מקצועות שוק ההון השונים מהווים מוקד משיכה משמעותי עבור נשים וגברים כאחד, המעוניינים לבצע הסבה מקצועית מהתחום בו הם עוסקים, ולפתוח בקריירה שנייה בשוק ההון. ואכן, מקצועות שונים בשוק ההון לא רק שמספקים אפיק לקריירה יציבה וארוכת טווח, אלא מדובר גם בהתמחויות אותן ניתן לרכוש בתקופה קצרה יחסית, ובמקביל לתעסוקה השוטפת ולניהול משק בית וחיי משפחה.
מהי הדרך המומלצת לביצוע שינוי זה עבור גבר או אישה בגילאים צעירים ומתקדמים כאחד המעוניינים בהסבה מקצועית ובניית קריירה שנייה בשוק ההון?

קורסים שונים במתכונת גמישה לרכישת השכלה והסמכה רשמית

עבור מקצועות מבוקשים רבים בשוק ההון אין צורך בתואר ראשון מקיף בכלכלה או חשבונאות. מספיקה הסמכה מקצועית וייעודית, אשר מקבלת תוקף רשמי לאחר מעבר בחינות של הרשות הממשלתית הרלבנטית (דוגמת הרשות לניירות ערך, המפקח על הביטוח מטעם משרד האוצר וכו').
לכן, בתי ספר ייעודיים למקצועות שוק ההון מציעים קורסים בשוק ההון במתכונת גמישה ונוחה. קורסים אלו בנויים במיוחד על מנת להעניק את הידע והכלים הספציפיים הנחוצים על מנת לעסוק בתחום, ואינם מכילים ידע תיאורטי רב אשר רלבנטי רק בעקיפין לעיסוק בשוק ההון, מסוג הידע שמכילים תארים אקדמאיים נרחבים. קורסים אלו מועברים במתכונת נוחה המיועדת במיוחד עבור אנשים עובדים, אמהות לילדים ובאופן כללי – מי שלא יכול או מעוניין לעצור את עיסוקיו השונים ולהקדיש את כל זמנו ללימודים. לדוגמה, קורסים שונים במסגרת לימודי שוק ההון מועברים בלימודי אחר צהריים או ערב, שיעורים בימי שישי בבוקר, חצי יום לימודים שבועי מרוכז המתחיל אחר הצהריים ונמשך אל תוך הערב וכו'.

המטרה של מתכונת לימודים זו ברורה – לאפשר גם למי שעובד במשרה מלאה ואינו מעוניין לעזוב את עבודתו, לבצע את ההסבה תוך כדי שמירה על מקום העבודה הנוכחי. בנוסף, אימהות לילדים קטנים ובכלל הורים המנהלים משק בית וזקוקים לגמישות רבה בלוח הזמנים שלהם, יכולים להשתתף בקורסים אלו ולרכוש את ההשכלה וההסמכה הנחוצות על מנת לבצע הסבה מקצועית למקצועות שוק ההון.

 

חיפוש אחר התמחות במהלך הלימודים

מרבית המקצועות המדוברים בהם ניתן לבצע הסבה מקצועית באמצעות לימודי שוק ההון, הם מקצועות המצריכים מהעוסקים בהם לעבור תקופת התמחות, אשר נמשכת לרוב בין חצי שנה לתשעה חודשים. בעוד המשכורות של מתמחים לרוב אינן גבוהות, הן אמורות להספיק על מנת שאותם מתמחים יוכלו לעזוב את עבודתם הקבועה, ולבצע את ההתמחות בצורה יסודית על מנת שיוכלו להמשיך ולהתקדם בתחום משם.
עבור מי ששומרים על מקום עבודתם בזמן שהם לומדים לקראת הסבה מקצועית לאחד ממקצועות שוק ההון, ניתן ומומלץ להתחיל ולחפש אחר התמחות כבר במהלך הלימודים עצמם. כאשר משתתפים בקורס או מסלול לימודים המכין לקראת בחינות רשמיות של משרד האוצר, הרשות לניירות ערך וכו', ניתן כבר לדעת מתי אנו צפויים להיבחן, ולתכנן מראש מתי נוכל להתחיל בהתמחות. כך, ניתן לנסות ולהשיג התמחות אשר תחל מיד לאחר סיום הלימודים ומעבר הבחינות.

 

הסבה למקצועות שוק ההון לבעלי רקע אקדמאי

הסבה מקצועית לתעסוקה בשוק ההון יכולה להיות קצרה, פשוטה וקלה במיוחד עבור אנשים רבים אשר סיימו תואר ראשון בכלכלה, מנהל עסקים, חשבונאות או בנקאות.
בוגרי תארים אלו מהאקדמיה זכאים יהיו לפטורים אשר יקצרו ויקלו משמעותית על תהליך ההסבה המקצועית.

לכן, במידה ואתם מעוניינים בביצוע הסבה מקצועית לאחד ממקצועות שוק ההון ומחזיקים בתעודת לימודים רלבנטית, הדרך לרישיון של רשות ני"ע או משרד האוצר קלה.