שוק ההון מהווה זירת פעילות עצומה ומלאה באפשרויות מסוגים שונים. מיליוני אנשים בכל רחבי העולם עוסקים באופן יומיומי בפעילויות אלו ואחרות במסגרת השוק, מוצאים בו את פרנסתם ובמקרים רבים אף הרבה מעבר לכך. מאחר והשוק מכיל אינספור אפשרויות וצורות עיסוק ופעילות שונות, גם ההכשרות המקצועיות השונות והרלבנטיות שניתן למצוא הן רבות ומגוונות, כל אחת והכיוון הספציפי בו היא עוסקת בתוך שוק ההון. במידה וכל התחום הזה מעניין אתכם ואתם מעוניינים ללמוד ולהבין את אפשרויות ההכשרה העומדות בפניכם, כמו גם במידה ואתם כבר עוסקים בצורה זו או אחרת בשוק אך מעוניינים להרחיב או להחליף את תחומי ההתמחות והעיסוק הספציפיים, להלן כמה מהקורסים העיקריים שכדאי להכיר. אלו קורסים המועברים כאן, באקדמיה לפיננסים, ומסייעים מדי שנה לאינספור אנשים להעשיר את הידע והכלים העומדים לרשותם לצורך עיסוק מוצלח ומניב בשוק.

לימודי שוק ההון למתחילים

הקורס הבסיסי והרחב ביותר המהווה צוהר כניסה לשוק עבור אנשים המעוניינים להכיר את התחום ולקבל תשתית טובה ועשירה לעסוק בו, הן עבור סוחרים עצמאיים והן עבור משקיעים ואנשים המעוניינים להרחיב היכרותם ובקיאותם ברזי השוק, במטרה לפעול בו במגוון דרכים שונות. קורס זה כולל מבוא רחב ביותר להיכרות עם שוק ההון (בורסות, שוק הכסף, השקעות ערך, אגרות חוב, תעודות סל, פנסיה וחסכונות ארוכי טווח, ניתוח טכני, השקעות אלטרנטיביות ועוד). רשימת הנושאים ארוכה ומקיפה ביותר, ומלבד ללימוד התיאורטי כולל הקורס גם שעות רבות של התנסות במסחר בשוק – מסחר ממוחשב במערכות מסחר מדומות בהן הכסף אינו אמיתי, אך נתוני המסחר הם נתוני השוק האמיתיים (ובזמן אמת). כאמור – החבילה המקיפה עבור כל מי שמעוניין לא רק בבסיס רחב וטוב להיכנס לשוק, אלא גם עבור מי שמעוניין לסחור בפועל באופן עצמאי ולתרגל מסחר לפני שהוא מתחיל להשקיע בפועל את כספו שלו.

לימודי שוק ההון למתקדמים (השקעות ערך)

קורס ההמשך ללימודי שוק ההון למתחילים, אשר מתמקד בטכניקות וטקטיקות השקעה ספציפיות, כאלו המיושמות בהצלחה מרובה לאורך שנים על ידי גדולי המשקיעים בעולם. הקורס מעניק כלים פרקטיים ואפקטיביים לניהול מקצועי ומוצלח של תיק השקעות, כולל טכניקות לבחירת מניות וניירות ערך וביצוע הערכות שווי לניירות אלו

אנליזה והערכת שווי חברות

אחד הכישורים הבסיסיים והנחוצים ביותר עבור כל מי שפועל בשוק, בטח ובטח כמשקיע עצמאי, הוא הידע והיכולת לבצע ניתוח והערכת שווי של חברות. מדובר בהכשרה מקצועית של ממש, וברמה הגבוהה ביותר, עבור אנליסטים המעוניינים לבצע אנליזה והערכת שווי בצורה המתקדמת ביותר. הקורס בנוי בצורה שיטתית וכולל פרויקט במסגרתו מלווה כל תלמיד חברה מסוימת לאורך תקופת הקורס, לומד ומתרגל בפועל את הידע והכלים היישומיים המוענקים בקורס. כך, יוצאים מהקורס כבר עם ניסיון בפועל ביישום הכלים הנלמדים, ומגיעים לעיסוק בתחום לא רק עם ידע חדש, אלא גם עם ביטחון עצמי ויכולת ליישם את הידע בפועל.

פסיכולוגיה בהשקעות

אולי הגורם המשמעותי ביותר בשוק ההון, מעבר לכל התקנות הממשלתיות השונות או מיליארדי הדולרים המתגלגלים בו מצד לצד מדי יום, הוא הפסיכולוגיה האנושית. זו קובעת לא רק את ההחלטות של משקיעים בודדים אלא את התנודות הקטנות והגדולות שניתן לזהות בשוק ואת המגמות הכלליות המאפיינות אותו. לכן, קיים היגיון רב בהקדשת תשומת לב פרטיקולרית לנושא זה. במסגרת קורס זה לומדים לא רק על האופן בו הפסיכולוגיה האנושית מכוונת מגמות בשוק אלא גם ובעיקר מהן ההשפעות הפסיכולוגיות הנפוצות הפועלות על משקיעים, כיצד ניתן לזהותן ולהימנע מהן. כלומר, מושם דגש על פרקטיקה, ועל האופן בו ניתן לרתום את ההבנה בתחום הפסיכולוגיה לצורך שיפור דרכי ההתנהלות שלנו כמשקיעים.

המאמר פורסם ב-25.3.2022