אחת הבחינות המוכרות וה"ידועות" ביותר מבין בחינות החובה הנדרשות לצורך קבלת רישיונות תעסוקה ברבים ממקצועות הפיננסיים היא הבחינה ב"מקצועית א'". מדובר בבחינת גמר (בניגוד לבחינות יסוד) אשר נדרשת לצורך קבלת רישיון במספר תחומים שונים, דוגמת ייעוץ וניהול השקעות, שיווק פנסיוני ורישיון סוכן ביטוח. מדובר בבחינה מאתגרת יחסית, הכוללת חומר רב ומהווה אתגר לא פשוט עבור מרבית הניגשים אליה.
במה עוסקת הבחינה במקצועית א', כיצד מומלץ להתכונן ולגשת לבחינה ומה מאפיין קורס הכנה ייעודי לבחינה זו כך שיכין את התלמידים באופן אופטימאלי, כך שיבטיח את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר?

בחינה העוסקת בעולם ניירות הערך ומצריכה היכרות מעמיקה עם התחום

מקצועית א' היא בחינה אשר עוסקת בעולם ניירות הערך – עולם גדול ועשיר מאוד בסוגים שונים של ניירות ונכסים פיננסיים, המהווים את התשתית לכל עולם שוק ההון, המסחר הבורסאי ונגזרותיו, ביניהן גם שוק הפנסיה ומרבית סוגי החסכונות וההשקעות בהם הכספים של כולנו מושקעים. מכיוון שכיום כמעט כל קופת גמל, קרן פנסיה ואפילו חסכונות ארוכי טווח שמציע לנו הבנק שלנו – רובם ככולם כוללים למעשה רכישה של ניירות ערך אלו או אחרים (אגרות חוב, מניות, סחורות, מטבעות וכד'), על אנשי המקצוע המייעצים ומנהלים את הכספים והחסכונות שלנו להכיר את עולם ניירות הערך מקרוב ובאופן מעמיק ומקצועי.
לכן, גם הבחינה במקצועית א' נחשבת מאתגרת כל כך – לרשות לניירות ערך קיים אינטרס ברור להבטיח כי אנשי המקצוע המקבלים ממנה רישיונות תעסוקה רשמיים אכן מכירים את התחום על בוריו, ושולטים בכל החומר הנדרש.

לימודי מקצועית א' כהכנה מעמיקה לבחינה – מה חשוב שיהיה בקורס?

כמעט כל מי שניגש לבחינה במקצועית א' מתכונן אליה באמצעות קורס הכנה ייעודי וממוקד. קורס מקצועית א' טוב אמור לכלול לא רק מידע תיאורטי "יבש", אלא גם ניסיון עבר עשיר בהכנה לבחינה זו הנשען על הצלחתם של אינספור תלמידים קודמים. הסיבה לכך שניסיון העבר חשוב כאן כל כך היא כי בחינה זו מועברת פעמים בשנה כבר הרבה מאוד זמן. בתי ספר מהתחום אשר עוסקים בהכנה לבחינה זו כבר מזמן מיפו את סוג השאלות הנפוצות הנשאלות בבחינה זו, ומכינים את התלמידים באופן אופטימאלי על ידי כך שמאפשרים להם לתרגל שוב ושוב שאלות אשר חוזרות על עצמן בבחינה, שאלות מסוגים דומים וגם שאלות אשר אינן נפוצות כל כך, אך כן מופיעות מדי פעם. זה מה שהופך את קורס ההכנה לאופטימאלי – הכנה מעמיקה בנושאים ובשאלות הנפוצות, ובנוסף התייחסות גם לנושאים ולשאלות הפחות נפוצות, אך שגם כן נכללות בחומר שנדרש לדעת.

כמובן שגם הפורמט בו נערך קורס ההכנה חשוב לא פחות, ומשחק תפקיד משמעותי בהכנת התלמידים לבחינה. מלבד למבחר רחב של שאלות ושעות תרגול רבות, חשוב מאוד כי החומר הרב המועבר בקורס יופיע גם אונליין, הן בצורה של שיעורים מצולמים בהם ניתן לצפות שוב גם מהבית, והן בצורה של מאגרי שאלות, פתרונות ומידע נוסף לתרגול, הכל באתר הקורס. על מנת לאפשר לתלמידים לנצל באופן המיטבי את קורס ההכנה, חשוב להנגיש לתלמידים באופן מגוון ונוח את כל החומר הרלבנטי, ולאפשר להם לנצל זאת בכל שעה ומקום בו יהיה להם נוח.

לסיכום, קורס הכנה לבחינה החשובה במקצועית א' הוא הדרך המתבקשת והבטוחה יותר לגשת לבחינה ולהבטיח סיכויים טובים לעבור אותה. חשוב לא פחות לבחור קורס טוב, בבית ספר מקצועי ובעל רקורד מוכח, עם מרצים מנוסים אשר הכינו אינספור תלמידים בהצלחה לבחינה זו בעבר ועם גישה נוחה ויעילה לכל חומרי הלימוד.