בשנים האחרונות ניתן לשמוע יותר ויותר בעולם הכלכלה והפיננסים את המושג "תכנון פרישה מקצועי". כיום, הפך תכנון פרישה למקצוע לכל דבר ועניין, בעיקר מפני שבמצבה הנוכחי של המערכת הפיננסית והכלכלה הגלובאלית, דבר כמו תכנון ההתנהלות הפיננסית של אדם פרטי לכשיגיע לגיל הפרישה הופך להיות משימה מורכבת ומאתגרת, כזו אשר לאדם הממוצע אין את הכלים המתאימים על מנת להתמודד עימה באופן אופטימאלי. על מנת להבטיח כי אנחנו עושים כיום את כל מה שניתן על מנת שכאשר נגיע לגיל הפרישה נוכל אכן לפרוש בזמן ולחיות את שארית חיינו בכבוד ועם פרנסה מספקת, נדרש תכנון מקצועי מורכב, כזה אשר לרובנו אין באמת מושג איך לעשות אותו בצורה טובה.

כאשר תחום זה הופך למקצוע מוכר יותר ויותר מדי שנה, נשאלת השאלה – מיהם בדיוק אנשי המקצוע המורשים והמוסמכים לעסוק בתכנון פרישה מקצועי ומה בעצם כולל השירות שהם נותנים ללקוחותיהם?

 

קורס תכנון פרישה מקצועי

על מנת לעסוק בתכנון פרישה באופן מקצועי ולהחזיק בכל הידע, הניסיון והכלים הנדרשים על מנת להבטיח כי הלקוח אכן מקבל את הייעוץ המקצועי הטוב ביותר אשר יבטיח כי יוכל לפרוש בכבוד לכשתגיע השעה, יש להבטיח כי אותו איש מקצוע אכן יעבור את ההכשרה הנדרשת, הכשרה המיועדת ספציפית עבור עיסוק זה. לכן, מועברים קורסי תכנון פרישה, המתייחסים באופן פרטני לסוג זה של שירות פיננסי, בנפרד משירותים פיננסיים דומים או קרובים, דוגמת ייעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות. בתי ספר מקצועיים מעולם הכלכלה והפיננסיים מציעים קורסי הכשרה אלו, במסגרתם נחשפים התלמידים למורכבות הרבה של פרישה מחיי העבודה בימינו, לומדים כיצד לעבוד עם תוכנה ייעודית המסייעת בתכנון פרישה מקצועי, מתרגלים כיצד נכון להתנהל מול לקוחות הנמצאים בשלב הרגיש של תכנון גילאי הפרישה ואופן ההתנהלות הכלכלית הצפויה שלהם ושל משפחותיהם בשלב זה ועוד.

קורס זה כולל לרוב כמה עשרות שעות אקדמאיות במסגרתן נלמד התחום הן מזווית ראייה תיאורטית (מורכבותו של תכנון פרישה במערכת הכלכלית הנוכחית, אתגרים תיאורטיים שונים וכו') והן מזווית מעשית (תרגול בפועל של תיקי פרישה של לקוחות ועוד).

התעודה הניתנת בסיום קורס זה מעידה על רמתו המקצועית של אותו איש מקצוע, אשר תכנון פרישה מקצועי הופך להיות אחד מתחומי התמחותו, בנוסף לתחומי התמחות קודמים מעולם הפיננסים.

כנסו לכאן  וקראו עוד אודות השכלה פיננסית

קורס המיועד לבעלי רקע בתחום

וכאן אנחנו מגיעים לקהל היעד של קורס תכנון פרישה מקצועי – האנשים עבורם מיועד קורס זה. מכיוון שמדובר בקורס המעניק התמחות והתמקצעות בענף נוסף ומזערי יחסית בעולם הכלכלה והפיננסים העצום, ומכיוון שמדובר בקורס מתומצת הכולל כעשרים ושניים מפגשים ונערך בשעות אחר הצהריים (בניגוד למסגרות לימוד נרחבות ואינטנסיביות הנפרשות על פני מספר שנים), קהל היעד של קורס זה הוא אנשי מקצוע המגיעים מעולם הפיננסים, וכבר עוסקים בסוג כלשהו של תכנון פיננסי. לדוגמה – יועצים ומשווקים פנסיוניים בכירים המחזיקים הן בהסמכה והן בניסיון נרחב בתחום הפנסיוני. גם בוגרי הסמכה מיוחדת לתכנון פיננסי, ובעלי תואר CFP (מתכנן פיננסי בעל הסמכה בינלאומית) כמובן זכאים לגשת לקורס זה. בנוסף, גם אנשי מקצוע דוגמת רואי חשבון ויועצי מס רשאים לגשת לקורס זה ולהרחיב את תחום עיסוקם גם למתן שירותי תכנון פרישה מקצועי.

בנוסף להכשרה מקצועית, לימוד תיאורטי ומעשי וכו', מציע קורס זה לבוגריו גם מסגרת הנשמרת לאחר סיומו. מסגרת זו כוללת ליווי צמוד של המורים והמדריכים בקורס הניתן באמצעות מפגשים חודשיים, כמו גם פורום מקצועי פעיל המסייע לבוגרי הקורס במהלך החודשים הראשונים לפעילותם בתחום באופן עצמאי.

 

אופק תעסוקתי אטרקטיבי ביותר

תכנון פרישה מקצועי הופך בשנים האחרונות לתחום "חם" ומבוקש יותר ויותר, גם ובעיקר עקב היצע התעסוקה הנרחב בתחום זה, והאופק התעסוקתי היציב וארוך הטווח הנצפה בתחום. מדי שנה מצטרפים בישראל עשרות אלפי עובדים ועובדות למעגל הפורשים, ועובדה זו אינה צפויה להשתנות בעתיד. בעוד המערכת הפיננסית כולה רק הופכת מורכבת ומאתגרת להבנה יותר ויותר, סביר כי כל אותם עשרות אלפי פורשים מדי שנה רק יזדקקו יותר ויותר לשירותי תכנון, ייעוץ וליווי מקצועיים עבור יום הפרישה.

מכיוון ששוק העבודה כיום מלא באי וודאות יותר מאשר בכל נקודת זמן אחרת בהיסטוריה (מה שגורם הרבה מאוד בלבול ותסכול בקרב הרבה מאוד אנשים), מקצוע המציע תעסוקה יציבה ואופק תעסוקתי אטרקטיבי ביותר, דוגמת התחום של תכנון פרישה מקצועי, מהווה נקודת אור ויציבות במים הסוערים של שוק התעסוקה המקומי והעולמי גם יחד.