בדומה לענפים רבים אחרים במשק,  גם ענף הנדל"ן חווה זעזועים ניכרים במהלך החודשים האחרונים, בהם משתלטת מגפת הקורונה על סדר היום הציבורי ומעוררת משברים כלכליים ממשיים ופוטנציאליים כאחד, המשפיעים בתורם על שוק הנדל"ן ורמות המחירים. מוקדם מדי על מנת לקבוע מהי ההשפעה הכוללת של המשבר על ענף הנדל"ן, בין השאר מכיוון שאנחנו עדיין נמצאים בעיצומו. בכל הנוגע ליזמות נדל"ן השנה, כדאי לקחת בחשבון את המצב חסר התקדים בו אנו נמצאים, אך גם להכיר בכך שכל מצב יוצא דופן שכזה טומן בחובו גם לא מעט הזדמנויות

כיצד לבחון את השוק ועסקאות פוטנציאליות בתקופה רגישה שכזו?

באמת שקשה לדעת מהי הדרך הנכונה והבטוחה ביותר להתנהל כיום כיזמים או משקיעים בעולם הנדל"ן, בין אם פועלים בשוק הנדל"ן המקומי ובין אם בשוק ספציפי בחו"ל. זה המקום לציין כי לעולם לא ניתן לדעת בוודאות מה יוליד יום כאשר נכנסים לעסקת נדל"ן, אך המצב כיום מתאפיין ביתר אי וודאות וחוסר בהירות בנוגע לעתיד הקרוב או הרחוק יותר.

יזמי נדל"ן מושבעים, כמו גם מי שבאמת ובתמים מתעניינים בתחום (גם אם לא הספיקו לפעול בו יותר מדי עדיין…), יודעים כי כמעט כל מצב כלכלי השורר בשוק טומן בחובו הזדמנויות אטרקטיביות ועסקאות פוטנציאליות מוצלחות שונות, שכן הביקוש לנכסי נדל"ן למגורים או לעסקים/תעשייה וכו' עדיין קיים, גם אם בימים אלו הוא נע במקומות מסוימים בצורה דראסטית יחסית לזמני שגרה. לכן, ניתן בהחלט לפעול בעולם יזמות הנדל"ן גם ממש עכשיו, אך פעולה זו מצריכה כיום יתר זהירות, ערנות ובקיאות בתחום ובגורמים השונים שיש לבחון לעומק. כמובן שהמועד בו תחלוף המגפה מהעולם והכלכלה תתחיל להתאושש שוב חשוב ביותר ואף קריטי עבור עסקאות נדל"ן רבות כיום, אך מועד זה יגיע במוקדם או במאוחר, אם לא בחודשים הקרובים אז לבטח במהלך השנה/שנתיים הקרובות. מתי שזה לא יקרה, מי שיזם ופעל בתחום מבעוד מועד (כלומר – עכשיו…) יוכל לקצור את הפירות וליהנות מהעליות הצפויות להגיע אז בכל השווקים.

ללמוד את התחום בצורה מקצועית מהבית בזמן הקורונה – קורס יזמות נדל"ן

חשוב להבין ולהפנים כי יזמות נדל"ן הוא תחום עיסוק מקצועי לכל דבר ועניין, וככזה מכיל טכניקות פעולה שונות, שיטות סדורות לנתח נתונים המגיעים מהשוק על מנת לקבל החלטות מושכלות והיבטים מיסויים, משפטיים, מימוניים ועוד.

לכן, בדומה לכל תחום מקצועי אחר, על מנת לשלוט בכל זה ולהבין מה אתם עושים, במיוחד בימים רגישים כמו אלו בהם אנו נמצאים, מומלץ ללמוד תחום זה בצורה מקצועית ומסודרת. זאת ניתן לעשות, למשל, באמצעות קורס יזמות נדל"ן. קורס זה מועבר על ידי אנשי נדל"ן וותיקים ומנוסים ומאגד יחדיו ניסיון רב שנים בזיהוי הזדמנויות נדל"ן והוצאתן אל הפועל, כמו גם התמודדות מעמיקה עם כל ההיבטים העיקריים הרלבנטיים לתחום.

החדשות הטובות במיוחד עבור המתעניינים בתחום דווקא כיום, כאשר הנחיות משרד הבריאות אינן מאפשרות כמעט כלל קיום של מסגרות לימודים "רגילות", הן כי קורס זה מוצע גם כקורס דיגיטלי, כלומר כזה המועבר במתכונת מקוונת מלאה. כך, ניתן לנצל את הזמן הרב שנגזר עלינו לבלות בבית במהלך תקופת הקורונה, על מנת ללמוד את עולם יזמות הנדל"ן לעומק ובצורה מקצועית לכל דבר ועניין, ולהצליח לצאת אל השוק ולהתחיל לפעול בו כבר בחודשים הקרובים. הקורס הדיגיטלי כולל את כל ההרצאות וחומרי הלימוד השונים בגישה חופשית, כמו גם קשר טלפוני ישיר עם המרצים ומומחי הנדל"ן המעבירים את הקורס, על מנת לקבל את כל ההדרכה והתמיכה הנדרשים.

המאמר נכתב ב-6.11.2020