תקופת הקורונה היא מאתגרת עבור כולנו במובנים רבים ושונים, כאשר כללי הריחוק החברתי והקפאתן של מרבית הפעילויות והמסגרות והחברתיות מציבים כמה מהאתגרים המשמעותיים ביותר. ספציפית, אנשים רבים מרגישים כי חייהם קפאו ועצרו במקום וכי הם אינם יכולים להתקדם או להתפתח באפיקים שונים המעניינים אותם. אנשים רבים עוד יותר פשוט מרגישים שעמום עז, ומשוועים לקצת עניין חדש אשר יגרה את מוחם ויסייע להם להעביר את התקופה, ואם אפשר אז גם ללמוד משהו חדש "על הדרך". להלן כמה קטגוריות עיקריות של קורסים מעולם הפיננסים, בהם ניתן להשתתף בימים אלו אונליין, וכך לנצל את התקופה המשונה הזו בצורה טובה יותר, ללמוד משהו חדש ובעל ערך ואף להתחיל להשתמש בו כבר בחודשים הקרובים:

קורסי נדל"ן

עולם הנדל"ן מסקרן ומושך אליו אנשים רבים, כאשר לרבים מהם אין בשגרת היומיום שלהם את הזמן והפניות לקורס נדל"ן מסודר ומקצועי. עבור מקרים רבים שכאלו התקופה הנוכחית מציבה הזדמנות פז – ניתן ללמוד את עולם הנדל"ן כמקצוע לכל דבר ועניין, ולעשות זאת בפורמט של קורסים דיגיטליים המועברים במתכונת מקוונת מלאה.

במסגרת קורסי הנדל"ן המומלצים לתקופת הקורונה תוכלו למצוא במתכונת דיגיטלית מלאה את קורס יזמות נדל"ן, כמו גם קורס תיווך נדל"ן המכין את התלמידים לקראת הבחינה של רשם המתווכים, המעניקה רישיון תיווך ואת הזכות החוקית לעבוד במקצוע זה בארץ. מי שמעוניין לנצל את התקופה עד תום ולהירשם למסלול המורחב, יוכל למצוא קורס נדל"ן משולב, הכולל קורס יזמות נדל"ן וקורס תיווך גם יחד. כך, תצאו מהקורונה עם הסמכה וניסיון בעולם הנדל"ן, ותוכלו להתחיל לפעול בתחום עוד לפני שהמגפה תחלוף לחלוטין…

לימודי שוק ההון

במסגרת חטיבת לימודי שוק ההון ניתן למצוא גם כן אפשרויות רבות ואטרקטיביות ביותר לרכישת מקצוע, עניין או שניהם גם יחד, במהלך תקופת הקורונה.

קורס שוק ההון למתחילים, לדוגמה, הוא קורס היכרות נרחב ומקיף יחסית עם שוק ההון, אשר מאפשר גם למי שמגיע ללא כל ידע או ניסיון קודם ללמוד ולהבין מי נגד מי, מה מרכיב את שוק ההון והשווקים הספציפיים השונים, כיצד נכון לפעול בשווקים אלו כמשקיעים וסוחרים וגם – כיצד לסחור בפועל. קורס זה מכיל שעות רבות של תרגול מסחר בורסאי בפועל, באמצעות מערכות מסחר מדומות המבוססות על הנתונים המגיעים מהשוק בזמן אמת.

גם אלו המתעניינים בשוק ההון אך אינם מעוניינים בהכרח להתחיל ולסחור בו מיד, ימצאו לא מעט קורסים מעניינים ביותר במסגרת לימודי שוק ההון. קורס דוגמת "הפסיכולוגיה של ההשקעות" נכנס לעומק העולם הפסיכולוגי המורכב המאפיין את תהליכי קבלת ההחלטות של משקיעים וסוחרים, קורס ברוקר אמריקאי עוסק במסחר מקצועי ומתוכנן בשוק ההון האמריקאי וקורס הערכת שווי חברות מעניק כישורים נחוצים והכרחיים לכל מי שרוצה להתנהל בשוק ולהשקיע, כמו גם סתם להבין ולדעת יותר בנוגע לאופן בו יש לקרוא דוחות כספיים שמפרסמות חברות ציבוריות.

לימודי ביטוח

מקצוע נוסף אתו ניתן (ומומלץ) לרכוש במהלך תקופת הקורונה הוא מקצוע הביטוח. לימודי ביטוח כוללים, למשל, קורסי הכנה ממוקדים לבחינות המועברות על ידי הממונה על הביטוח במשרד האוצר והרשות לניירות ערך – שני גופים אשר אחראיים על תהליך ההכשרה וההסמכה של סוכני ביטוח חדשים בישראל.

בתוך כמה חודשים ספורים ובלימודים מקוונים מהבית (או חזרה לכיתות, במידה והמצב יאפשר זאת) ניתן להתכונן בצורה המלאה, היסודית והטובה ביותר לבחינות ההסמכה הנדרשות, ולהתקדם משמעותית בדרך לרכישת מקצוע של ממש. כך, תוכלו להתחיל לעסוק בתחום הביטוח אפילו עוד לפני שהמשבר יחלוף, ו"ליהנות" מהצורך של רבים כיום בפוליסות ביטוח אשר יכניסו קצת יותר וודאות וביטחון לחייהם.

המאמר נכתב ב-6.11.2020