שינוי קריירה בגיל מתקדם יחסית, מה שמכונה "קריירה שנייה", הוא כיום דבר מקובל ונפוץ ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. הקצב המהיר של השינויים הטכנולוגיים בעולם מביאים להתפתחותם של תחומים חדשים לחלוטין, ולמוביליות גבוהה בשוק העבודה, גם בקרב אנשים הנמצאים בעשור החמישי, השישי והשביעי לחייהם.

אחד התחומים המושכים אליהם יותר ויותר נשים וגברים המעוניינים בשינוי ובפיתוח קריירה שנייה הוא תחום המסחר הבורסאי ושוק ההון בכללותו. מה הופך תחום זה לאטרקטיבי כל כך עבור קריירה שנייה, ומהי הדרך לעשות זאת בצורה נכונה וחכמה ?

 

תחום רחב וגמיש המלא בעניין ואפשרויות – שוק ההון

לעיסוק בשוק ההון על תחומיו השונים כמה מאפיינים בסיסיים אשר הופכים אותו לאטרקטיבי במיוחד עבור אנשים המחפשים קריירה שנייה, הן במשרה מלאה והן באופן חלקי.
בתור התחלה, מציע שוק ההון מגוון רחב של נושאים ותחומי עיסוק, החל ממסחר עצמאי ועד לקריירה שנייה כאיש מקצוע מוסמך, למשל באחד מתחומי הייעוץ והניהול (ייעוץ השקעות, ניהול תיקים וכו').

גם בתוך תחום מסוים דוגמת מסחר בורסאי ניתן למצוא אינספור תתי תחומי בהם ניתן להתעניין ולהתמחות, דוגמת מסחר באופציות וחוזים עתידיים, השקעה באגרות חוב ומסלולים סולידיים, שימוש בשיטות ניתוח שונות במטרה לנהל השקעות בצורה מושכלת יותר ועוד.

מאפיין חשוב נוסף של שוק ההון המושך אליו אנשים רבים המעוניינים בקריירה שנייה הוא רמת הגמישות והזמינות של תחום זה. ניתן לעסוק בשוק ההון באינספור היקפים משתנים, החל מעיסוק באופן מלא ובמשרה מלאה (הן כשכיר בחברה והן כעצמאי מהבית), ועד לפעילות במינונים נמוכים ובאופן בלתי קבוע. אנשים רבים אף מתעניינים בתחום ומנסים לסחור במערכות דמו שונות במשך חודשים ושנים, הן על מנת ללמוד את התחום בלי לסכן את כספם והן נטו לשם העניין שבכך.

קיימות, אם כן, אינספור אפשרויות בהן ניתן להשתלב בשוק ההון במסגרת קריירה שנייה או כהכנה לכזו.

 

לימודים מסודרים כדרך הטובה ביותר לפיתוח קריירה שנייה בתחום

אנשים רבים המתעניינים בקריירה שנייה בשוק ההון מניחים שהם יכולים פשוט להתחיל לעסוק בתחום, ללמוד ולהתמקצע תוך כדי, ופשוט לגרוף את הכסף. ההיגיון שלהם אומר להם שהם כבר לא ילדים או צעירים פזיזים, יש להם כבר ניסיון חיים ותחום עיסוק בו הם התמחו (בקריירה הראשונה שלהם), ולכן הם מגיעים עם יתרון מובנה משמעותי על פני הצעירים הנכנסים לתחום.
בעוד ייתכן כי באמת לנשים וגברים מעט מבוגרים יותר ובעלי ניסיון חיים עשיר יותר ישנם יתרונות משמעותיים שונים בבואם לעסוק בשוק ההון, אין זה אומר כי מדובר בתחום פשוט כל כך אותו ניתן פשוט ללמוד לבד תוך כדי פעילות. שוק ההון מורכב מאינספור גורמים ושווקים שונים, ומדובר באחת המערכות המורכבות ביותר בעולם.

לכן, הדרך המומלצת להיכנס לתחום, גם למי שעבורו מדובר בקריירה שנייה, היא על ידי לימודים בהיקף זה או אחר. ניתן כיום לקחת קורס לימודי שוק ההון, אשר אינו דורש התחייבות למסגרת לימודים מלאה ושלמה, ומקנה בסיס טוב של ידע וכלים טכניים (כולל התנסות בפועל במערכות מסחר ממוחשבות), על מנת להשיק את הקריירה השנייה שלכם עם סיכויי הצלחה מרביים.

האקדמיה לפיננסים מבית BDO – מתמחה בקורסים בשוק ההון, יזמות נדל"ן והשקעות.