תקופת הקורונה משליכה את השוקים והמשקים השונים בעולם לסחרחרה שבינתיים נמשכת ונמשכת, בלי שמישהו יכול לצפות בוודאות מה יוליד יום ומתי יחזור העולם לשגרה מלאה. בעוד לא ניתן לחזות שום דבר בוודאות (אף פעם לא אך על אחת כמה וכמה עכשיו!), כן ניתן להעריך בזהירות כי בשלב זה או אחר הטלטלות הנצפות בשווקי העולם במהלך השנה וחצי האחרונות ייפסקו ותחל מגמת התייצבות וצמיחה מחודשת.

זה קורה לאחר כל משבר משמעותי, והקורונה היא בהחלט אחד כזה. לכן תוהים כיום רבות ורבים כיצד יוכלו לנצל את העלייה שתגיע (בתקווה) במוקדם או במאוחר, על מנת להרוויח ואולי אף ממש להתעשר? עולם הנדל"ן מהווה כתובת מתבקשת לניסיונות אלו, וקורס יזמות נדל"ן הוא בדיוק מה שיכול לספק את הכלים הרלבנטיים בהקשר זה:

לדעת לפעל בשוק גם בלי להשקיע הן עתק – קורס יזמות נדל"ן

אחד מגורמי המשיכה החזקים ביותר של תחום עיסוק דוגמת יזמות נדל"ן הוא כי הוא פתוח ורלבנטי עבור כל מי שמתעניין בעולם הנדל"ן שואף לעסוק בו, ולא רק לבעלי הון ועשירים למיניהם שנכנסים לזירה על מנת להגדיל את הון העתק שלהם בכמה מיליונים נוספים. יזמות נדל"ן הוא ענף בו פועלים גם אינספור יזמים אשר אינם בעלי ממון משמעותי, או לפחות אינם משקיעים מכספם האישי.

זוהי מהות התחום – היזם הוא אדם אשר משתמש בכישורים, יכולות אמביציה על מנת לרקום ולהוציא עסקאות אל הפועל, בין אם עיקר פעילותו היא בתיווך בין גורמים שונים (דוגמת יזמים בפרויקטים של תמ"א 38) ובין אם באיתור בפועל של נכסים, שיפוצם ומכירתם במסגרת עסקאות "פליפ", לדוגמה. לשם כך נדרשת כאמור הבנה של השוק, אמביציה והשקעה של שעות רבות של מחקר, תיאום פגישות וכיוצ"ב, אך לא מיליונים מהבית המוכנים להשקעה.

לכן, רבים מאלו השוקלים כיצד יוכלו להרוויח משוק הנדל"ן כאשר הכל יתחיל לעלות שוב באופן מתמיד ורצוף צריכים לשקול ברצינות משהו כמו קורס יזמות נדל"ן. זהו קורס שמעניק בדיוק את הכלים הנדרשים על מנת לפעול בשוק ולהוציא בו לפועל עסקאות ופרויקטים שונים, גם בלי הון עצמי, ומגוון אפשרויות הפעולה מסוג זה בשוק שאחרי הקורונה צפוי להיות רחב ועשיר ביותר. אלו שיגיעו אליו עם הידע, הכישורים הניסיון המתאימים, יוכלו להרוויח ביתר קלות.

כלים מקצועיים טכניים להעריך את מצב השוק

חלק משמעותי מהיכולת לפעול בשוק בתקופת ההתאוששות והצמיחה שתבוא לאחר סיום המגפה (או לאחר שמרבית השפעתה תעבור) הוא בכלל לזהות מתי הגענו לנקודה זו, ולדעת להעריך באופן זהיר ומחושב כי מכאן והלאה פני השוק לעלייה. כבר כאן מונח אתגר משמעותי המהווה חסם כניסה לשוק עבור אינספור יזמים חובבים.

קורס יזמות נדל"ן גם מעניק לתלמידים מספר כלים טכניים חשובים לניתוח והערכת מצב השוק. זה מצריך כמובן ראייה רחבה והבנה מסוימת בשלל נשאים מאקרו כלכליים, אך הרבה מהידע המועבר בקור מסייע להבין אותו טוב יותר, ולכן גם להיות מסוגלים לנתח ולבצע הערכות זהירות בצורה אמינה ומדויקת יותר.

המאמר פורסם ב-29.07.2021