עולם הלימודים של ימינו הוא שונה לחלוטין מזה של לפני כמה עשורים בלבד. בעוד בעבר היו מתרכזים מרבית הסטודנטים והסטודנטיות בכמה תחומי לימוד מרכזיים אשר היו מוכרים במרבית העולם כתחומים העיקריים של עולם האקדמיה (מדעים מדויקים למיניהם דוגמת פיזיקה או כימיה, מדעי החברה והאדם דוגמת כלכלה, פסיכולוגיה וכו'), כיום עולם הלימודים הוא רחב, עשיר ומגוון יותר מאשר בכל נקודה אחרת בהיסטוריה. אינספור תחומי ידע ועיסוק חדשים נוספו לעולם, ורמת הפירוט וההתמקצעות בעולם הלימודים נמצאת במגמת עלייה תלולה כבר שנים רבות. במסגרתו של עולם לימודים עשיר זה העומד כיום לרשות כולנו, ניתן למנות כמה תחומים מרכזיים המהווים מוקד משיכה משמעותי לאינספור אנשים בכל רחבי העולם בעיקר עקב אופיים הפרקטי – אלו תחומים המבטיחים תעסוקה כמעט וודאית ללומדים בהם, לפחות לאלו אשר באמת מעוניינים בכך. בקטע הבא נתרכז בשניים מתחומים אלו, בהם אנו מתמחים כאן – לימודי נדל"ן ולימודי שוק ההון. מלבד לתחומים נפרדים אלו, ננסה לעמוד גם על הקשר המתבקש בין שניהם –

 

העיסוק ביזמות נדל"ן הפך לתחום לימודים ותעסוקה לכל דבר ועניין – לימודי נדל"ן

ממש בעשור או שניים האחרונים הופך תחום לימודי הנדל"ן לתחום לימודים ותעסוקה לכל דבר ועניין, בדיוק כמו תחומים המוכרים לנו ככאלו באופן מסורתי, דוגמת ראיית חשבון, הוראה או רפואה. מה שבעבר הלא רחוק במיוחד נחשב כתחום אפור בו עוסקים בעלי הון ומשקיעים למיניהם, אך לא היה מוסדר כתחום עיסוק מקצועי, הפך כיום לתחום אותו ניתן ללמוד באופן שיטתי, ולהיכנס לעסוק בו באופן יזום ומתוכנן. הכוונה כמובן אינה רק לפעילות במסגרת מקצוע מוגדר ומוסדר בעולם הנדל"ן דוגמת תיווך, אלא גם ובעיקר לפעילות של יזמות נדל"ן, אשר נתפסה לאורך מרבית ההיסטוריה כתחום אליו לא ניתן להיכנס אלא אם כן אתה בעל הון רב, או מגיע כבר מתוך עולם הנדל"ן.

קורסי יזמות נדל"ן מציעים כיום לכל מי שמעוניין/ת בכך ללמוד כיצד בדיוק פועלים יזמי נדל"ן "מקצועיים" ומצליחים, מהן הדרכים והאסטרטגיות לפעול בתחום ולהצליח ובאופן כללי –  כיצד ניתן להתנהל באופן אשר יביא למקסימום את סיכויינו להפוך ליזמי נדל"ן מצליחים, גם אם אנחנו מגיעים לעיסוק בתחום ללא הון עצמי גדול במיוחד.

מסלולי לימודים שונים מוצעים כיום בתחום של לימודי נדל"ן, דוגמת קורסים משולבים של יזמות נדל"ן + רישיון תיווך נדל"ן, קורסים ייעודיים המתמקדים בשווקים ספציפיים ובשווקים שמעבר לים וכו'. אינספור נשים וגברים נרשמים מדי שנה לקורסים אלו והופכים תחום לימודים זה לכוכב עולה בשמי עולם הלימודים הישראלי.

 

 

דרכים מקצועיות שונות לפעול בשוק – קורסים בשוק ההון

התחום השני בו מתבקש לעסוק בהקשר זה הוא לימודי שוק ההון. קורסים בשוק ההון מוצעים כיום ברמת מגוון והיצע חסרי תקדים. היצע זה כולל קורסים כלליים יותר המציעים היכרות רחבה ומעמיקה עם התחום העצום והסבוך של שוק ההון, קורסים המכינים את התלמידים לקראת מסחר עצמאי בשוק, קורסים המתמקדים בנושאים ספציפיים ביותר וכמובן כאלו המשלבים יחדיו כמה מהנושאים הללו גם יחד (דוגמת הקורס – "לימודי שוק ההון למתחילים").

לצפיה בחטיבת לימודי שוק ההון גילשו לכאן

https://www.bdo-academy.co.il/category/courses/

 

בדומה לעולם הנדל"ן, גם בנוגע לשוק ההון חלחלה בעשורים האחרונים בעולם הלימודים התובנה כי מדובר בתחום ידע ועיסוק נרחב ועשיר לכל דבר ועניין, לא פחות מאשר כמה מן התחומים אשר נחשבו לתחומי ידע אקדמאיים ומדעיים מהשורה הראשונה במשך עשרות ומאות שנים. מספר האנשים העוסקים כיום בצורה ישירה או עקיפה בשוק ההון הוא עצום, ומסגרות לימודים אלו רלבנטיות עבור עשרות אלפי תלמידות ותלמידים מדי שנה, וזה רק בישראל. אינספור אנשים – מבוגרים וצעירים, גברים ונשים וכו', מוצאים כיום את עיסוקם בשוק ההון לאחר מספר קורסים מעמיקים שלקחו בתחום, או לרוב כבר במהלכם.

הידע המקצועי והמעמיק הקשור לשוק ההון רלבנטי כמובן לא רק עבור סוחרים וברוקרים, משקיעים ובעלי הון למיניהם. הוא רלבנטי גם לעיסוקם של אינספור אנשי מקצוע מתחומים שונים הקשורים לשוק ההון, דוגמת מקצועות הכלכלה והפיננסים למיניהם (ייעוץ פנסיוני, ניהול תיקים וכו'), עולם הביטוח ואינספור תחומים נוספים. זו גם הסיבה לפופולאריות העצומה של לימודי שוק ההון בשנים האחרונות במדינות כמו ישראל או ארצות הברית.

 

לא מעט תלמידים משותפים לשני תחומי לימוד אלו

כמובן שקיים קשר הדוק וברור בין עולם הנדל"ן לבין שוק ההון. אחרי הכל, "שוק ההון" הוא שם כללי יחסית בו משתמשים על מנת לתאר את המערכת הפיננסית העולמית, את כלל הבורסות, ניירות הערך למיניהם וכו'. כמו כל תחום כלכלי גדול אחר, גם עולם הנדל"ן פועל במובן מסוים במסגרת שוק ההון, או לפחות באינטראקציה צמודה עימו. שווקי הנדל"ן השונים ומדדי הבורסות ושוק ההון בכללותו מושפעים באופן ישיר אחד מן השני, ההתפתחויות הגדולות המתרחשות מדי יום בכל אחד מן התחומים עשויות להשפיע על התחום השני, מיזמי נדל"ן רבים מגייסים את ההון הדרוש לשם הוצאתם אל הפועל דרך מנגנונים שונים הנכללים בשוק ההון וכו'.

מסיבה זו גם נלמדים שני התחומים הללו כתחומי לימוד באותם מוסדות לימודים, לפחות בחלק מן המקרים. בעוד ניתן למצוא כמובן מכללות ובתי ספר מקצועיים המתמקדים באחד מתחומים אלו בלבד (דוגמת בית ספר ללימודי נדל"ן, ותו לא…), מוסדות הלימוד המובילים דווקא משלבים בין השניים. כך, גם כאן באקדמיה לפיננסים ניתן למצוא חטיבה של לימודי שוק ההון לצד חטיבת לימודי נדל"ן, ולא מעט תלמידים ותלמידות בוחרים קורסים משתי החטיבות הללו גם יחד.

על מנת לפעול בעולם הנדל"ן בצורה מושכלת ובעלת סיכויי הצלחה מרביים, לא מזיק (בלשון המעטה) להכיר לעומק גם את שוק ההון על פנו וצדדיו השונים…