יזמות עסקית הפכה בשנים האחרונות למקצוע נלמד לכל דבר ועניין. ריבוי האפשרויות שמזמנים ענפי השוק השונים ומגוון הכלים הפיננסיים העומדים כיום לרשות יזמים ומשקיעים כאחד פותחים בפני כל מי שמגיע עם חזון, אמביציה ורצון להצליח את הדלת לפעילות יזמית מניבה. מאחר ומדובר בתחום פעילות מבוסס ונרחב כל כך, קיימות גם אפשרויות שונות ללמוד תחום זה בצורה מאורגנת ומקצועית, אשר שמה בידי היזם/ית כלים פרקטיים ומעצימה אותם להתחיל ולפעול כבר עכשיו. קורס יזמות פרקטית, שמציעה האקדמיה לפיננסים בשילוב עם מוסד הטכניון, בנוי במיוחד על מנת לתת מענה לאלו בינינו המעוניינים לפעול באופן מחושב ומושכל כיזמים בענפי פעילות שונים.

יזמות עסקית פרקטית – מה ניתן ללמוד בצורה שיטתית ומקצועית?

עצם העובדה כי קיימים קורסים ביזמות עסקית מפתיעה לא מעט אנשים, מפני שיזמות הוא תחום אשר נתפס על ידי רבים כתחום ספורדי ולא מאורגן, תחום בו פועל ומשגשג מי שיכול ומצליח לעשות זאת בכוחות עצמו. בפועל, יזמות הוא בהחלט תחום אותו ניתן ללמוד בצורה מסודרת, או לפחות  חלקים נרחבים, מרכזיים ומשמעותיים מפעילותו של היזם, כולל טכניקות שונות ליצירת פרויקטים ומודלים שונים שיכולים להנחות אותנו במהלך ניסיונותינו.

כחלק מהלימודים נחשפים תלמידי הקורס להיבטים משפטיים רלבנטיים ולידע פיננסי מהותי אשר רלבנטי גם הוא לכל פעילות יזמית בסיסית. הן התחום המשפטי והן התחום הפיננסי הם מרכזיים לכל פעילות יזמית עסקית ובלתי נפרדים ממנה, ומדובר בתחומים בהם ליזם המתחיל הממוצע אין יותר מדי ידע או ניסיון מקצועיים.

מלבד להיבטים בסיסיים אלו, מושם בקורס כאמור דגש על הפן הפרקטי – כיצד לסייע בפועל למשתתפים בקורס להצליח ולהניע מיזם עסקי משלהם כבר עכשיו. לכן נלמד במסגרת הקורס מודל איתור (המאפשר לזהות השקעות ועסקאות נכונות) על בסיסו בונה כל תלמיד/ה פרויקט עסקי מעשי משלהם, אותו הם מקדמים לאורך תקופת הקורס תוך ליווי צמוד של אנשי מקצוע מובילים מהתחום ותוך יישום של אסטרטגיות עסקיות שונות הנלמדות במקביל. בשונה מקורסים רבים אחרים בתחום, הדגש על הפן הפרקטי מבטיח כאן כי התלמידים יוצאים מן הקורס במקום אחר מזה שהיו בו לפני כן, לא רק עם ידע תיאורטי חדש אלא גם עם התנסות בהקמת פרויקט תוך כדי ליווי מקצועי.

גיוסי הון, פרויקטים בנדל"ן ודגשים נוספים

קורס יזמות עסקית פרקטית נמשך לאורך כחמישים שעות אקדמאיות, וכולל מספר נושאים רלבנטיים שונים המלווים את הקמת המיזם כפרויקט אישי מיוחד.

למשל, במסגרת הקורס מוקצים מספר מפגשים לעולם הנדל"ן – אחד הענפים העיקריים בהם פועלים יזמים עסקיים בארץ ובעולם, תוך דגש על מודלים לאיתור עסקאות ומיזמי נדל"ן אטרקטיביים. כמו כן, מושקעים מספר מפגשים ללמידה מעמיקה של שני שלבים שונים בגיוסי הון למיזמים עסקיים – שלב הבנקאות להשקעות ושלב הביצוע וההנפקה (שלב האקזיט).

מספר מפגשים נוספים מוקצים לנושאים נלווים רלבנטיים וחשובים ביותר דוגמת סיבות נפוצות לכישלונות מיזמיים, ניתוח של רעיונות עסקיים מסוגים שונים, שימוש ביחסי ציבור ובניית קונספט שיווקי ועוד.

כפי שניתן להבין, מדובר בקורס כולל במסגרתו שמים דגש על כלל ההיבטים הרלבנטיים לעולם היזמות העסקית, כולל הצדדים שפחות אוהבים להתייחס אליהם ולהתעכב עליהם בבתי ספר ומוסדות לימוד רבים בתחום. הסיבות הנפוצות לכישלונות של מיזמים עסקיים, למשל, הוא תחום חשוב ולגיטימי לא פחות מאשר התחומים ה"פוזיטיביים", וניתן ללמוד ולהפיק ממנו לא מעט תועלת.

במידה ואתם מתעניינים ביזמות עסקית (או שכבר התחלתם לפעול בתחום) ומעוניינים בלמידה פרקטית, שיטתית, מקצועית ומעמיקה של התחום, מומלץ בחום לבדוק קורס זה.

המאמר פורסם ב-04.04.2022