מגפת הקורונה לא לגמרי הסתיימה, אך נכון לתחילת הקיץ הנוכחי ניתן לומר כי בישראל החיים חזרו למסלולם התקין, וההשפעות החברתיות והכלכליות עדיין איתנו ואת השפעת נחווה גם בעתיד לבוא. אינספור אנשים יצאו מהשנתיים האחרונות עם דאגה ממשית לתעסוקתם העתידית במקרה של משבר נוסף, בין אם תהיה זו מגיפה נוספת או משבר מסוג שונה לחלוטין. נראה כי הקבוע היחידי בעולם של ימינו הוא שינוי מהיר, בלתי צפוי ובלתי פוסק, ועל מנת להתמודד עם החיים בעידן שכזה שואפים רבים למצוא תחום התמחות ומקצוע יציב ו"בטוח", כזה שיעמוד גם בפני הזעזועים של המשבר הבא, לכשיגיע. להלן כמה מההמלצות החמות ביותר שאנו יכולים לתת עבור קורסים שישימו אתכם על הדרך לרכישת מקצוע בטוח ויציב, בפרט קורסים מתחום הפיננסים והכספים.

מנהל חשבונות בכיר

הנהלת חשבונות מהווה מבחינות רבות את עמוד השדרה ומרכז העניינים של ההתנהלות הכספית השוטפת בארגון, וככזו היא מהווה את אחד התחומים החשובים וההכרחיים ביותר בכל בית עסק או חברה. מעמד זה מבטיח כי גם במקרה של משבר בו סוגרים חלק ניכר מהמשק לתקופות בלתי ידועות (כמו שהיה בתחילת מגפת הקורונה), מערך הנהלת החשבונות של החברה חייב יהיה להמשיך לפעול בצורה כזו או אחרת. קורס מנהל חשבונות בכיר מכין את התלמידים לקראת קבלת הסמכה בשם זהה ("מנהל חשבונות בכיר") מלשכת יועצי המס בישראל – הגוף האחראי על הסמכות אלו בארץ. אנשים המחזיקים בהסמכה מסוג זה יכולים להיות בטוחים יחסית בכך שישיגו תעסוקה באופן שוטף, גם (ואולי במיוחד) בזמני משבר בהם המשק נכנס לכאוס והארגון זקוק להנהלת חשבונות יציבה ואמינה

לימודי ייעוץ מס

תחום מרכזי חשוב נוסף בעולם הכספים הוא ייעוץ מס. אנשי מקצוע מתחום זה מסייעים בפועל לארגונים ולעצמאיים להתנהל מול רשויות המיסים במדינה, ולעשות זאת בצורה היעילה ביותר מבחינה פיננסית. במקרים רבים יועצי המס הם אנשי המקצוע האחראיים באופן רשמי על התנהלות בעל המקצוע העצמאי או הארגון מול רשויות המס, וככאלו הם משחקים תפקיד חשוב ומשמעותי מאין כמוהו בתפקוד השוטף של אותו בית עסק. לימודי ייעוץ מס מכינים את התלמידים באופן פרטני לקראת ארבע הבחינות של מועצת יועצי המס בישראל, אותן בחינות המהוות דרישת חובה לצורך קבלת רישיון ייעוץ מס. גם במקרה זה, מדובר במקצוע יציב ומבטיח בכל נקודת זמן נתונה, גם בזמני משבר.

קורס חשבי שכר

גם חשבות שכר נחשבת כיום לתחום מהותי וחיוני עבור כל ארגון, אחד מאותם חלקים במחלקת הכספים של הארגון בלעדיהם הארגון לא יכול היה לעמוד על רגליו. ללא מערכת שכר מקצועית ויעילה, המבטיחה כי כל עובדת ועובד יקבלו בדיוק את המשכורת המגיעה להם ובזמן, אף ארגון לא יכול לתפקד בצורה טובה לאורך זמן. לכן, נחשב חשבות שכר למקצוע מבוקש ונחוץ ביותר כיום, כזה אשר עמיד גם בפני זעזועים משמעותיים במשק. גם אם הארגון כולו נכנס לקיפאון, כמו שקרה לחלק גדול מהמשק במהלך סגרי הקורונה, מחלקת חשבות השכר חייבת להמשיך להתקיים ולפעול, ויכולה לעשות זאת גם מרחוק במידת הצורך (בפורמט של עבודה מהבית). כלומר, גם כאן מדובר במקצוע המהווה הימור בטוח באופן יחסי, עבור מצבים של משברים עתידיים אפשריים.

עבור שלושת התחומים הנ"ל ניתן למצוא מסלול לימודים וקורס ייעודי כאן באקדמיה, המאפשרים להיכנס למקצוע חדש ו"בטוח" מבחינה תעסוקתית, בטוח גם במקרה של משברים בלתי צפויים שעלולים ליפול על המשק בעתיד הקרוב או הרחוק. בהחלט שווה בדיקה, במידה ואתם מתלבטים ומעוניינים להתכונן לכל תרחיש עתידי אפשרי…

המאמר פורסם ב-03.06.2022