורציפה בעתיד הנראה לעין.

שלושת המקצועות שהוזכרו לעיל הם מהמרכזיים והחשובים ביותר שיש להכיר במסגרת לימודי חטיבת הכספים, אך הנקודה שכדאי לקחת כאן לתשומת הלב היא הסיבה לפנות לעולם הכספים בכלל – השירותים המקצועיים הקשורים לטיפול במערך הכספים בארגונים, חברות ובתי עסק, הם שירותים בסיסיים וחיוניים עבור כל ארגון ובית עסק באשר הם. החל מהעוסק הקטן והחדש ביותר ועד לתאגידי ענק או לממשלה כולה – אלו גם אלו זקוקים לשירותי הנהלת חשבונות, חשבות שכר, ייעוץ מס וכיוצ"ב. מבחינה זו, הפנייה לאחד המקצועות הללו וללימודים בחטיבת השכר שלנו באופן כללי מהווה הימור מתבקש ומשתלם ביותר, במיוחד בעולם של היום.

המאמר פורסם ב-20.10.2021