בישראל ניתן למצוא לא מעט אנשים בטווח גילאים רחב אשר מגדירים את עצמם כיזמים, מתחום זה או אחר. גם מי שאינו ממש רואה עצמו כ"יזם במשרה מלאה" עדיין מחפש פעמים רבות אחר הזדמנויות מעניינות להשקעה ואחר מיזמים בהם יוכל לקחת חלק על מנת להתקדם ולהרוויח כסף.

בין שלל תחומי היזמות, אחד התחומים המרכזיים והגדולים ביותר הוא ללא ספק שוק הנדל"ן. תחום רחב זה מושך אליו יותר יזמים ומשקיעים מכל תחום אחר, ובצדק – מדובר במקור כמעט בלתי נדלה ליוזמות ואפשרויות השקעה אטרקטיביות, והחגיגה הנדל"נית שמתרחשת בישראל במהלך שני העשורים האחרונים היא אולי הייצוג המובהק ביותר לאטרקטיביות של עולם הנדל"ן כמקור ליוזמות מניבות. עבור קשת רחבה של אנשים המחפשים בנרות אחר ההשקעה טובה בתחום היזמות, כמה מקורסי הנדל"ן המוצעים כיום במסגרת לימודי נדל"ן מהווים מבחינות רבות את ההשקעה הטובה ביותר שאפשר לעשות בתחום…

לימודי יזמות נדל"ן מקיפים

אחד הקורסים המעניינים ביותר העולים בהקשר של יזמות ולימודי נדל"ן הוא קורס יזמות נדל"ן מקיף. מדובר בקורס אשר נבנה בדיוק למטרה זו – על מנת לחשוף את המתעניינים בתחום למגוון ההזדמנויות האטרקטיביות הקיימות כיום בשוק הנדל"ן, וזמינות עבור כל מי שרק מעוניין להרים את הכפפה וליזום. כמובן שרובם המכריע של האנשים (גם אלו אשר מעוניינים להיות יזמים) אינם מכירים את השוק מקרוב ובצורה מקצועית ואינם מודעים למרבית ההזדמנויות הללו.

במסגרת קורס זה ניתן ללמוד כיצד לבחון, לנתח ולזהות עסקאות טובות בשוק, כיצד להיכנס ליוזמות נדל"ן גם ללא הון עצמי התחלתי גבוה במיוחד, כיצד לזהות נכסים הנמכרים במחיר הנמוך משמעותית ממחיר השוק וגם – כיצד להפוך את העיסוק בשוק הנדל"ן למקצוע קבוע ויציב, דוגמת תיווך.

קורס זה מעניק תמונה רחבה ומעמיקה על עולם יזמות הנדל"ן, כולל התייחסות מעמיקה להיבטים הרלבנטיים השונים עבור יזם הנדל"ן הממוצע – היבטים משפטיים, עסקיים, מיסויים ועוד.

השקעות נדל"ן בחו"ל ותמ"א 38 – קורסי נדל"ן בנושאים ספציפיים

מלבד לקורסי יזמות נדל"ן כלליים ולמסלולי לימודים קשורים דוגמת הכשרה לעיסוק בתיווך נדל"ן, ייעוץ משכנתאות וכו', ניתן למצוא בעולם לימודי הנדל"ן גם כמה קורסים מעניינים במיוחד אשר עוסקים בנושאים ספציפיים בתוך עולם זה.

דוגמה לקורס מסוג זה הוא קורס יזמות והשקעות נדל"ן מעבר לים – קורס אשר מתמקדים בידע הנחוץ ובצרכים הספציפיים של יזמים ישראלים המעוניינים לפעול בעולם הנדל"ן מעבר לים, ובמיוחד בארצות הברית. קורס זה מכיל כלים פרקטיים ביותר בהם ניתן להשתמש על מנת להתחיל ליזום ולהיות מעורבים בעולם הנדל"ן האמריקאי, ובחו"ל בכלל. מכיוון שמדובר בשווקים גדולים ומורכבים כל כך, מובן מדוע מרבית יזמי הנדל"ן הישראלים יתעניינו גם בתחומים אלו, וירוויחו המון מקורס ממוקד העוסק בנדל"ן מעבר לים.

דוגמה טובה נוספת לקורס ממוקד בנושא ספציפי בעולם יזמות הנדל"ן הוא קורס התחדשות עירונית ובתמ"א 38. תכנית המתאר העירונית מספקת בשנים האחרונות בישראל אינספור הזדמנויות ליזמות מניבה, ונראה כי מגמה זו צפויה להימשך בשנים הקרובות לפחות. אינספור פרויקטים של התחדשות עירונית דוגמת תמ"א 38 ו "פינוי בינוי" מתוכננים לשנים הבאות בישראל, ויזמים יכולים להרים את הכפפה וליזום פרויקטים נוספים כאלו, המיטיבים עם כל הצדדים השותפים להם (החל מהיזם, דרך המשקיעים והקבלנים ועד לבעלי הדירות והדיירים בבניין).

קורסים ממוקדים אלו מתאימים הן למי שעבר כבר קורס כללי יותר של יזמות נדל"ן והן עבור מי שמגיע ללא כל ידע מוקדם בתחום.