העידן הנוכחי בו אנו חיים מתאפיין במוביליות מוגברת בשוק העבודה, והדבר נכון לא רק עבור בני דור ה Y המעדיפים לעבור ממקום עבודה אחד לשני מדי שנה, אלא גם עבור אינספור מבוגרות ומבוגרים יותר, כמו גם צעירים אשר אינם מעוניינים לעבור מקומות עבודה מדי כמה שנים אך נאלצים לעשות זאת מכיוון שכך נראה שוק העבודה כיום. הסבות מקצועיות הפכו לנפוצות במיוחד ורלבנטיות עבור עובדים ממגוון רחב של מגזרים ומקצועות, ועבור טווח גילאים רחב יחסית. בעולם הכלכלה והפיננסים, אחת מסוגי ההסבות המבוקשות והמשתלמות ביותר היא הסבה לעולם המשכנתאות, ובפרט למקצוע ייעוץ המשכנתאות.

עולם המשכנתאות ככתובת מתבקשת בעידן של חוסר וודאות ויציבות

התנועה הערה יחסית הנרשמת בשנים האחרונות בכל הנוגע לביקוש להסבה מקצועית ספציפית לעולם המשכנתאות ניתנת להבנה והסבר פשוטים יחסית – תחום המשכנתאות הוא אחד התחומים העיקריים והבודדים כיום בעולם הפיננסים עליו ניתן לומר ברמה מאוד גבוהה של וודאות כי לא רק שימשיך להתקיים בעתיד הנראה לעין, אלא גם ימשיך לצמוח ולהציע היצע רחב ועשיר יחסית של תעסוקה ומשרות ייעודיות.

מצב זה נובע משתי סיבות מרכזיות: הראשונה היא אופי הכלכלה (ובפרט שוק העבודה) ואופי החברה בכלל – אנו חיים כיום בתקופה של שינויים קיצוניים, מהירים ומואצים, בכל תחומי החיים. השנה האחרונה המחישה זאת בצורה מצוינת, כאשר נראה כי "משום מקום" הגיע פתאום נגיף חדש וכמעט מיד הפך את הכלכלה העולמית על פיה, הכניס מיליארדי אנשים לסגרים מסוגים שונים ועלה בהרבה מאוד מקומות עבודה והכנסות שוטפות. בתקופה בה הכל כל כך תזזיתי ובלתי יציב וקצב השינויים כל כך מהיר ובלתי צפוי, כולם מחפשים בנרות אחר תחומים יציבים ובטוחים יותר. וזה מביא אותנו לסיבה השנייה – תחום המשכנתאות הוא בדיוק אותו תחום יציב וודאי (יחסית, כמובן) עליו ניתן להסתמך גם בזמנים מלאי אי וודאות דוגמת זה בו אנו חיים כיום. משכנתא הייתה ונותרה ההלוואה הגדולה הנפוצה והחשובה ביותר במשק, והדרך המרכזית (ובמקרים רבים היחידה) של מרבית האוכלוסייה לממן דירה או בית לחיות בהם. לכן, גם לאור הזעזועים הגדולים ביותר שאנו יכולים לדמיין כיום במשק, תחום המשכנתאות צפוי להישאר יציב ומרכזי בכלכלה ובעולם הפיננסים וההלוואות, ולמשוך אליו אינספור לקוחות ולכן גם ביקוש יציב וגבוה לשירותים בתחום (דוגמת ייעוץ משכנתאות).

קורס ייעוץ משכנתאות – מאפיינים ויתרונות

לאחר שהבנו בכלליות מדוע תחום המשכנתאות נחשב יציב ובטוח ביותר בהשוואה כמעט לכל תחום אחר בעולם ההלוואות, הכספים והפיננסים, הגענו לשאלה המעשית – כיצד מבצעים הסבה מקצועית לתחום זה? ובכן, המקצוע הרלבנטי בעולם המשכנתאות עבור כל מי ששוקל הסבה מקצועית לתחום היא ייעוץ משכנתאות – ייעוץ בתחום זה הוא שירות נפוץ ומבוקש ביותר, בעיקר מפני שמשכנתא היא הלוואה גדולה ומורכבת, ונוטל/ת המשכנתא הממוצעים הם אנשים מן השורה אשר אינם מתמחים בכלכלה ופיננסים או בעולם ההלוואות והמשכנתאות, ולכן זקוקים לייעוץ מקצועי.

כמובן שעל מנת לעסוק בייעוץ משכנתאות יש ללמוד את התחום לעומק, ובמקרים רבים אנשים המבצעים הסבה מתחומים ומקצועות אשר מחוץ לעולם הכלכלה והפיננסים צריכים ללמוד את התחום "מאפס" ולהתמקצע בו. הן עבורם והן עבור מי שמגיע עם רקע כלשהו מעולם הכספים או הכלכלה והפיננסים, קורס ייעוץ משכנתאות שאנו מעבירים כאן באקדמיה לפיננסים נותן מענה ייעודי ומושלם, כולל את כל החומר הנדרש ושעות התרגול הנדרשות על מנת ללמוד מקצוע זה לעומקו וגם לצבור ניסיון בייעוץ בפועל. לפרטים נוספים אנא צרו קשר והיכנסו לקרוא עוד על קורס יועץ משכנתאות של האקדמיה לפיננסים.

 

המאמר נכתב ב-26.01.2021