במסגרת שלל הקורסים שאנו מעבירים כאן באקדמיה במסגרת לימודי ההכנה לבחינות הרשות לני"ע ומשרד האוצר מתבלט אחד ממספר מצומצם של קורסי גמר מתקדמים – קורס גמר פנסיוני. בניגוד לבחינות היסודות (יסודות הכלכלה, יסודות הביטוח וכיוצ"ב), זוהי בחינה מתקדמת אליה ניתן בכלל לגשת רק לאחר שעוברים בהצלחה את כל בחינות המבואות.

מה חשוב לדעת ולהכיר בנוגע לקורס גמר פנסיוני ולמקומו בתהליך ההוצאה של רישיון יועץ/משווק פנסיוני או סוכן ביטוח?

בחינות גמר מאתגרות יותר מבחינות רגילות

סדרת הבחינות הנדרשת לצורך קבלת רישיון באחד ממקצועות הפיננסים המדוברים עשויה לאתגר ואולי אף להרתיע רבים. עם זאת, לאחר שנרשמים לקורסי ההכנה שאנו מציעים לכל אחד מהקורסים בנפרד, מגלים מהר מאוד כי חלק מהבחינות מאתגרות ומעמיקות יותר מהאחרות. כזו היא הבחינה בגמר פנסיוני – מדובר בבחינה מתקדמת (לכן זו בחינת גמר, בדומה לבחינות כמו מקצועית א' ומקצועית ב'), ולכן בכזו העוסקת בהרחבה לעומק בתחום בו היא מתרכזת – עולם החסכונות הפנסיוניים.

לבחינה זו ניגשים רק בשלב מתקדם יחסית של התהליך, לאחר שמסיימים ועוברים בהצלחה את כל ארבע בחינות היסודות, ולכן מחזיקים בהרבה יותר ידע והבנה של התחום מאשר בתחילת התהליך. מאחר ומדובר כבר בתלמידים יחסית מתקדמים ובקיאים בתחום, בחינות הגמר מתייחסות לנבחנים ככאלו, ומציבות רף גבוה יתר בו יש לעמוד – השאלות מאתגרות יותר ומצריכות יותר הבנה וחשיבה, הנושאים עליהם נבחנים מטופלים לעומק ולא בצורה שטחית או כללית והידע, ההבנה והבקיאות הנדרשים גבוהים הרבה יותר. לכן גם ההכנה לבחינה צריכה להיות יסודית, מקצועית ונרחבת יותר

להבטיח כי לא נהרוס ללקוחותינו את גיל הפרישה

קורס גמר פנסיוני, המועבר כאמור כהכנה יסודית לבחינת גמר מרכזית וחשובה זו, משמש גם כאמצעי להבטחת הרמה המקצועית חסרת הפשרות של העתידים להחזיק ברישיון ייעוץ או שיווק פנסיוני, בין היתר גם על מנת להבטיח כי יעמדו בהתחייבות שלהם כלפי לקוחותיהם. חשוב לזכור כי התלמידים הצעירים הניגשים לבחינה זו עתידים לעסוק בעוד חודשים ספורים בלבד בעולם הפנסיוני באופן מקצועי וגם עצמאי (במידה ויבחר בכך), ובמסגרת תפקידם החדש יטפלו בחסכונות הפנסיוניים של לקוחותיהם. חסכונות אלו אינם דבר פשוט או טריוויאלי כלל ועיקר, ועל מנת להכווין ולפטל בלקוחותיהם בצורה שתיטיב איתם באמת תסייע להם לחסוך באופן אפקטיבי לפרישה, חשוב שאותם סוכנים עתידיים יהיו בקיאים בחומר ו"יידעו מה הם עושים".

במילים אחרות, קורס גמר פנסיוני והבחינה שבאה בעקבותיו מהווים חלק מרכזי במנגנון המבטיח כי אנשי השיווק והייעוץ הפנסיוני של המחר הם אנשי מקצוע ראויים, משכילים, יסודיים ובקיאים בתחומם. זו הדרך של כולנו כחברה להבטיח כי הייעוץ והטיפול שנקבל בחסכונותינו הפנסיוניים (אשר יקבעו כיצד ייראו חיינו לאחר הפרישה) יהיה מקצועי, ראוי ויעמוד בסטנדרטים הגבוהים שעלינו להציב לו. זו עוד סיבה לחשיבותו העצומה של קורס גמר פנסיוני, אשר מהוה חלק משמעותי מהפיכתנו לאנשי מקצוע בעולם הביטוח, כאלו אשר לקוחותיהם מפקידים בידיהם את כספם ואמונם.

המאמר פורסם ב-29.07.2021